Voedingsschema

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Tuttie, 17 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Hallo, ik heb ook een vraag.
    Lenthe is 9 weken en weegt nu ongeveer 6 kilo.
    Ze slaapt van 23 uur tot meestal 6 uur, een week heeft ze tot 7 uur 's ochtends geslapen.
    Nu zit ik dus met het voedingsschema......
    Als ze om 7 uur 's ochtends komt dan krijgt ze overdag 5 flessen van 180/6 met 1 schepje Nutriton die niet allemaal leeg gaan.
    Ze drinkt ongeveer per dag 875ml.
    Dit vind ik een heel mooi schema.

Als ze om 6 uur al komt geef ik haar 6 flessen omdat ik anders niet uit kom qua tijd met de laatste fles, want dan is de laatste fles al om 22 uur en ben ik bang dat ze 's nachts eerder gaat komen.
    Alleen als ik 6 flessen geef dat betekent dat ik het dan zo moet verdelen dat ze dan 2 flessen om de 3 uur krijgt.

Is dit wel handig van mij? Of hebben jullie nog tips? Ze krijgt Neocate voeding ivm KMA en heeft Zantac voor reflux.

haar schema met 6 flessen is trouwens:
    6, 9.30, 13, 16, 19, 23 uur

5 flessen:
    7,11,15,19,23 uur

wat zou ik beter kunnen doen als ze zich om 6 uur meld:
    dan 5 flessen om de 4 uur maar dan de laatste fles 4,5 uur ertussen zodat ze die om 22.30 uur krijgt of dan een klein flesje van bv 30ml en als nachtvoeding beschouwen en om 7 uur een normale fles geven als het begin van de dag.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Misschien kun je nog even 6 flessen van 150/5 aanbieden en kijken hoe dit gaat. Wanneer ze er dan echt aan toe is met 2-3 weken bijvoorbeeld kan ze misschien meer per keer drinken en dan terug naar 5 flessen. De tijden die je aangeeft zijn prima. Fijn dat ze al de nacht doorslaapt!
    Groetjes Angelique

Deel Deze Pagina