ervaringen Nannycare (geitenmelk)

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Babbel81, 29 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    Hallo Dames,

onze zoon heeft vanaf 3wk oud Nutramigen gehad omdat hij afviel door heftige diarree. Diagnose toen KMA, maar de provocatietest heeft uitgewezen dat hij het niet (meer) heeft. Dus we mogen weer gewone flesvoeding gaan proberen.

Nu wil ik eventueel overstappen naar geitenmelk, omdat ik zo min mogelijk prikkels voor onze kleine man wil.
    Hij heeft niet zo'n beste start gehad met zijn geboorte en o.a. daardoor erg hoge spierspanning met overstrekking.

graag zou ik jullie ervaringen erover horen.

Alvast bedankt:)!

Groetjes Babbel81

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    De eiwitten van geit lijken erg op die van koe, een kind dat een KEA heeft opgebouwd heeft grote kans om na een paar weken geit daar ook op te reageren.

Wanneer is de provocatie geweest? Hou het even in de gaten, ga niet te veel dingen proberen met eten en drinken. Soms zie je namelijk dat kinderen een week of twee na de provocatie toch weer reacties laten zien.

3. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    Hoi,

bedankt voor de tip:) de provocatie is bijna 3 wk geleden geweest en de afgelopen tijd is goed verlopen

4. adi

adi Niet meer actief

Geitenmelk is geschikt voor kinderen die heftig reageren op lactose. Gehalte in koemelk is groter als in geitenmelk. Mijn zoon is enorm opgeknapt na overstap op geitenmelk, alleen deden wij dat met ruim 1 jaar.

Ik zou eerst goed testen of het echt geen kma is. Of misschien een heftige buik virus?

5. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    bedankt voor je reactie Adi. nee kan geen buikgriep geweest zijn. Hij is toen ter observatie in het ziekenhuis opgenomen en zodra hij de Nutramigen kreeg veranderde hij...werd veel rustiger.
    Ik ga denk ik toch maar koemelk poeder zachtjes aan proberen, wel een hypo allergene en ga hem goed in de gaten houden.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Joh, hij is nog zo jong! Als je nu iets hebt dat goed gaat, ga dan niet te veel veranderen, laat hem lekker genieten van de rust. Zometeen gaat er met bijvoeding en zo al genoeg voor hem veranderen!

Deel Deze Pagina