Hallo, Mijn dochter is nu 2 maanden en 5 dagen oud en komt sinds 1,5 week weer heel vaak om te drinken. 's Ochtends om de 2 uur, 's middags 1xtje om de 3 uur en vervolgens weer om de 2 uur. 's Nachts komt ze standaard rond half 5 (dan maakt het niet uit of d'r laatste voeding om 11 uur is geweest of om half 1). En dit terwijl ze voor die 1,5 week heel netjes om de 3 of 4 uur kwam en de nachten ook steeds beter werden (zat meestal 6 uur tussen de laatste voeding en de nachtvoeding). Ze is ook steeds ontevredener aan de borst lijkt het wel. Maar dat is ook heel verschillend, de ene x drinkt ze 20 minuten en is ze nog steeds ontevreden en de andere x drinkt ze 5 minuten en is ze heel tevreden. Ze komt wel goed aan enzo, maar ik word er eerlijk gezegd een beetje moe van dat ze zo vaak komt.. En vraag me dan toch af of m'n productie misschien toch aan de lage kant is? Als ik tussen de voedingen kolf dan kolf ik zo'n 70 ml (en dan ben ik wel echt bijna een uur aan het kolven). Dus mijn vragen zijn: Is het normaal dat ze zo vaak komt? En is 70 ml kolven normaal? Alvast bedankt!
Hoi. Wat je beschrijft klinkt als de regeldagen. Bijna alle moeders overkomt het: een paar dagen lang is de baby huilerig en wil heel vaak drinken en lijkt niet tevreden na een voeding. Regeldagen komen vaak voor rond de leeftijd van tien dagen, drie weken, drie maanden en zes maanden. Maar ook op andere momenten kunnen regeldagen voorkomen. Bijvoorbeeld als het kind een virus onder de leden heeft. Door vaak om de borst te vragen, krijgt het extra veel antistoffen binnen waardoor de ziekte bestreden wordt. Vaak merk je als ouder niet eens dat het virus er is, behalve dan aan het vele drinken. Ook op andere momenten waarop de melk wat is teruggelopen kan je dochter vaak om de borst vragen. Als je daar aan toe geeft, komt de melkproductie weer heel snel op peil! Over de hoeveelheid kolfproductie kan ik weinig zeggen. Ik weet niet hoeveel tijd er tussen het kolven en het voeden zit. Het is wel zo dat je met kolven altijd minder hebt dan met aan de borst drinken. Zolang ze goed groeit, plast en poept en je het zelf aankan, zou ik het nog even aankijken. Groetjes Saskia