Titel klinkt misschien wat zwaar maar het komt er wel op neer. Wij hebben 3 heerlijke kinderen maar ik kan op 1 hand tellen Hoevaak hij haar vastgehouden heeft! Overdag is hij vaak met de 2 oudste bezig dus het is niet alsof hij geen tijd wilt maken ofzo maar toch? Denk serieus als ik haar naar me moeder breng dat hij het niet merkt. Hoe moeten die 2 ooit een band opbouwen? Als ik vraag of hij haar vast wilt houden doet hij dat wel maar nooit uit zichzelf. Doordat iedereen het druk heeft en ze het zoveelste kleinkind is wordt ze voor mijn gevoel vergeten.
Klinkt inderdaad niet leuk nee.. Hoe was je man met de 2 andere als baby? Mijn man vond onze zoon namelijk steeds leuker worden naarmate hij ouder werd. Die had niet zo veel met babytijd. Maar hij knuffelde daarintegen wel heel veel,het is toch zijnvzoon en trots. Heb je het je man al gevraagd waarom /hoe dit komt en of hij het zelf ook zo ervaart? En niet vervelend bedoeld, maar zijn de andere 2 jongens? Want anders kan het zijn dat hij een meisje gewoon wat 'eng/onbekends' vind..
Ja andere 2 zijn jongens. Hij zegt gewoon dat hij zijn handen vol heeft aan de oudste 2, wat ook zo is. Denk wel dat hij deze periode minder leuk vind dan als ze wat ouder zijn.
Misschien een idee om een bepaald "klusje" aan hem toe te wijzen? Dat jullie afspreken dat hij haar standaard in badje doet, of de laatste avondfles geeft bijvoorbeeld (bij bv afkolven)? Dat hij zich daar ook echt op kan inrichten.. En het verder wat tijd geven denk ik.
Lijkt me vreselijk, je dochter kan zich zo niet aan hrm hechten. laat hem gewoon een hele dag met haar alleen, zodat ie de volledige verzorging moet doen. Spreek af dat hij een vaste taak doet, bijv het badje. Ik zou hierover echt een stevig gesprek hebben, je dochter heeft recht op twee basisfiguren in haar leventje.
Helemaal mee eens! Mijn man deed bijvoorbeeld altijd de laatste fles en brengt haar bijna altijd naar bed. Een momentje samen. Moeilijk lijkt het me!
Moet er niet aan denken dat mijn man geen aandacht aan de kleine geeft. Wel goede idee om te zorgen dat hij de laatste flesje doet? Mijn man doet altijd eerst in bad en dan laatste flesje, toch even vader-dochter momentje.
ook mee eens,je kan zeggen dat je eens een dagje met je zoontjes weg gaat zodat hun ook de mama eens voor hun alleen hebben zonder het babytje dat zal hij wel begrijpen en dan zal hij zich die dag bezig houden met je dochtertje, dan veranderd de band misschien?
Mijn man heeft ook niets met die hele kleintjes en verschuilt zich geregeld achter onze dochter. Daar kun je tenminste 'iets leuks' mee doen. Ik snap dat wel. De leeftijd van onze oudste vind ik ook 'leuker' dan zo'n klein ukkie dat nog niet reageert en enkel eet en poept... Wel is het natuurlijk minder dat de verzorging nu 95% op mijn schouders rust en ik daardoor minder 'leuks' kan doen met mijn oudste dochter. Denk dus dat het meer met de leeftijd te maken heeft dan met het feit dat jullie jongste een meisje is. Ik heb me er bij neergelegd. In mijn overtuiging komt het goed over een paar maanden, als er wat meer interactie mogelijk is. Maar als jij dat niet kunt moet je het bespreekbaar maken natuurlijk!! Sterkte!
En wat betreft hechten: Bij onze oudste hetzelfde gehad de eerste maanden. Nu is ze 18 maanden en is het de hele dag 'papa!!!'. Ze is helemaal gek op hem. Denk dat je daar niet zo veel zorgen om hoeft te maken. Een vaste 'taak' afspreken lijkt me wel een goed plan. Mijn man gaat altijd douchen met onze oudste...
Ik zou idd ook doen wat adi zegt. Het is echt belangrijk dat hij 1-op-1-contact heeft met haar, dus zorg voor 'papa/dochter-tijd'!
Mannen vinden kinderen leuker naarmate ze ouder worden, dus ik zou het denk ik een beetje zo laten. Je baby heeft toch jou als moeder meer nodig, je jongens meer de aandacht van hun vader, dus ik zou denken: Fijn dat zij hun aandacht via hem krijgen en dan kun jij je meer richten op je dochtertje. Die band komt wel... Wel goed om te zorgen dat hij wel wat doet met jullie dochter, maar als dat iets is van even een keer per dag een flesje, is dat voldoende, lijkt mij Heb jij die tijd even vrij voor je jongens
Hier net zo. Mijn vriend heeft ons zoontje nauwelijks vast of doet er nauwelijks iets mee. Eigenlijk alleen als ik hem vraag omdat ik dan even iets moet doen. Bij mijn dochter was dit net zo. Maar naar mate ze meer ging doen en hij er dus ook een beetje mee kon spelen deed hij dit ook veel meer. En nu is mijn dochter 16 mnd en ze is gek op papa, want papa doet heel veel met haar stoeien. Dus ik denk dat dat dadelijk ook met mijn zoontje zo gaat. Ik ben voornamelijk voor de zorgtaken en hij voor het stoeien. Ik heb dit dan ook maar zo geaccepteerd. Ik ben er meer bang voor dat de band met hem wat minder is doordat hij heel veel werkt, maar niet omdat hij bijna niets aan de verzorging doet.
Denk je niet dat dit nog komt als je dochter wat ouder is? Mannen hebben vaak meer met babies die wat interactie geven en een baby van 2/3 maanden heeft datnog niet zo. Hier merkte ik dat ook. T was niet zo dat mijn man helemaal geen aandacht had voor de kleine maar hij had ook geen behofte om er steeds mee te gan zitten. Vanaf dat hij 4/5 maanden werd kwam dat vanzelf en nu is hij helemaal gek met hem.
Aan de ene kant snap ik het wel, want hij is al druk met de oudste 2 en je kunt maar zoveel tegelijk doen. Wel is het belangrijk dat je de verzorging van de kindjes afwisselt. Dus zorg ervoor dat hij ook eens met de baby bezig is, terwijl jij dan vervolgens weer meer aandacht kan geven aan de oudste 2. Ik denk dat je man er niet van bewust is dat hij het zo doet. Natuurlijk merkt hij het wel als je de baby naar je moeder brengt. De meeste mannen vinden jonge baby's niet zo interessant, en "vergeten" een baby uit zichzelf te pakken. Jij als moeder kunt de baby inderdaad gewoon vaker aan hem geven. Maar band opbouwen gebeurt ook later, niet alleen in die eerste maanden. Zoveel kwaad kan het niet.
Mijn man had/heeft niks met baby's, is ook onzeker, maar hij heeft van het begin af aan wel flesjes gegeven en luiers verschoond en gebadderd...het echte spelen/samen dingen doen kwam later pas. Zou 'm niet teveel pushen maar hij kan wel een flesje geven natuurlijk en een luier verschonen, dat soort dingen....en dan kan jij de andere twee ook hun 'mamatijd' geven.
Denk dat dit wel klopt eigenlijk....herken ik wel van ons eerste kindje. Manlief was in eerste instantie niet super enthousiast maar sinds ongeveer 4 maanden word hij zichtbaar steeds gekker op hem
Hij doet het ook niet bewust hoor en hij houd veel van haar, maar ik wil haar het liefst de hele dag bij me hebben en dat hebben sommige mannen dus niet.. Ik weet niet meer goed hoe het met onze jongens ging maarde gaf hij wel een flesje ja omdat we de nacht afwisselde maar ze slaapt de hele nacht (gelukkig). Als het weekend is laat ik haar wel met hem douchen De jongens zijn dol op hem inderdaad dus die band zal wel komen ja. Mag verder ook nog klagen want behalve koken doet hij alles samen in het huishouden. Zal verder wel een verschil tussen mannen en vrouwen zijn
Mijn viend had dat ook. Hij was ook "liever" bezig bezig met de oudsten. Maar dat was gewoon omdat hij niet met baby's overweg kan, zoals veel mannen. Nu, ruim een jaar later, is dat helemaal goed gekomen. Hij kan de kleine man nu overal in betrekken omdat onze jongste gewoonweg meer kan. De band tussen de twee is niet verstoord hoewel de jongste wel alleen door mij getroost wil worden als hij huilt. Maar of dat is omdat hij niet anders gewend is of omdat het een mamaskindje is durf ik niet te zeggen.
Hier is het juist zo dat mijn man graag een band wil opbouwen met zijn dochtertje, maar dat zij alleen maar bij mij wil... Maar vaak vinden mannen die eerste tijd ook niet zo leuk. Zo'n jonge baby is ook zo klein en fragiel nog. Mijn man zegt ook dat ie ons dochtertje, nu ze iets ouder wordt, leuker vind. We kunnen nu wat meer met haar spelen en ze reageert al meer op ons enzo.