hallo moeders! Ik heb een zoontje van bijna 4 maanden. Hij is een maand te vroeg geboren en dysmatuurtje 2020gram . Nu begint hij echt een eigen ritme aan te geven en gaat 's avonds 20:00 naar bed en valt dan ook meteen in slaap. Ik maak hem 22:00u wakker voor zijn laatste voeding.Het probleem is dat hij dan zo moe is dat ik er bijna niks in krijg. Gisteravond liet hij 90cc staan van de 160cc . zijn voedingstijden zijn nu : 160cc/5 om 7:00-11:00-15:00-18:30-22:00 . Ook om 7:00 's morgens is hij vaak nog te moe en laat hij 40cc staan. Hij weegt nu ongeveer 5500 gram. Heeft iemand advies voor mij? ik heb al gedacht om misschien de voedingstijden te veranderen zodat hij 's ochtends begint om 8:00 en laatste fles om 20:00 en dan dus om de 3 uur fles te geven overdag maar weet niet of hij dat trekt en of het wel verstandig is. Ik ben benieuwd naar jullie adviezen
Ik kan je geen info geven over dysmatuur want ik heb daar geen ervaring mee maar. Normaal gesproken zou ik zeggen laat de laatste fles eens weg en kijk wat er gebeurt. Vooral omdat hij hem niet meer leeg drinkt ennsochtends ook niet. Dan zou ik denken dat het te veel is en hij er aan toe is de fles te laten vallen....
Moet je hem wakker maken 'smorgens? Als dat zo is, zou ik hem eens wat langer laten liggen en kijken wat hij dan drinkt. Dan kun je inderdaad de tijden wat verschuiven en 'savonds wat later uitkomen. Ik ben ook altijd huiverig geweest om de laatste fles eraf te laten (geef hem nog steeds, maar mijn dochter drinkt de fles nog best goed) maar als je hem vanuit zo'n diepe slaap moet halen en hij niks meer drinkt heeft het niet zoveel nut lijkt me. Mijn zus haar zoon kregen ze ook niet wakker en niks erin dus hebben ze laten liggen, zat al vanaf 9 weken op 4 flessen (180cc) Misschien zou je, aangezien zijn gewicht, langzaamaan de flessen dan wat op kunnen hogen naar 180cc x 6? Je kunt deze aanbieden en dan kijken wat hij ervan drinkt. Succes!
Ik zie nu pas dat hij dysmatuur is. Ik weet niet of daar evt andere 'regels'' voor gelden? Je kan natuurlijk ook het cb eens bellen of je hem mag laten liggen
Mijn zoontje woog 2370 bij geboorte en met 4 maanden rond de 6 kg. Ik zou proberen om hem zelf te late komen. wellicht slaapt hij door en drinkt hij zijn ochtendfles ook beter... uiteindelijk ' mist' hij nu de laatste fles ook omdat hij er 2 lang niet opdrinkt. Je merkt vanzelf of hij meer behoefte heeft per fles. Die fles van 18.30 zou ik dan wat rekken... door of die van 15.00 te vergroten of doordat hij wellicht dit ook haalt?