'Even checken' bij de ervaringsdeskundigen... Ik vind het maar een gedoe hoor, om een goed en logisch 'dagschema' te vinden. Vooral de combinatie tussen bv en de vaste voeding vind ik soms nog wat moeilijk inplannen. Heb ik nu een beetje logische bv momenten? 5.00/6.00 bv (in bed, dochter slaapt bij ons in een co-sleeper of tussen ons in) en daarna nog even slapen 8.00 wakker, soms heel even drinken, maar in principe om een uur of 8.30 een boterham eten en daarna bv (de twee ochtenden dat ik werk doen we dat andersom: eerst bv en dan een boterham) in de loop van de ochtend wandelen en in de wandelwagen slapen en fruithap eten. Soms ook nog wat bv. 12.00/13.00 boterham eten met daarna bv, of als ik werk de bv iets later daarachteraan. Als ik werk geeft mijn man haar soms een klein beetje koeienmelk. Om een uur of 14.00 slapen en daarna nog een keer fruit en bv, of eerst fruit en bv en later in de middag slapen. 18.00 ongeveer avondeten (krijg er met moeite groente in), met een beetje yoghurt toe Avondritueel: douchen, pyjama, tandenpoetsen, bv en daarna om ongeveer 20.00 in bed. 22.00/23.00 weer wakker, boven in het donker bv 2.00 weer wakker, bv in bed tussendoor ook steeds wakker, maar geen bv 5.00/6.00 weer de eerste bv. Dat zijn dus 7 vaste bv-momenten en tussendoor dan regelmatig ook nog wat... Eigenlijk nog een beetje veel... Is het een beetje goed zo, of zou het anders moeten eigenlijk? Groetjes, Esther
Ik deed/doe nooit aan schema's. Dus aan mij heb je niets denk ik als je echt een schema wilt. Maar als jij en je kindje het zo goed doen dan is het goed toch ?
Ik geef nu nog meestal 5 borstvoedingen op een dag (op verzoek, maar we hebben iedere dag zo'n beetje hetzelfde ritme) en dat vond ik al aardig wat. Maar het schijnt dat je van BV nooit teveel kan geven, dus als jij en je kleine je er goed bij voelen, dan is het toch prima zo? Ons ritme ongeveer: 5 uur BV 8 uur BV 10/11 uur fruit 13 uur boterham met slok BV 15 uur BV tussendoor soms een liga/rijstwafel/ander tussendoortje 17.30 uur warme maaltijd 19/20 uur papvoeding met BV of koemelk. (soms 's nachts nog een keer maar meestal slaapt hij door) We hebben redelijk hetzelfde BV-schema alleen jouw kleine meid komt 's avonds / 's nachts nog 2 keer. Mijn mannetje slaapt sinds kort meestal door.
Hier gaat het ongeveer zo.... 6-7.30 BV rond 10.00 fruithap rond 12.00 BV en halve boterham rond 15.00 BV en evt. rijstwafeltje rond 17.30 warme hap en evt. yoghurt rond 19.00-20.00 BV De laatste dagen wil Chris eigenlijk alleen de ochtend en avondvoeding goed drinken. Ik wil nog heel graag een tijd blijven BV-en en vindt 2 x dus erg weinig. Op de dag wil hij echt niet, hij begint gelijk te bijten....en daar houdt mama dan niet zo van. Maar wellicht komt er weer een tand aan of zo. Hoop het tenminste.
Hoi Konijn, Alles goed? Hier ons 'schema' , het is niet precies op de minuut af, aangezien het nog weleens anders kan lopen, maar meestal ziet het er zo ongeveer uit: 6.00 bv 9.30 broodje en fruit 11.00 bv 13.00 broodje 15.00 fruit 17.00 bv 18.30 warm eten (groente en aardappel/rijst of pasta) 19.30 bv Hij komt 's nachts nooit voor een voeding en ik maak hem er ook niet voor wakker. We zitten nu dus op 4 voedingen per dag en eigenlijk vind ik dat mans zat. Hij drinkt die 4 voedingen goed en zijn vaste voeding gaat er ook heerlijk in. Ik twijfel ook weleens of ik het nou wel goed doe, maar de laatste keer bij het cb waren ze erg tevreden met hoe we bezig zijn. Mijn zoontje zelf is ook erg tevreden, dus ik ga er vanuit dat hij binnenkrijgt wat hij nodig heeft. Oh ja, als ik merk dat hij na zijn eten nog wel iets lust krijgt hij een stukje rijstwafel of ik geef hem een stukje als tussendoortje, wanneer ik bijvoorbeeld een koekje neem ofzo. Succes verder!