voedingsvraagje!

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Babs1977, 5 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babs1977

Babs1977 Bekend lid

14 mei 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Hoi meiden,

even een vraagje.
    Ons meissie is nu (bijna) 4 maanden en een echt hongerwolfje. Ze kreeg altijd 5 flessen van 200 cc (6 schepjes). Nu hebben we sinds gister een nieuw schema want ze krijgt nu fruithapje. Dat gaat er harstikke goed in. Gister een halve peer en vandaag ongeveer een halve peer. Het smaakte haar ook erg goed. Nu heeft ze sinds gister ook 4 flessen ipv 5. Moet ik nu 7 schepjes geven? Of nog wel steds 6? En wanneer kan ik bijvoorbeeld eind van de middag dan beginnen met een groente hapje? Nu al of moet ik eerst maar eens een tijdje die peer proberen?
    Bedankt alvast.

2. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi,

Persoonlijk vind ik 4 maanden wel jong om aan bijvoeding te beginnen, in principe groeien ze het eerste half jaar op borst- of flesvoeding.

Als je dan toch eerder wilt beginnen, denk ik dat het beter is om niet teveel aan te bieden. Dus eerst 3 a 4 dagen peer proberen voor je een andere smaak gaat aanbieden.
    En eigenlijk is het beter om met groente te starten, dit is wat fijner voor de darmen. Ook heb je kans dat ze door de zoete smaak van fruit minder graag groente wilt.

Ik zou dus even stoppen met het fruithapje en eerst groente proberen. En dan 3 dagen een bepaalde smaak proberen, dan een dagje rust en dan weer 3 dagen een andere smaak. En als het lukt om 3 of 4 smaken zonder problemen te geven, dan pas een fruithapje proberen op dezelfde manier.

Zo hebben we dit ook met ons zoontje gedaan, alleen zijn wij met 5 maanden begonnen. Hij is nu bijna 6 maanden en sinds een week krijgt hij zowel groente als fruit, eerst dus alleen groente geprobeerd.

Groetjes Saskia

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Sluit me bij Sassie aan, ze is wel jong hoor.

Tot een kind 6 maanden is is het niet de bedoeling dat bijvoeding melk gaat vervangen. Dus de komende maanden moet je nog geen flessen later vervallen. Ze heeft de melk nodig. Haar spijsverteringssysteem kan nog niet zoveel met de hapjes.
    De eerste weken geef je niet meer dan 2 a 3 theelepels op een dag. Een hrle peer is echt teveel voor zo'n uk.
    Wij zijn overigens begonnen met groente. Dat is voedzamer, milder en minder allergeen. Pas toen 4 groentes er goed ingingen (toen waren we 6 weken verder) begonnen we met rfuit. Fruit smaakt zoeter, nadeel daarvan is dat kinderen die met fruit beginnen eerder de neiging hebden om daarna groente te weigeren.

4. Stay Funny

Stay Funny Bekend lid

6 feb 2007
    529
    0
    0
    Middelburg
    Ik zou nog geen 4 flessen geven, de melk heeft ze nog hard nodig om te groeien.. zo rond de 5 maanden word geadviseerd over te gaan op 4 flessen (180 of 210 dat maakt niet uit, ligt aan je kind).

Ik ben ook met 4 maanden begonnen met fruit.. dit deed ik tussen 2 voedingen in, gaf voedingen om de 4 uur. En 's middags gaf ik fruit (half potje van 4 maanden). Het beste is om een aantal dagen (geloof 3 of 4) tzelfde aan te bieden.. Ik zou alleen niet te vaak wisselen. Ik had 1 soort groente en 1 soort fruit in t begin.. Dus eerst 4 dagen fruit dan 4 dagen groente en dan weer fruit enz enz.. Dus Fles(07.00), Fles(11.00), Fruit/Groente(13.00), Fles(15.00), Fles(19.00), Fles(22.30)

Met bijna 5 maanden ben ik overgegaan op 's middags fruit en 's avonds groente (beide halve potjes van 4 maanden).. Toen besloot ze zelf om de laatste fles nauwelijks meer te drinken en ben ik pas overgegaan op 4 flessen. Dus Fles(07.00), Fles(11.00), Fruit(13.00), Fles(15.00), Groente(17.00), Fles(19.00)

Nu dat ze bijna 6 maanden is ben ik over op opvolgmelk. En geef nu maar 3 flessen. 2x opvolgmelk en 1x pyamapapje. En een potje fruit en een potje groente (beide half potje van 6 maanden). Die potjes probeer ik elke dag een beetje op te hogen zodat ze straks hele potjes eet. Dus Fles(07.30), Fruit(10.30), Fles (13.30), Groente (17.00), Fles(19.30).

5. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    Ik zou nog niet direct een fles weg gaan laten zolang als je merkt dat ze die best nog wel zou willen, daar zou ik pas mee beginnen op het moment dat het fruithapje echt een "voeding" vervangt 800 ml op een dag is verder wel goed hoor, daar zou je je geen zorgen over hoeven te maken in ieder geval....

ik zou zeker eerst blijven op dat fruithapje, en haar daar aan laten wennen, en zodra dat goed gaat een groentje hapje erbij gaan doen om eerst haar darmpjes aan wat anders te laten wennen...

succes meid...

gr.smoekie

Deel Deze Pagina