nutrilon omneo

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door lunaatje, 20 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lunaatje

lunaatje Actief lid

4 dec 2006
    297
    0
    0
    dienster
    deurne(antwerpen)
    hallo,mijn zoontje is nu 8 weken oud en krijgt nutrilon omneo.
    hij weegt nu 4020kg.

zolas op de doos staat geef ik hem 5 flessen van 150 ml=165ml
    als je het rekensommetje maakt
    4020*150=603:5 voedingen=120

dus hij krijgt al meer ...op zich geen probleem.
    maar met die 165ml komt hij nog niet toe.

als hij nog maar wakker is ipv eerst wat rustig in de relax te zitten en rustig zijn pampertje verwisselen...maar nee brullen,duimzuigen,vuistjes maken en handjes in mondje.

en na de voeding kan ik dit ook allemaal niet doen ,want heeft wat reflux,krijgt wel gaviscon.

als ik hem na zijn eten(1 uur of 1.5u)later zijn pampertje doe of zijn badje geef,geeft hij nog dikwijls terug.

wanneer moet ik het dan doen?
    voor voeding is echt niet te doen,wordt er zot van,en brult als hij in het badje zit ook dan.

dus 2 problemen...honger
    kan geen dikkere voeding geven,want heeft al aptamil ar gehad ma kreeg problemen met stoelgang en enorme krampen.

probleem 2...wanneer zijn pampertje verversen en badje geven.

2. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Verschrikkelijk he? als ze zo vreslijk verdrietig zijn en niks helpt... Kun je echt radeloos van worden..

Wat betreft de voeding... Als hij echt zo hongerig is kun je misschien Omneo gaan mengen met Forte (ook van Nutrilon) bijv 3 Omneo/2 Forte. Zo heb ik het ook steeds gedaan. Omneo is lichter verteerbaar en daardoor hebben ze vaak sneller hongre (aldus het CB)

Jelle kreeg in eerste instantie alleen Forte maar kreeg daar juist kramp van, en kon er slecht van poepen.. Zooo zielig! Forte voeding is overigens niet dikker, ze doen er alleen wat langer over om het te verteren. Misschien als hij wat meer verzadigd is, dat hij dan ook wat rustiger word...

Het lijkt mij dat een deel van het spugen ook ligt aan het gespartel enzo als je hem gaat verschonen. (Ik wil hiermee niet zeggen dat hij geen reflux heeft, hoor.. Misschien is het een mede oorzaak.)

En hoelang gebruik je al Omneo? Het kan zijn dat hij gewoon wat last heeft van de overschakeling...

Sterkte ermee!

3. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    johannesbroodpitmeel geen optie tegen het spugen?

4. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    ik had hetzelfde probleem! ik heb nu nutrilo omneo en forte door elkaar gemengd (2 schepjes omneo en 1 schepje forte) (die van mij is 4 weken)
    dat gaat al beter,en na het drinken zet ik hem een kwartier in zn wipstoeltje zodat hij niet kan spugen. dan verschoon ik hem,en dan krijg ik weleens een mondje terug maar dat geeft niet hoor,gewoon afvegen met een doekje en zolang ihj niet huilt is er niets aan de hand.
    die van mij word ook wakker uit zichzelf en dat is dan van de honger en dan wil hij geliojk eten,logisch ook eigenlijk. misschien als je hem zelf wakker maakt is hij nog wel rustig...

succes ermee i.i.g

5. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Claudia, omneo is voeding waar de johannesbroodpitmeel al in zit.

Lunaatje, hoe lang gebruik je de omneo nu?
    Ik ben hier van Friso normaal overgestapt naar Friso comfort (zelfde idee als omneo van nutrilon) en Mirte ging eigenlijk vrij snel minder spugen. Ik gebruik het voor de ontlasting, alleen dat is dus nog niet helemaal naar tevredenheid. Heb die informatielijn gebeld en die vertelden dat het wel 2 weken kon duren voor we daar effect van zouden merken. Maar qua spugen zou ik verwachten dat dat bijna gelijk effect zou moeten hebben... omdat de voeding wat dikker is (tenminste is bij de comfort van friso wel zo).

Verschonen doe ik voor de voeding, ook als Mirte onrustig is. De comfort moet je maken met water wat net van de kook is, dus dat moet toch nog afkoelen. Dus ik maak de fles en zet die in een bakje koud water om af te koelen en vervolgens haal ik madam uit bed en verschoon ik haar. Ter overbrugging wil een speentje hier nog wel eens helpen. Dan is ze niet gelijk helemaal aan het brullen.

Als ik Mirte in bad doe probeer ik dat zo te timen dat het een half uur voor de tijd is dat ik normaal gesproken ongeveer zou gaan voeden. Dan is ze vaak wel aardig rustig.

6. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    nijnie in de a.r. zit jbpmeel...

7. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Bij mijn weten zit er idd geen jbp in de omneo.... Hij is wat dikker aldus de verpakking, (waardoor dat komt staat er niet op) maar als je het mengt met Forte, is dat te verwaarlozen. Zelfs als ik alleen Omneo geef, krijgt Jelle het gewoon uit de 3 speen van Avent, dus ik zie geen verschil...

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Inderdaad, in Omneo zit geen jbpm, dat zit in A.R.
    Wij geven haar trouwens standaard en mengen de voor haar goede verhouding johannesbroodpitmeel daar zelf doorheen. 's Avonds krijgt ze trouwens Forte met jbpm. Misschien kun je Forte geven en daar zelf de juiste hoeveelheid jbpm doormengen of forte met omneo mengen zoals al eerder werd genoemd.
    Ik verschoon haar ook alleen voor de fles, daarna houd ik haar nog 10 minuten op schoot rechtop of zet haar nog even in de wipstoel.

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Heb net even gebeld, want ik wou even weten wat het verschil dan was, maar aan Omneo is zetmeel toegevoegd, wat het iets dikker maakt en waardoor ze iets minder snel drinken en A.R. jbpm.

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Tjonge wat een gedoe joh!

Krijgt hij al medicatie voor de reflux? Het kan best zijn dat hij ook zo spartelt omdat hij pijn voelt. Zodra ze beginnen met drinken voelen ze de pijn niet meer.

Lukt verschonen als je hem verticaal houdt, of blijft hij dan vechten?

11. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Ah weer wat geleerd, ik dacht dat de omneo hetzelfde was als de friso comfort (wel met jbpm). Maar dat is dus niet zo ;).

12. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Bedankt voor het bellen! Zat er zelf later ook aan te denken, maar ben het weer vergeten.. :)

13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Ja, ik moest toch nog bellen om te vragen hoeveel jbpm er in AR zit en wou dit ook nog even weten, dus gelijk nagevraagd, zo zijn we allemaal weer wat wijzer :D !

Deel Deze Pagina