Hallo, Ik heb 2 vragen. 1. Mijn dochtertje is nu 6 weken oud en weegt nu 4750gr en heeft het volgende voedingsschema (Friso extra voeding ivm hongerige baby) 05:15 uur 120cc 08:15 uur 120cc 12:00 uur 150cc 16:00 uur 120cc 19:30 uur 120cc 22:45 uur 150cc Voorheen kreeg ze 7 voedingen van 120cc, dus dat betekent dat ze nu minder krijgt en dat merk ik. Vandaar dat ik de voeding van 12:00 heb opgehoogt naar 150cc. Is dit een goed schema? Of is het het beste als ik de ochtendvoeding van 05:15 ophoog naar 150cc omdat ze natuurlijk 6 uur niet heeft gegeten? 2. Ook heeft ze al 3 weken last van ernstige babyacne, echt zielig, eerst zo'n gaaf huidje en nu net schuurpapier. De ene dag is het wat erger dan de andere dag, ook als ze huilt o.i.d. worden ze roder. Het zit dus in haar gezicht/nek/hals/borst. Mijn handen jeuken om hier iets op te smeren, maar volgens mij is het het beste om niets te doen en gewoon schoon te maken met water (in badje zonder olie o.i.d)? Ook is het bij haar oortje erg schraal, lijkt net eczeem, maar volgens mij hoort dit ook bij de acne? Hier smeer ik wel iets op van zwitsal. Hoor het graag. Alvast bedankt Groetjes Thessa
Hoi hoi, Als je van 7 x 120 = 840 naar 6 voedingen gaat, moet je 6 x 140 geven, dat is dan ook weer 840. Ze heeft minmaal nodig 10 x 75 = 750, dus wat betreft zit je goed. Ik denk dat ik ieder keer 150 aan zou bieden, en het niet erg zou vinden als er eens 10 of 20 in de fles zou blijven. Wat betreft de acne, wil ik je naar een huisarts verwijzen. Het is voor mij te moeilijk om op afstand zoiets te beoordelen, en ik heb ook de medische kennis niet in huis. Groetjes en succes met de voeding! Adrienne
Hoi Adrienne, Bedankt voor de info. Zojuist flesje van 150cc gegeven, maar ze blijft huilen om voeding...vreemd, ze krijgt al veel. Of komt dit doordat ik vanaf vanmorgen gewoon 120 heb gegeven ipv 140? Of moet dit schema gewoon goed zijn? gr, thessa
Hoi hoi, Als je zeker weet dat het van de honger is, kun je haar eenmalig wat bij geven. 30 of 60 of zo. Ik zou haar iedere keer 150 aanbieden, en dan even kijken wat ze daar meedoet. Groetjes Adrienne