Hi, ik heb een vraag en dacht misschien ben ik hier aan het goede adres. Ik ben nu 23 weken zwanger en mijn borsten zijn lekker aan het ontwikkelen. Nu heb ik voor de tweede keer al een bruin soort van korreltje op mijn borst gehad. Ze zaten richting de buitenkant van mijn tepel. Het is niet echt een korstje.. Het lijkt een soort van een korrel te zijn die ook in de huid vast zit. Alsof een kliertje verstopt zat. Het eruit trekken gaf een stekende pijn en het leek 1 tot 2 mm in de huid vast te zitten. Mijn tepel is niet ontstoken, eenmaal eruit is er niets meer aan de hand en de huid is mooi soepel. Er komt geen vocht of pus of iets anders mee naar buiten.Op het internet kan ik niet vinden wat het is en om hier nou voor naar de huisarts te gaan lijkt me zo.. overdreven. Iemand een idee wat het is?
Hoi, Is dit je eerste zwangerschap? Ik denk dat het wat ingedroogde melk is. De verkleuring kan komen door iets wat we het Rusty Pipe Syndrome noemen: het komt voor bij vrouwen die van hun eerste kindje in verwachting zijn en waar de borsten voor het eerst onder invloed van zwangerschap ontwikkelen. Rusty pipe syndrome heeft te maken met het feit dat er minuscuul kleine bloedinkjes in de melkvaatjes kunnen ontstaan nu ze zo aan het ontwikkelen zijn. Dat geeft de roestige verkleuring. Denk aan ouderwetse waterleiding waar een tijd niets door heeft gestroomd: dan is het water eerst ook bruinig Ik zou het als het pijnlijk is niet zomaar uittrekken: probeer het los te weken met wat olie en warmte voor je dit doet: net wat prettiger voor je borsten Succes verder, geniet van de buikbaby!
Ahhh dankje! Ja dit is mijn eerste zwangerschap. Ik las inderdaad al dat je het het beste eerst kunt weken. Ik ben alleen zo'n muts die elk pukkeltje en dingetje meteen moet verwijderen. volgende keer eerst een warme douche dan maar. Bedankt!