Ons meisje heeft waterpokken, wat een drama!! Nooit geweten dat kindjes er zo ziek van worden. Heb van dat spul van vsm, havermoutbadje en maïzena, maar de hele nacht en tot nu toe ook de dag, niet geslapen ivm de jeuk.... Het is woensdagavond begonnen met lichte rode vlekjes. Iemand enig idee wanneer t op zijn hoogtepunt is...??? Er zijn vast meer topics over dit onderwerp maar moest ff mijn klaagzang kwijt.... ;-((
Gelukkig nog geen ervaring ermee en hopelijk laat dat ook nog voorlopig even op zich wachten. Veel beterschap met je meisje. Hopelijk is ze snel van de ergste jeuk af.
Oh, zo erg he? Onze meiden hadden er ook best last van. Zaten ook helemaal onder. Oudste van bijna 2,5 2 hele slechte nachten en jongste was net 1 had 1 hele slechte nacht en een aantal dagen koorts en erg slecht in d'r vel... Hoogtepunten waren dag 4 en dag 5/6, daarna ging het beter. Nog even volhouden dus! Probeer anders de kidsclin mousse. Lijkt beter te helpen dan het VSM spul (en stinkt ook minder )
Wat is de gemiddelde leeftijd voor de waterpokken? Hoop dat het toch nog even op zich laat wachten pff
Hoe ouder, hoe erger meestal. Mijn meiden konden niet echt krabben, omdat ze nog een luier en romper dragen. Ook het begrip "jeuk" snapten ze nog niet helemaal. Dus ben allang blij dat ze het nu hebben gehad. Maar jonger dan een jaar wil je niet. Dan is de kans groot dat ze het een tweede keer krijgen.
Mijn zoons hebben vorige maand de waterpokken gehad. De oudste, bijna 4, heeft amper wat vlekjes gehad en had nergens last van. De jongste kreeg het 3 weken later en die had het flink te pakken. Hij liep de hele dag te schuren en te gillen van de jeuk en hij sliep 's nachts niet en wilde alleen op mij liggen. Echt heel sneu. Dit heeft ongeveer 5 dagen geduurt. Beterschap met je meisje en sterkte!
Oudste kreeg ze tussen 1,5 en 2 en die is 1 nacht iets onrustig geweest en heeft er verder geen last van gehad. Jongste heeft ze vorige week gehad en heeft er een stuk meer last van gehad.
De oudste kreeg het met 3,10 jr. Zij was er niet zó ziek van; 1 nacht slecht geslapen en een weekje wat hangerig. De jongste kreeg het met3 week later hij was toen 6 maanden, die is er zó ziek van geweest dat ie er 5 dagen mee in het ziekenhuis heeft gelegen. 31-12-'12 werd ie opgenomen en 5-1 mocht ie weer naar huis.
Mijn tweeling heeft het nu. Ze zitten er heeellemaal onder. Zo sneu. De 1 heeft er meer last van als de ander.
hier nu ook beide kids...gisteren eerste pok ontdekt en vandaag vooral bij jogste erg in aantal toegenomen. oudste heeft ook wat pokken erbij, maar best weinig en lijkt nergens last van te hebben... zal vast nog komen. Ze hebben vannacht wel goed geslapen. Ik heb KidsClin in huis gehaald.
Mijn zoontje heb ze op dit moment, word volgende week 5 jaar. Sommige zijn al uitgedroogd, lijkt het wel. Zit een klein kortje op maar andere omen nu pas.. Verder heb die er geen last van, beetje jeuk.ik ben ergens wel blij dat die ze nu heb gekregen, dan is die er hopelijk van af. Nu maar afwachten of zijn broertje van 3 ze ook krijg..
Hier herstellende ze zat onder van kop tot tussen de tenen. Jeuk viel mee maar de grote pokken werden lelijke wonden en uiteindelijk een huid infectie erbij. De tarwezemelen werken super nieuwe pokken krijgen geen kans om zo groot te worden. Wel was ze echt ziek met hoge koorts.