Voedingstijden verschuiven?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nalia, 13 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nalia

Nalia Actief lid

29 okt 2010
    275
    0
    0
    Huishoudelijke Hulp
    Noord Brabant
    Hoi,

Mijn zoontje van 3 weken oud voed ik op verzoek. Nu slaapt hij snachts best door maar krijgt dan zijn laatste flesje om 22.00 maar dan komt hij om 5.00 weer. Hoe kan ik subtiel zijn voedingen verschuiven, zodat de laatste fles wat later wordt en de eerst fles dus ook? Of gaat hij dit daalijk zelf doen?

2. misa

misa Niet meer actief

Ik zou het gewoon zo laten. Het komt vanzelf dat je kindje het wat langer vol houdt. Hij is nog maar 3 weekjes natuurlijk! :)

En als je het echt zou willen proberen, misschien heb je een moment op de dag dat hij het goed vol houdt en niet echt naar een voeding taalt? Dan kun je dan misschien rekken? Maar het kan natuurlijk dat het niets uitmaakt voor de nacht, dat hij gewoon om 5u wakker wordt. :)

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.812
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zou het éven zo laten... nu even vervelend , maar mogelijk met een paar weken, rekt je kindje deze tijd vanzelf naar 6 / 7 uur... en dan is 22.00 uur voor een laatste fles ook wel ideaal.

4. misa

misa Niet meer actief

Helemaal eens! Wij hadden die laatste altijd om 23:00. Best laat hoor! ;)

5. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Ik zou het ook zo laten hoor, je baby is nog erg jong! En anders idd wat al gezegd werd, kijken of je misschien ergens kan rekken (als hij niet gaat huilen van de honger) en zo op die manier kijken of je geleidelijk aan iets kan gaan schuiven naar een later tijdstip.
    22u is een mooie tijd voor de laatste fles en de eerste fles wordt vanzelf wel een keer wat later ;)

6. Mama v Amira

18 apr 2011
    52
    1
    0
    NULL
    NULL
    ja klopt gewoon zo laten, het gaat allemaal automatisch.
    bij mij was dat ook het geval, 22.00 uur haar laatste flesje en elke dag werd het steeds later in de ochtend voor haar flesje..
    tot nu krijgt ze haar flesje om 9.00 uur.
    je baby gaat vanzelf langer door slapen.

Deel Deze Pagina