Gister ben ik maar weer overgegaan van de 7 flessen naar de 6. Bij 8 dagen zat ze ook al op 6 flessen , maar aangezien Marin steeds slechter ging drinken moest ik weer over op 7 flessen. Het drinken gaat nou nog niet zoals het moet, maar ik weet er al wat meer in te krijgen en vind het tijd om weer op de 6 flessen over te gaan..(want op een gegeven moment kwam ze al om 1,5 uur weer en dronk steeds kleinere porties) Dat is natuurlijk erg wennen voor de kleine meid. Maar ze krijgt ong. 22.00 de laatste fles en is dan dus om 03.00/04.00 weer wakker.(opzich wel normaal dacht ik) (ze heeft een week gehad met 7 flessen dat ze sliep van 23.00 tot 6/7 uur maar dat was snel gebeurd). Maar dan krijgt ze dus om ong. 03.00/04.00 de fles en dan houd ze het meestal niet eens vol tot 07.00 uur. Vaak is ze rond half 7 weer wakker. IK probeer het steeds maar wat te rekken tot half 8 met de voeding. Maar ik ben benieuwd wat voor voedingstijden jullie hebben? Bij mij is het ong: 07.30 11.00 14.30 18.00 22.00(deze probeer ik altijd wat te rekken anders komen wij veeel te vroeg uit!)
Maar de tijden die je nu hebt op geschreven zijn toch van 5 flessen? Ik weet onze tijden niet toen hij 6 weken was. Wij voeden op verzoek dus dat wisselde nog weleens. Sinds dat hij een week of 9 was zit er een beetje vaste tijden in.
die van mij is 9 weken en krijgt 6 flessen rond de volgende tijden: 04.00 08.00 12.00 15.30 19.30 23.00
Hmm, net een heel verhaal getypt over een dagje voeden op verzoek, las je vraag nog eens over en toen dacht ik: dat voeden op verzoek is misschien toch niet zo handig Kun je niet de flessen ophogen? Rekken lijkt mij niet de oplossing. Ik denk dat je kindje daarmee juist minder snel een vast schema krijgt, ze "leert" als het ware dat ze moet wachten op eten, dan zal ze misschien juist steed vroeger aan gaan geven dat ze iets wil? Als jij een paar keer hebt ervaren dat je 's ochtends een uur kwijt bent met in de file staan, ga je op een gegeven moment een uur eerder weg, zodat je toch op tijd op je werk kunt zijn (ehm, is dit een goede vergelijking?) En ik vind het ook wel zielig voor zo'n kleintje om te gaan rekken. Waarom doe je dat eigenlijk 's ochtends? Ik kan me voorstellen dat je het vroeg vindt, maar wakker ben je toch, dus voor jezelf hoef je het niet te doen. Met een week of zes kwam na een dagje voeden op verzoek het volgende schema: 07.00 11.00 15.00 19.00 23.00 Voor de laatste fles moesten we haar altijd wakker maken. We kregen dit schema na een dagje kijken wat ze nodig had, een soort regeldagje. Zo ging ze van 7 flessen van 90/3 naar 5 flessen van 120/4. Dat regelde ze echt zelf. Die vier uur liet ze er ook zelf tussen toen. En 's nachts kreeg ze als ze erom vroeg en ineens kwam ze niet meer 's nachts. Blijkbaar was ze toe aan een ander schema! Maar ja, het ene kind is het andere niet.
@ Hinke: Ik probeer het wat te rekken anders kom ik weer raar uit. Want dan zou ze om 20.30 de fles krijgen, en al sik haar dan weer om 00.00 zou geven komt ze weer op 7 flessen. Meer aanbieden heeft geen zin, aangezien Marin een refluxbaby is en ik er nooit zoveel in krijg. Tijdschema gaat voor mij ook niet meer op, heb het 2 dagen geprobeerd. Maar vandaag heeft ze om de 2 / 2,5 uur gehad. Dus het is niet zo dat ik haar dan laat huilen hoor met het rekken. Als mijn meisje honger heeft dan krijgt ze zeker. Het drinken ging dus een aantal dagen geleden wat beter, dus vandaar dat ik dacht dat ze misschien weer o p6 flessen over kon. Maar dat gaat nou dus al niet meer.
das makkelijk, hoef mijn verhaal niet te typen want jij hebt het al gedaan hier echt precies dezelfde tijden, en hetzelfde verhaal, eerst 7 flessen van 90/3 om de 3 uur, nu 6 flessen van 120/4 om de 4 uur, en dat heeft ze idd ook zelf zo geregeld ze komt altijd precies na 4 uur zou dus inderdaad gaan ophogen als je naar minder flessen gaat en er langer tussen laat.
edit, lees nu pas dat je er niet meer in krijgt ivm reflux, lastig...ons meisje heeft ook reflux maar met nutriton en de medicijntjes gaat het goed zo. Heb jij er ook iets voor?
Met 6 weken voedingstijden? Mijn zoontje kreeg toen 5 flessen ergens tussen 7:00 uur 's ochtends en 23:00 uur. Ik heb mij nooit aan vaste tijden gehouden, voedde altijd op verzoek. Dat scheelde veel onrust zowel bij mijn kindje als bij mij. Dus tijden waren variƫrend. Vanaf ongeveer 3 maanden kan hier soort van vaste tijden, helemaal geregeld door mij zoontje.
@kiwi: toen ze een week oud was had ik al vaste voedingstijden en dat ging toen echt perfect! Want ze kwam zelf al precies om de 3 uuren.Ik heb toen ook wel eens op verzoek geprobeerd maar kreeg toen een kindje wat er helemaal vanaf was en haar ritme totaal niet meer kon vinden. Maar al heel snel ging het drinken slechter en slechter.Dus moest ik wel beginnen met voeden op verzoek want soms houd ze 1,5 uur ertussen niet eens vol. Ik was met Nutriton begonnen en eventjes ging het goed en had ik gehoopt weer iets vaste tijden te kunnen krijgen. Maar ze kan niet over nutriton dus moest ik mee stoppen. Gister eindelijk naar de kinderarts geweest! Heeft lang moeten duren voor ze mij doorstuurden. @sab85: ja ik ben gister bij de KA geweest, en ik ga beginnen met eenm andere voeding enfamil. Ik heb het al besteld bij de apotheek. Kan het straks vanaf 12 uur ophalen!! Jippie! Zie er erg naar uit en ik hooooop dat het goed gaat komen. De KA belt mij over 2 weken om te horen hoe het gaat. Mocht het nog steeds niet gaan dan krijgt ze er medicatie bij! Het word op het moment met de dag erger dus ik hoop dat het met deze voeding op te lossen is! Nutriton kon Marin niet tegen .>Echt heel vervelend kreeeg er ook nog eens veel kramp bij door de Nutriton. En diarree. Dus daar moest ik mee stoppen.