Dat was de laatse fles...

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door tonka, 15 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tonka

tonka Bekend lid

2 nov 2008
    784
    1
    0
    Hengeloooo
    Mijn dochtertje is nog maar 10 maanden maar sinds ze van een lepeltje eet is de fles een noodzakelijk kwaad geworden, afgelopen anderhalve maand hadden we nog maar 1 fles, de ochtendfles. Steeds vaker was die halverwege niet meer intressant en weigerde ze verder te drinken maar nu wil ze helemaal niet meer. Van de melk maar pap gemaakt en met een lepeltje dus, mijn meisje blij, vrolijk happend eet ze haar ontbijtje op. Ze is nu echt baby af wat mij veel en veel te snel is gegaan!! Vitamine D uit een flesje want melk uit de drinkbeker is erg vies. (aldus mijn 10 maanden oude eigenwijsje) Meer kindjes al zo vroeg gestopt met melk drinken? Zowiezo is er weinig zuigbehoefte, de speen is alleen bij het slapen, verder taalt ze er niet naar.

2. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    je hebt de periodes van slecht eten en drinken.maar ineeens willen ze weer drinken hoor. ik zou niet op deze leeftijd stoppen met melk, op een andere tijdstip aanbieden...in ieder geval yogurt of pap aanbieden.

3. Maia

Maia Niet meer actief

ik ben rond de 11 maanden gestopt met de fles. Toen overgestapt op 'gewone' melk bij de boterham. Fleur gaf zelf aan dat ze de fles niet wilde, ze vond een bekertje veel interessanter en de gewone melk lekkerder dan de opvolgmelk en ik vond het wel prima, ze groeide (en nog steeds) prima, had genoeg babyvet dus...

4. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Hier is de fles er ook rond 10 maanden uitgegaan. Meneertje was er klaar mee, dus zijn we overgestapt op gewone melk bij de boterham. De pap 's morgens maakte ik nog wel met opvolgmelk, hoor, uit een soort misplaatst gevoel van 'hij zal het nog wel nodig hebben!'. Toen echter de opvolgmelk die we nog hadden op was ben ik ook voor de pap gewone melk gaan gebruiken en dat gaat prima.
    Ook hier overigens een kindje met meer dan genoeg reserves ;)

5. tonka

tonka Bekend lid

2 nov 2008
    784
    1
    0
    Hengeloooo
    sMorgens nu dus en tussen de middag pap vanopvolgmelk en na het eten een toetje. Ze zit hiermee rond hetminimum wat ze nodig heeft vandaar de exta aanvulling vit. d. Gaat mij om het afscheid van de fles

6. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    OK, ik begreep het niet goed. die van mij is 13 maanden oud, maar hij drinkt nog 2-3 flesjes. in de ochtend en vr het slapen gaan. en hij pakt dan zijn flesje niet eens vast, alsof hij 2 maanden oude baby is. terwijl hij overdag gewoon zelf met bekers drinkt. ik vind het geweldig samen die momenten van baby tijd met n flesje. met een peuter dus op schoot die doet alsof hij nog een baby is.

7. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Knap van je.

Hier een egoïstische moeder. Noor krijgt nog 2 flesjes. 1 's ochtends en 1 's avonds.

Die van de avond kan er best af. Hebben we ook wel gedaan, maar toen maar weer begonnen, want mama kon er geen afscheid van nemen :)

Ik vind het ook wel een ding hoor. Afscheid nemen van juist die flesjes.

8. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    mijn jongste wilde ook geen fles meer met 10 mnd... zo van de een op de andere dag had ze besloten het niet meer te willen.. ze begon al te kokhalzen als ze de speen in haar mond kreeg... ze had al wat geproefd van vast voedsel en met de pot meeeten... ik heb toen het cb om advies gevraagd en die zeiden.. is geen probleem maar zorg wel dat ze voldoende zuivel binnenkrijgt in de vorm van melk, kaas, yoghurt en dat soort dingen.... dus mevrouw at vanaf toen al met de pot mee.... ook gewoon kleine stukjes ik hoefde niets te pureren...

9. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar flesvoeding

Deel Deze Pagina