Fles op vaste tijd??

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door aafke77, 10 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aafke77

aafke77 Actief lid

21 jul 2008
    190
    1
    0
    Apeldoorn
    Hallo allemaal,
    Fenne is morgen 4 weken oud en sinds maandag geef ik 1 fles per dag bij de borstvoeding die ik geef. Ik wil morgen naar 2 flessen per dag en dus borstvoeding. Nou ben ik begonnen met 's avonds een fles te geven, zo rond 21.00/22.00 uur. Moet ik nou steeds de fles op die tijd geven of kan ik na een dag of 3/4 wisselen van tijd?
    Alvast bedankt voor de antwoorden.....!

2. Tante29

Tante29 Bekend lid

29 apr 2008
    656
    0
    0
    Toen ik de borst ging combineren met de fles, ben ik die eerste fles ongeveer op dezelfde tijd blijven geven, dan weten ze een beetje waar ze aan toe zijn. Waarom wil je na een dag of 3/4 wisselen van tijd?

groetjes

3. aafke77

aafke77 Actief lid

21 jul 2008
    190
    1
    0
    Apeldoorn
    Hoi Tante 29,
    Bedankt voor je reactie en sorry dat die van mij zo laat komt!
    Ik wilde wisselen van tijd omdat ik de fles eigenlijk als laatste voeding wilde gaan geven. Inmiddels krijgt ze 2 flesjes kv per dag 1 rond de middag en 1 als laatste voeding.
    Maar ik ben bang dat ik binnenkort geheel op kv over moet stappen. Het borstvoeden doet namelijk erg veel pijn. Rode tepels en vreselijke stekende pijn in mijn borsten na het voeden.......

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Heb je al een lactatiekundige advies gevraagd?

Verder kan je die fles kunstvoeding gewoon geven op het moment dat de kleine aangeeft trek te hebben. Dus is dat vandaag om 21.00 dan geef je hem, is het morgen om 22.30 dan geef je hem dan en is het overmorgen om 20.30 dan geef je hem dan. Ligt er denk ik een beetje aan hoe alle andere voedingen lopen, wanneer ze om voeding gevraagd heeft ;)!

Verder weet je dat door het geven van flesjes kunstvoeding en niet zelf kolven (vraag=aanbod) eigenlijk gewoon zelf de borstvoeding aan het afbouwen bent?

Succes in ieder geval!
    Liefs, Hanneke!

5. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Heb je al eens gechecked of je kindje (en jij dus aan je borsten) geen spruw heeft? Dan kan namelijk erg veel pijnklachten geven. Zowel bij jou als bij je kindje...En het is mss handig om na elke voeding je tepels in te smeren met Bepanthen, dat verlicht pijnklachten en verzorgt je tepels. Maar als ik jou was zou ik eerst even naar de ha gaan, want als het wel spruw is, dan moet dat met een antischimmel medicijn behandeld worden...

Toen ik zelf nog borstvoeding in combinatie met flesvoeding gaf, gaf ik de fv overdag en de eerste en laatste voeding sowieso bv. Deed ik dat niet, dan explodeerde ik zowat;)

Deel Deze Pagina