Hoi ik heb een voedingsvraagje,ik heb een zoontje van 9 weken hij weegt nu tussen de 5 en 5,5 kg en krijgt 5x180 ml + 2 schepjes nutriton op een dag,de afgelopen 3 weken sliep hij ook al door van 23.30 tot 07.30,nu sinds een paar dagen word hij s'nachts weer wakker om 04.00 en heeft hij naar mijn idee honger,dus doen we bij de laatste fles er 30 ml bij,dus een fles van 180 ml! hij blijft ondanks die grotere [nacht]fles hongerig wakker worden om 04.00 en overdag is hij tussen de voedingen door ook onrustiger. ik heb advies gevraagt bij het CB hier en volgens hun is dit echt de max aan voeding,terwijl ik het idee had dat het nog wel meeviel,dus graag jullie advies?????
Hoi Dana, 5 flessen van 180 ml is inderdaad de maximale hoeveelheid flesvoeding per dag. Welke flesvoeding geef je nu? Misschien heb ik nog wat tips voor je: - 10-20 ml extra water bij de fles doen, zonder extra schepjes voeding. - Letten op het drinktempo, als dit sneller gaat dan 15 minuten kan je misschien nog wat extra nutriton toevoegen. Dat maakt de voeding dikker zodat je zoontje nog iets meer moeite moet doen voor het drinken. Er bestaat ook voeding voor hongerige baby's (bijvoorbeeld Friso Extra), maar deze is niet hypo-allergeen. Wanneer je nu standaard voeding geeft, zou dit nog een optie kunnen zijn. Groetjes Linda
Hallo wij geven de Omneo,omdat hij in het begin nogal last had van darmkrampjes en deze voeding gaat goed. we geven nu dus 4x150 en voor t slapen gaan 180,alleen had ik het gevoel dat het nog te weinig was voor hem en wist niet of ik al bijv 3 flesjes mocht geven van 180 en 2 van 150 bijv? ik kan idd eerst dat extra water nog eens proberen alvast bedankt
Qua hoeveelheid mag je voor het gewicht van je zoontje (> 5 kg) maximaal 5 flessen van 180 ml water met 6 schepjes voeding geven, dus qua hoeveelheid mag je nog iets omhoog hoor. Groetjes Linda