Voedingstijden

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door jongevanvliet, 15 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jongevanvliet

jongevanvliet Nieuw lid

15 feb 2010
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier. Wij hebben een dochter Linde van 3 maanden. Op het moment krijgt zij nog 5 voedingen. Haar laatste voeding zo rond 20.30 en hiervoor moeten wij haar wakker maken. Ze gaat dan eerst met papa of mama in bad waarna ze om 20.30 haar voeding krijgt. De eerstvolgende voeding is dan om 6.30. Dus er zitten 10 uurtjes tussen die laatste en de eerste voeding van de volgende dag.

Nu gaan wij morgen voor het eerst naar de Kdv. Zij moet daar zijn om 7.00, dus wij gaan de voeding op de dagen van de Kdv en dat is maandag en dinsdag iets vervroegen nl. naar 6.00. Ik weet dat zij op een gegeven moment langer tussen de voedingen zal laten zitten nl. zo'n 12 uur. Wat kan ik dan het beste doen als zij op een gegeven moment door gaat slapen tot 8.00 a 8.30. Moet ik dan 's ochtends op de maandag en dinsdag niet voeden en ze dat laten doen op het Kdv. Zij is gewend om als ze uit haar bedje gehaald word en verschoont is haar voeding te krijgen want anders schreeuwt ze iedereen wakker. Denken jullie dat zij dan misschien niet gaat huilen omdat het dan nog geen tijd is voor haar voeding.

Passen kinderen zich makkelijk aan. Maandag/dinsdag vroeg gewekt worden voor het Kdv en de rest van de week doorslapen. Ben bang dat ze dan standaard de rest van de week ook vroeg wakker zal worden.

Graag advies ook over welke voeding ik het beste kan laten vallen binnenkort en welk voedingsschema jullie hanteren. Ik bied haar 5x180 en 6 schepjes maar ze drinkt niet altijd alles op, soms wel.

Voedingstijden tussen

6.00-6.30
    9.30-10.00
    13.30-14.00
    17.00-17.30
    20.30-21.00

Alvast bedankt.

Moeder van Linde

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik weet dat mijn neefje er na een paar keer aan gewend was om bij de oppas eten te krijgen. De 1e paar keer brulde hij wel even, maar omdat ze toch met hem bezig waren (aankleden, verschonen, in kinderwagen) was hij wel wat afgeleid, al kwam er wel een huiltje tussendoor. Bij de oppas kreeg hij dan na het zwaaien de fles. Na zo'n 2-3 weken had hij het door en begon te brullen zodra het zwaaien voorbij was..

Qua gewenning aan tijden: hier was het toch al eens een "rommeltje" omdat we op verzoek voeden. Als we hem eens vroeger uit zijn bed haalde, dan pakte hij vaak in de loop van de dag het oude schema wel op. Dat was wel het schema dat hij zelf aangaf. En dat meestal niet veel meer dan een uur afweek per dag..

Qua voeding: doorsnee geef je tot 4 maanden gewoon 5 flessen. Daarna mag je proberen een fles te minderen. Dat is normaal de late avondfles. Dan zouden ze ongeveer de klok rond kunnen slapen. Maar niet alle kinderen lukt het om op 4 flessen over te gaan. En dat hoeft ook niet. 5 flessen is ook prima.

3. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    hallo,

Onze zoon slaapt wanneer hij niet naar het kdv hoeft (= in het weekend of op vrije dagen) van 20.30u tot 8.30 a 9.30u.

Hij was precies 3 maanden toen hij naar het kdv begon te gaan en sliep toen ook al door. Ik vond het zielig om hem wakker te moeten maken, maar dat valt reuze mee. Hij is nog nooit huilend wakker geworden. In tegendeel, ik wordt 's ochtends altijd vrolijk van hem al ben ik moe, omdat hij de ogen opendoet en dan gelijk begint te lachen. Hier maak ik hem om 06.45u wakker en dan ga ik mij klaarmaken. Dan kan hij nog even spelen en evt. poepen (zo hoef ik hem maar 1x aan en uit te kleden) rond 7.10u krijgt hij zijn fles. tussen 7.45u en 8.00u zijn we bij het kdv en meestal gaat hij rond 8.30u daar weer gaan slapen voor een paar uurtjes.

Meestal vragen de kdv om de eerste voeding zelf te doen (ivm. spitsuur 's ochtends), maar dat ligt maar net aan je kdv. Als je denkt dat je kindje nog niet uitgeslapen is, zou je kunnen vragen of ze haar kort nadat je weggaat weer op bed leggen. Tim is na de eerste fles ook korter wakker dan na de volgende flessen.

Tim is bij ongeveer 4.5 maanden overgegaan naar 4 flessen geloof ik, en heeft nog steeds hetvolgende schema:
    07u fles 210+7
    11u fles 210+7
    13u fruit
    15u fles 210+7
    18u groenten + aardappelen/rijst
    19u30 fles 210+7 en 1 schepje rijstebloem tijdens de week en 2 schepjes op vrijdag en zaterdagavond)

Wanneer hij in het weekend laat wakker wordt, dan geef ik hem vaak 3 flessen van 210+7 ipv. 4 omdat het dan allemaal wel heel dicht op elkaar komt.

Veel succes (ook morgen)!

Deel Deze Pagina