zoontje lust geen koemelk, wat te doen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Love M, 8 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Love M

Love M Actief lid

11 feb 2013
    305
    11
    18
    Vrouw
    student
    Hallo iedereen,

Mijn zoontje is 14 maanden en heb al paar keer koemelk geprobeerd maar hij lust het niet. Ik heb het op allerlei manieren geprobeerd, warm, koud, in een bekertje, in een fles... maa hij wilt echt geen een slok nemen :(
    kan ik anders gewoon doorgaan met opvolgmelk of is het beter dat ik het toch probeer totdat hij de koemelk accepteert?

alvast bedankt
    Gr.

2. Kyra73

Kyra73 Niet meer actief

Hier bij alledrie mijn kinderen hetzelfde probleem. Ze krijgen bij mij yokidrink in plaats van melk. Ik weet dat het niet goed is, maar ik zelf lust echt geen melk, mijn moeder lust het ook echt niet, dus dan maar de minder goede keuze maken en zorgen dat ze toch hun zuivel naar binnen krijgen.

3. adi

adi Niet meer actief

Ik heb bij mijn dochter een maand lang gemengd, kunstvoeding met koemelk. Telkens iets minder kv en iets meer koemelk.
    zij wilde ook niet in 1x over.

Zo heb ik mijn zoon ook aan geitenmelk gekregen, en die is echt niet te pruimen.

Als ze echt geen melk wil zijn er zat andere manieren om aan zuivel te komen. Yoghurt met diksap of fruit, griekse yoghurt ( heel lekker!), bordje mousli, karnemelk, creme freishe op brood, huttekase enz

Al die melkdranken met smaakjes en zoetstoffen zou ik persoonlijk iig laten staan.

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Mijn beide meiden drinken ook geen melk. Ze lusten alleen mama's melk ;) en na het stoppen met de bv kreeg ik ze niet aan gewone melk. Geen probleem, sowieso hebben ze na het eerste jaar niet veel zuivel meer nodig. Hier los ik het op door ze allebei sowieso 1 keer per dag zuivel op brood te geven (roomkaas of gewone kaas) en elke avond krijgen ze een behoorlijke hoeveelheid Turkse volle yoghurt als toetje. Chocolademelk of yoki vind ik geen vervanger voor melk en dat krijgen ze hier alleen als traktatie bij hoge uitzondering.

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wat je trouwens nog kan proberen, is om zelf chocolademelk te maken van koemelk en nesquick poeder, en dan elke keer wat minder poeder toevoegen zodat hij went aan de melksmaak. Misschien helpt dat.

6. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Hoer lust ze het ook niet. Diksap met karnemelk vind ze wel lekker, of karnemelk alleen en soja melk

7. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Sojamelk ipv gewone melk? Of geitenmelk? Ik zou yoki niet zo gauw kiezen, al is het alleen maar de hoeveelheid suiker die er in zit. Snap dat niet alle mensen/kindjes melk lusten.

8. Love M

Love M Actief lid

11 feb 2013
    305
    11
    18
    Vrouw
    student
    erg bedankt voor de reacties dames,

Ik vind het een goed idee om eerst te mengen (opvolgmelk met koemelk) en dan steeds minder opvolgmelk en meer koemelk.
    daar had ik dus niet bij nagedacht, ik ga het in iedere geval proberen :)
    Ik geef hem ook elke dag stukjes kaas en joghurt en dat vind hij ook erg lekker.

9. Love M

Love M Actief lid

11 feb 2013
    305
    11
    18
    Vrouw
    student
    ah dankjewel, is ook een goed idee :)

10. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Zoals Ade zegt de koemelk langzaam met steeds minder opvolgmelk doen is een prima optie. Zo heb ik yoghurt leren eten tot een bepaalde hoogte.

Ik lust ook geen melk, heb het ook altijd gedronken met oploscacao erin. Gewoon de goedkoopste, de nesquick vind ik niet zo lekker. Maar de euroshopper is echt goor, smaakt zout!
    Evt kun je ook kijken of poeder van rauwe cacao bevalt, dat is zelfs gezond namelijk.

Sojamelk zou ik nooit doen trouwens, daar zitten stoffen in die zich als oestrogenen gedragen. Dat is helemaal niet goed, zeker niet voor kinderen in de groei.

11. Love M

Love M Actief lid

11 feb 2013
    305
    11
    18
    Vrouw
    student
    bedankt voor de reactie lieve Sandana,

Ik zal sowiezo eerst proberen te mengen en als dat niet lukt dan e.v.t. een andere optie.
    Ik was net eve bezig met lezen over sojamelk :)

12. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Lust hij wel thee? Mijn zoontje krijgt 's morgens een beker thee met een scheut melk.

13. raspberry

raspberry Niet meer actief

Langzaam maar zeker steeds wat meer koemelk aan de opvolgmelk toevoegen, zodat je uiteindelijk op gewoon koemelk uitkomt?

14. Love M

Love M Actief lid

11 feb 2013
    305
    11
    18
    Vrouw
    student
    Bedankt voor de tip ga het zeker proberen.

15. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Tja, mijn dochter krijgt sowieso geen melk. Zelf ook nooit gehad, ik vind het ook niet zo van belang. Wel heeft ze nog geen afscheid van de laatste fles kunnen nemen, die krijgt ze nog metopvolgmelk, maar zodra ze dat niet meer wil krijgt ze gewoon geen melk meer. Ze krijgt kaas, yoghurt, roomkaas, roomboter. Voldoende zuivel dus.

16. Love M

Love M Actief lid

11 feb 2013
    305
    11
    18
    Vrouw
    student
    het is inderdaad belangrijk dat ze gewoon voldoende zuivelproducten binnenkrijgen. hij krijgt ook iedere morgen een plakje kaas en smeerkaas als beleg en voor het slapen gaan joghurt en savond nog eens joghurt, dus ook wel wat zuivel maar wil hem toch wel zolang mogelijk melk blijven geven.

17. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Hier hetzelfde.

Ik geef ook geen melk meer straks. Melk vind ik niet fijn voor een mensenlichaam. Nu nog op opvolgmelk zolang ze flessen drinkt. Ze weigert yoghurt te eten dus dan hou ik de fles er nog maar even in.

Verder zou ik het inderdaad mengen als je graag melk wilt geven. Maar het is geen probleem om nog opvolgmelk te geven. Ik geef zelfs nog nr 2 aan mijn dochter van 13 maanden.

18. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Er zijn meer manieren om aan je zuivel te komen hoor!
    Met een flinke bak yoghurt en een plak kaas kom je al een heel eind.
    Heb je al eens gekeken of je kindje karnemelk lust?
    Als je yoghurt mengt met wat vruchtensap, water of melk krijg je ook een lekker drankje.

Ik vind yoki te 'chemisch' voor lekker, veel te mager, dat kan nooit goed voor je zijn.

19. raspberry

raspberry Niet meer actief

In dat geval kom je ws zat aan de 300 cc en is extra melk niet alleen niet nodig, maar gewoon teveel.
    Calcium nemen we uit melk slecht op en veel beter uit groene groenten.

20. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Graag gedaan. Als je kindje iets niet lust is het altijd zoeken naar iets dat fijn werkt. Succes in elk geval en neem er gewoon de tijd voor, voer het % koemelk niet al te snel op. Wennen heeft even tijd nodig :)

Hoezo? Want dan geldt dat voor alle zuivel...
    Ik ben van mening dat een volwassene geen zuivel meer nodig heeft, maar kinderen? Tot een bepaalde leeftijd wel, hoewel ik die grens niet weet te bepalen.

Deel Deze Pagina