medicijn geven = een ramp!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by sydneys, Apr 10, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sydneys

sydneys Niet meer actief

#1 sydneys, Apr 10, 2013
    Last edited by a moderator: Apr 10, 2013
    dylan heeft vanaf zijn geboorte spruw maar die nystatine werkte niet, nu krijgt hij sinds een klein weekje daktarin en het is duidelijk minder waar ikheel blij om ben maar nu komt het volgende probleem

vanaf dat hij een week oud is moet hij een medicijntje nemen 2x per dag, altijd is het goed gegaan, ik deed het medicijntje in een speen van een flesje en hij zoog het goed op

nu dat de spruw minder word lijkt het alsof hij andere smaakpupillen heeft want ik krijg het medicijntje er niet meer in, hij zuigt het niet op en krijsen, eenramp is het want hij moet dit hebben

zijn melk drinkt hij nog even gulzig en de vit d vind hij ook lekker dus hij heeft geen pijn ofzo

nu heb ik het 2x na een gevecht :p met het spuitje in zijn mondje gespoten maar ik heb dan de angst dat hij zich verslikt of het uitspugt, als hij het uitspugt mag ik het niet nog eens geven omdat je niet weet hoeveel hij precies uitspugt

ik geef het altijd voor zijn flesje dus hij weet dat hij daarna lekkers krijgt

zijn er nog moeders die een medicijntje moeten geven en hoe doen jullie dat?

2. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

May 10, 2012
    1,681
    0
    0
    mijn dochter krijgt lactulose in een spuitje, maarja, soms slikt ze een slokje niet door, en dat komt er dan weer uit. Dat kan met jouw medicijn dus niet. Kun je het niet door de melk heen doen? Als dat wel mag, zou je een klein flesje melk met medicijn kunnen maken, zodat je zeker weet dat hij dat drinkt, en dan een flesje met de rest van zijn hoeveelheid melk.

3. sydneys

sydneys Niet meer actief

ik denk dat dat wel mag, ik geef nu het medicijntje en 1min later het flesje, zo moet het ook wel want hij spugt snel, de melk is verdikt (medicijntje is waterig) dus daardoor spugt hij het medicijntje niet per ongeluk uit,als hij spugt is het na 15min niet meer zo erg want dan heeft het lichaam het meeste toch opgenomen

ik ga dat eens proberen, medicijntje met 10cc melk of 20cc want nu komt het ook bijna tegelijk in het maagje

als dat niet lukt dan ga ik de ha bellen om te vragen of ik een smaakstofje mag toevoegen

hij krijgt fenobarbital, over 2 weken krijgen we de uitslag van het ziekenhuis van de mri-scan en dan horen we of hij het medicijntje mag afbouwen maar dat afbouwen zal heel langzaam verlopen, ik vermoed dat alles goed is en ik hoop het ook, hij is eigenlijk al aan het afbouwen want hij weegt veel meerdan bij zijn geboorte maar hij krijgt wel nog dezelfde hoeveelheid

4. sydneys

sydneys Niet meer actief

ik bedenk me nu dat als ik het meng met melk dat er toch nog medicijntje in het flesje zal blijven, aan de randen, misschien melk met medicijntje mengen in het speentje

5. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

Nov 21, 2009
    3,619
    0
    36
    .
    Nederland
    Hier krijgt zoontje medicijnen in een speciaal medicijnflesje van Nuby. Misschien heb je daar iets aan?

6. asmama

asmama Bekend lid

Mar 22, 2011
    525
    0
    16
    NULL
    NULL
    mijn zoon kreeg altijd nexium tegen reflux ik gaf hem altijd gewoon de fles en deed het tuitje van het spuitje in zijn mondhoek en spoot zo onder het drinken het spuitje leeg geen probleem zoon vond het drankje ook echt super vies en kreeg het met geen mogelijkheid naar binnen hoop dat je er iets aan hebt! succes!

7. speentje2012

speentje2012 Actief lid

Oct 3, 2012
    474
    0
    16
    zeeland
    mijn dochter krijgt medicijnen tegen reflux.
    eerst ging het in een flessen speentje heel goed, daarna niet meer toen via spuitje geprobeerd maar het kwam er net zo hard weer uit.

daarna gewoon op een lepeltje gedaan en in een keer in de mond, dan is het in één slok meteen weg

8. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

Mar 14, 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Wij gaven ook medicijnen tegen reflux met een spuitje en zaten er met een lepeltje bij om alles wat er langs de mondhoeken uitkwam weer terug in te lepelen. Soms lastig, soms hilarisch, maar het werkte wel.

Share This Page