Tot hoe lang flesvoeding uit een fles?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door frannie82, 8 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Mijn vriend vind dat ons meisje van de fles af moet.... Dus de flesvoeding uit een gewone beker. Maar dat kan ze nog helemaal niet zo goed en ik wil wel dat ze de 450cc die ze maar drinkt wel binnen krijgt. 500 cc is wat ze nu moet hebben. Hoe doen jullie dat? Ze is net 10 maanden. Vanaf wanneer is het gebruikelijk?

2. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    Wij hebben de flesvoeding altijd uit een fles gegeven. Diksap komt uit een rietjesbeker, melk uit een fles. Dit hebben wij vrij lang volgehouden. Ook de gewone koemelk kwam bij ons uit een fles (de laatste fles voor het slapen). Nu is het sap/water uit een gewone beker of rietjesbeker en melk/yoki uit de tuit.

3. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    's morgens heeft ze mega dorst dan drinkt ze ongeveer 150 en dan krijgt ze nog pap in totaal dan 210+7 en ik zie haar dan niet uit een beker drinken. Hij zegt overal te lezen dat het al 'moet'..

4. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Zo, dus jouw vriend leest al die 'mama-blaadjes' :D
    Maar als hij die artikelen leest, kan hij ze ook aan je laten zien, toch?!

Hier is zelfs geruime tijd na het eerste jaar alles nog uit een babyfles gegeven. Zelfs daarna de gewone melk nog uit een drinkfles. Denk dat ze met 1 1/2jaar pas een beetje uit een gewone beker ging drinken (en voor het gemak gebruikten wij ook vaak een rietjesbeker).
    Ach ze leren het vanzelf wel hoor. Volgens mij is er geen volwassene meer die nog uit een babyfles drinkt :p

5. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Poeh, wanneer precies onze zoon melk uit zijn fles dronk weet ik niet meer. Maar wat ik wel weet is dat hij al een hele tijd halfvolle melk kreeg totdat wij de fles hadden afgeschaft. En zijn pas na 1 jaar begonnen met halfvolle melk.

Denk dat zoon met 15 maanden ofzo geen fles meer kreeg. Hij wou het zelf niet meer. Hij dronk niet meer uit de fles (of nauwelijks). Toen zijn melk in een tuitbeker gedaan en sindsdien drinkt hij weer melk.

Zolang je geen (dik)sap uit de fles geeft... Melk uit de fles kan écht geen kwaad hoor. Je meisje is ook maar 10 maanden, laat haar lekker uit de fles drinken! Als ze 6 is zal ze echt niet meer melk uit de fles willen;)

6. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou hier is helemaal een topper haha mijn dochtertje kan uit alle bekers heel goed drinken, groot, klein, zwaar, licht met en zonder rietje,rietjesbekers etc maar ook zij krijgt haar dagelijkse 300cc aan melk uit een fles.Ze drinkt het op schoot bij ons of gewoon zo aan tafel.Ze vindt het fijn en wij ook, ff een knus rust momentje voor het slapen gaan.
    Ze wordt eind juni twee....
    Ze praat als een dolle en goed ook dus het staat de spreekvaardigheid niet in de weg.

Doen waar jij je goed bij voelt! Ze zijn maar zo kort klein!Geniet ervan!

Waarom wil je vriend haar van de fles af?

7. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    de fles krijgt hij vanaf ongeveer 1 jaar niet meer, maar verder wel nog steeds tuitbeker/rietjesbeker ed. we oefenen wel met open beker maar smiddags geef ik hem gewoon zn eigen drinken in een rietjesbeker, ik ga niet continue op zitten letten :)

8. Amethist

Amethist Niet meer actief

Mijn zoontje is nu 11,5 maand en die krijgt zijn pap en melk nog gewoon uit een fles hoor. Water en roosvicee drinkt hij uit een tuit- of rietjesbeker, maar de pap- en melkflesjes op schoot vind ik nog veel te gezellig :D.

9. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Onze dochter drinkt nog steeds melk voor het slapengaan uit een flesje ;)

Volgens mij zijn we pas drie maanden overgestapt op een gewone beker omdat ze vertikte daar uit te drinken.

10. Lovely2011

Lovely2011 Fanatiek lid

2 aug 2011
    3.407
    1
    0
    Mijn dochter krijgt ook haar melk nog uit een fles.
    Voor het slapen gaan...

Bij het CB en in allerlei blaadjes 'moet' je idd zo snel mogelijk van die fles af, en dan vooral die voor het slapen gaan.

Ik dacht ook soms van, jeetje hoe gaan we dat doen?
    Maar goed, maak me er nu niet meer druk over. Ik heb voor mezelf besloten dat ik er tot 18maanden geen probleem van maak. Hoop rond die tijd de fles wel te hebben afgebouwd.

Ik geef haar nu inmiddels normale melk ipv opvolgmelk, en doe er steeds iets minder in.

Ik vind het ook wel moeilijk, omdat haar fles echt nog steeds op nummer 1 staat, ze wordt nog steeds helemaal wild als hij eraan komt. En het is het enige moment dat ze rustig bij me ligt ;)

11. jayenriv

jayenriv Niet meer actief

Melk uit een fles en rietjesbekers is slecht voor de tandjes, maar soms is t gewoon moeilijk om die kids uit bekers te laten drinken :p

Mijn mannetje drinkt sinds hij 10 maanden is niet meer uit een fles, wel uit rietjesbekers en uit een gewone beker met een rietje (doet ie sinds hij 6 maanden was) een gewone beker lukt tot de dag van vandaag nog steeds niet, wel als ik t vasthou. hij is wat dat betreft gewoon nog te wild met die beker :D

Ik begrijp je vriend wel, maar t is niet realistisch. je kan wel met je kind alvast oefenen en de fles/rietjesbeker daarnaast blijven geven, tot ze zelf uit een beker kan drinken. je kan ook met een gewoon rietje melk geven. dat is altijd beter dan die rietjesbekers (want die rietjes zijn eigenlijk net spenen, welke je ook neemt. staat ook in de beschrijving van die bekers)

als je na die laatste fles/beker drinken haar tandjes poetst en geen melk in de nacht geeft is t ook beter voor haar tandjes.

maar uiteindelijk moet je naar je eigen gevoel luisteren en als je vriend goed leest, staat er nergens dat het moet, want ieder kind is anders. de een loopt met een jaar, de ander eerder en zelfs later. staat nergens dat ze met een bepaalde leeftijd moeten lopen.

volg je hart en instinct en kijk naar de behoefte van je meissie :)

12. Loesie86

Loesie86 Lid

25 mrt 2012
    14
    0
    0
    Onze dochter dronk tot ongeveer een maand geleden 's avonds nog een flesje. (gewone melk met pap) We merkten dat ze er eigenlijk nauwelijks meer van dronk en hebben hem gewoon eens weggelaten. Mevrouw heeft hem niet eens gemist. Ik had er meer moeite mee, het knuffelmoment (op mijn schoot) voor het slapen gaan was over. Ze is niet van het schootzitten en knuffelen...
    Bij het ontbijt en lunch krijgt ze drinken uit een gewone beker, tussendoor drinkt ze ook nog wel uit een rietjesbeker.
    Het rare bij mijn dochter is dat ze een glas of zware mok wel zelf pakt voor te drinken, maar een plastic beker durft ze niet op te pakken..
    Ik zou zeggen, laat haar lekker nog even uit een flesje drinken. Ze worden al zo snel groot!

13. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier wordt nog steeds gedronken uit flesjes afgewisseld met tuitbekers.... Soms uit een gewone beker, maar dan wel met rietje :) . Rietje schijnt wel goed te zijn voor de mondmotoriek- maar dat zou ik niet met de melk doen. Lekker de fles nog even houden en op je gemak oefenen met een beker en dan eerst met yoghurt ofzo. Als dat goed gaat kan daarna de melk- zeker nu ze nog zo klein zijn.

Flesje en tuitbeker drinkt ze zelfstandig: Beker moet ik vasthouden (af en toe doen we dat dus) maar ik vind het nog wel even makkelijk zo :p - tot ze het goed kan dus nog veelal fles en tuitbeker.

14. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Hier bij ontbijt en lunch opvolgmelk uit een tuitbeker,ben overdag water en diksap uit een tuitbeker en oefenen met een gewone beker.
    's avonds nog een fles maar dat willen we ook met een tuitbeker gaan doen. Vandaag geprobeerd, tuit op de fles geschroefd, vond ze maar raar, hihi. Ga het wel blijven proberen.

15. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    oke haha,ik heb genoeg argumenten nu.... D: ze drinkt wel uit een rietjesbeker maar dan water en thee. het is geen knuffelkindje en de fles op schoot is dan even oms moment. Bedankt dames!

16. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

mijn meisje van ruim 5,5 maand gaat vanaf vandaag uit de zachte tuitbeker drinken,dit omdat ze weer haar flessen begint te weigeren. Dus gisteren in overleg met logopodist. Hoop dat ze dat wel accepteerd. Zolang je dochter de fles pakt gewoon geven.

17. misa

misa Niet meer actief

Hier altijd flesvoeding uit een fles gegeven. Andere dingen uit een tuit of rietjesbeker. Ik vond dat genoeg oefening en vind dat je fles ook een lekker rust en knus momentje mag zijn. Ze moeten al zoveel. Het komt wel..! Je kunt extra drinken prima uit een andere beker oefenen. Daarbij is flesvoeding ook nog wel belangrijk, dus ik zou het belangrijker vinden dat ze dat goed drinken en dan maar uit een fles, dan dat het een heel gedoe is uit een beker.

Succes met de keuze!

18. Foxter

Foxter Niet meer actief

Flesvoeding hebben we bij de oudste altijd uit de fles gegeven. Toen ze een jaar was zijn we halfvolle melk uit een beker gaan geven. Rietjesbeker hebben wij nooit gedaan, gewoon een hema tuitbeker. En met 2 jaar dronk ze eigenlijk alles uit een gewone beker.

19. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Simone krijgt nog steeds 1 fles overdag en soms 's nachts nog. Ik vind het een gezellig momentje op de dag, van mij mag die nog wel even blijven :)

offtopic: misa ben je alweer bevallen? Ik was je even uit het oog verloren, gefeliciteerd!!!

20. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Mira drinkt de hele dag uit een rietjesbeker (sap/water/thee), alleen het flesje volle melk voor het slapen gaan drinkt ze lekker uit een fles bij mij op schoot.
    Ik zit er niet mee en we zien wel wanneer het tijd is om er mee te stoppen :D
    (bijna) niets 'moet' hier in ieder geval :p

Deel Deze Pagina