hallo allemaal, ben op zoek naar een goede voedingsstoel, maar hij mag niet te groot zijn / hoog omdat we een schuin dak hebben waar de stoel moet staan... een schommelstoel valt daarom al af.. veel te groot nu zat ik te denken aan deze SKRUVSTA Draaifauteuil - Almås rood - IKEA is dit wat? of hebben jullie nog andere tips? van leenbakker of andere winkels bijvoorbeeld?
Die heb ik als bureaustoel gehad, maar ik vind hem niet echt lekker zitten. Je kunt er ook niet echt ontspannen inzitten, omdat de rugleuning echt heel laag is. Ik heb nu deze: PELLO Fauteuil - IKEA
bedankt voor jullie reacties maar die zijn gewoon echt te hoog ivm grootte kamer en schuin dak... zat te denken aan deze dan... Fauteuil? Bestel nu bij wehkamp.nl nadeel van wehkamp is weer dat je hem niet uit kunt proberen
Wij hebben hier de Karlstad van de Ikea (KARLSTAD Fauteuil - Blekinge wit - IKEA) staan, vergelijkbare maten als die van de Wehkamp, maar zelfs nog een paar cm lager. Ik vind 'm lekker zitten (met een kussen in mijn rug want ik ben niet zo lang) maar geen idee hoe het straks met voeden gaat bevallen.
ik heb een oude rotan stoel die ze ook op terrassen gebruiken. Op zich een fijne stoel. lekker hoog, wat ik fijn vind is dat de armleuningen redelijk hoog zijn. (lees niet te laag of aflopend) wat ik wel vervelend vond is dat bij die stoel de zitting iets oploopt bij je knieen waardoor je bloedvaten worden afgekneld. als het voeden langer duurt is dat niet fijn. die fauteuil lijkt me lekker, mits hij hoog genoeg is, anders kan je er niet fijn uit opstaan met je kindje in je armen.
Is het voor de nachtvoedingen? Die doe ik gewoon in bed eigenlijk. (En daarna leg ik mijn dochter terug in het aanschuifbedje/co-sleeper.
Ik ben inderdaad ook benieuwd waarom men een voedingsstoel zou aanschaffen. Met 3 kids en allemaal minmaal 9 maanden bv nooit gebruikt. Dag voedingen gewoon beneden Nachtvoedingen gewoon op/in bed. Bij de eerst nog netjes (ondat ik bang was in slaap te vallen ed, zitten met kussen onder m'n arm, later gewoon heerlijk relaxed liggend.
Hier vooral omdat er nog een mooi hoekje in het kamertje over was, het me wel prettig lijkt me soms terug te trekken voor bv en later lijkt het me fijn om in die stoel verhaaltjes voor te lezen.
Ik heb heel lang - tot ze een peuterbed kreeg - de avondfles op schoot gegeven. Bovendien heb ik de nodige uren met huilende baby in die stoel gezeten, dus ik vond 't wel handig.
Duidelijk. Tijdens het typen zat ik al te denken dat het met flesjes geven misschien wel handig zou zijn. Huilende baby (niet te troosten) ga ik aan m'n man, die ging dan beneden films kijken, kon ik slapen. Was gelukkig alleen bij nr. 2 het geval.
Overigens geef ik de nachtvoedingen ( ook met fles ) gewoon ook in ons bed hoor, lekker warm. Maar die avondvoeding dus wel in de stoel op de kinderkamer want anders is het veel te leuk als je die beneden geeft. MAar dan heb ik 't over een grotere baby of dreumes, een pasgeboren kindje beseft dat natuurlijk nog niet. Een kind van 9 maanden kan je beter maar rustig de voeding op een donker kamertje geven en daarna naar bedje ipv in een lichte woonkamer vol speelgoed en papa en de poezen in de buurt etc en dan naar bed. Hier heeft mn dochter het eerste jaar HEEEEEEEL veel gehuild 's nachts, zat er vaak uuuuuuren mee op 's nachts. Tot we haar bedje ombouwden tot co sleeper en toen sliep ze ineens heel de nacht rustig bij me.
Loveseat? Bestel nu bij wehkamp.nl Ik heb deze op de babykamer ivm tweeling een loveseat, hij is er ook in gewone fauteuil uitvoering. Vind hem erg fijn zitten. De Ikeastoel hebben we hier in huis ook maar meer dan een veredelde bureaustoel is het niet, lijkt me niet fijn zitten tijdens een 'spooknacht'. Bij m'n dochter op de kamer hadden we een 1 pesr bed staan met de nodige kussens (nu slaapt ze erin) dat was op zich ideaal maar op de kamer van de tweeling was daar geen plek meer voor. Heb nu de loveseat ruim een week in gebruik en hij bewijst 's nachts goede diensten, kan er 2 kindjes tegelijk bv geven als het moet. Op bed voeden vind ik zelf niet zo handig met 2, bij de oudste ook maar heel kort gedaan eigenlijk, deed het al snel op haar eigen kamer was rustiger voor haar.
Wij hebben een fauteuil van de oude buren staan, een klein schattig stoeltje. Naja t is een lelijk ding maar met een leuke lap helemaal prima.. We willen hem nog opnieuw laten stofferen dan kan hij na dit doel beneden staan. Kan je niet ff bij de kringloop kijken? Zoiets EKTORP TULLSTA Fauteuil - Idemo blauw - IKEA en hij zit geweldig met voeden. Door die ronde rand heel handig, prop er een kussentje tussen en mijn been over de rand en ik zit heerlijk. Even gebruikt met de bv en nu nogsteeds(zoontje is 15 maanden) met de fles voor het slapen gaan. Heerlijk zo'n klein en rustig momentje samen.. Als je het prettig vind is het dus echt wel handig hoor.
Ohh en deze heb ik beneden staan die zit ook goddelijk!!!! Maar dan moet je in de breedte wel wat ruimte over hebben want hij is dus wel heel breed, niet hoog! EKTORP Fauteuil - Norlida wit/beige - IKEA
ik denk dat ik die tullsta ga nemen, lijkt me wel ideaal. Bedankt voor jullie tips! Wb de stoel: heb nu ook een stoel in de babykamer, maar die zit echt veelste diep en dan kan ik haast niet omhoog komen met de kleine.. s nachts op bed voeden doe ik niet, is voor mijn man ook vervelend als hij de volgende dag moet werken, dan kan ik beter op babykamertje voeden, moet daar toch naar toe om te verschonen