Volledige borstvoeding en zwanger willen worden

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door siriel, 20 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.124
    2.959
    113
    Vrouw
    ik ben 3 maand geleden bevallen van ons 3de kindje. Graag zouden wij een 4de kindje willen, tussen de eerste 2kindjes en de 3de zit nml een behoorlijk leeftijdsverschil, omdat ik jong moeder ben geworden. Wij vinden het leuk als ons 3de kindje straks ook een broertje of zusje van zijn eigen leeftijd heeft.

Ik ben 34 en geef volledige borstvoeding. Dit is het eerste kindje wat ik borstvoeding geef, en wat vinden wij dat heerlijk:) Het liefst wil ik dit nog zo lang als het kan blijven doen. Maar hoe zit het dan met zwanger worden, is die kans echt heel klein of is hij wel aanwezig. Of is het verstandiger om dan met de borstvoeding te stoppen als we er een minimaal leeftijdsverschil tussen willen laten zitten :( Want eigenlijk wil ik niet met de voeding stoppen..

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

wat goed dat je nu wel borstvoeding kunt geven dan!
    Ik snap je dilemma. Over het algemeen geldt dat als je volledige borstvoeding geeft dat het dan even duurt voor je weer ongesteld wordt. Bij de ene vrouw is dat na 3 maanden, bij een ander pas na 6 of 8 maanden. Ik kan dat dus niet voorspellen helaas. Je zult zelf moeten afwegen wat je belangrijker vindt, nu nog doorvoeden of (gedeeltelijk) stoppen zodat je cyclus weer terugkomt. Op een gegeven moment komt j cyclus wel weer terug en als dat zo is kun je gewoon blijven doorvoeden, ook tijdens een volgende zwangerschap. Omdat het niet te voorspellen is wanneer dat gebeurt zul je dus zelf een keuze moeten maken, Succes! En bij vragen hoor ik het wel weer.

Mirjam

3. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.124
    2.959
    113
    Vrouw
    hoi mirjam bedankt voor je snelle antwoord!
    ik blijf voorlopig toch nog volledig doorvoeden, want dat vind ik zo bijzonder en intiem met je kindje. dat wil ik hem toch ook niet ontnemen, we wachten dan wel gewoon af hoe het spontaan verloopt dat kan je toch niet afdwingen, maar zou zo leuk zijn als het lekker vlot achter elkaar zou zijn:) en ondertussen genieten van dit mooie wondertje!

groetjes siriel

Deel Deze Pagina