Verschil nutrilon omneo en friso comfort

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Deb26, 19 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deb26

Deb26 Bekend lid

3 okt 2006
    626
    0
    16
    Hallo,

Ik had een vraagje. Mijn dochter drinkt nutrilon omneo omdat ze zo'n last van krampjes had, met deze melk gaat het stukken beter en heeft ze zo om de dag ontlasting.
    Maar nu wil ik eigenlijk overstappen naar friso comfort. De enige reden die ik daarvoor heb is het prijsverschil.

Maar nu maak ik me toch een beetje zorgen, is de friso comfort wel hetzelfde als de omneo? Ik lees hier op het forum dat de friso met heet water gemaakt moet worden omdat het anders gaat klonteren, met de omneo heb ik dat nooit gedaan.
    Ik wil gewoon graag zeker weten dat ik haar de juiste voeding geef, anders is het me die paar euro besparen ook niet waard.

Iemand een idee?

Groetjes Debby

2. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Eerlijk gezegd zou ik nog even wachten met overstappen tot ze een maand of 4 is zodat je zeker weet dat de krampjes periode sowieso zo goed als voorbij is. Ik ben begonnen met Omneo en daar deed Lune het niet goed op, krampen en niet poepen. Ik ben overgestapt op Comfort en ze poept nu als een tierelier (een beetje teveel en te dun als je het mij vraagt..) en je maakt het idd klaar met water wat net van de kook af is.
    Als je baby het goed doet op de omneo zou ik het er eerst bij laten.

Noahh vindt dit leuk.
  3. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Als ze het goed doet op omneo zou ik (nog) niet veranderen. In de comfort zit johannesbroodpitmeel, in de omneo niet. Het is dus niet hetzelfde.
    Ik ben blij dat we hier weer van de comfort af zijn (ik geef nu normaal met een beetje johannesbroodpitmeel). Ik vond de manier van klaarmaken onhandig. Wij deden helemaal net van de kook af water en dan het spul oplossen en dan af laten koelen. Nu heb ik gewoon binnen een minuut (ofzo) een flesje klaar. Veel makkelijker.

4. Deb26

Deb26 Bekend lid

3 okt 2006
    626
    0
    16
    Ik dacht dat in de omneo juist ook johannespitmeel zat. Omdat ie ook voor het spugen is. Nee, dan denk ik dat ik voorlopig toch bij de omneo blijf.
    Voor de prijs hoef ik het ook niet te laten, ik heb het net uitgerekend en het scheelt me net 7 euro per maand. Dat schiet ook niet echt op.

Groetjes Debby

5. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik zou ook niet overstappen als je kindje gevoelig is voor krampjes. Hartstikke mooi toch, dat het nu goed gaat!

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Omneo bevat een ander soort eiwitten en helpt babies daardoor bij het poepen. Om die reden helpt het ook vaak tegen krampjes en spugen.
    Comfort bevat een toevoeging, johannesbroodpitmeel, verdikkingsmiddel. Die toevoeging is specifiek tegen spugen, maar heeft meestal geen effect op kramp (wordt er soms erger van) en het effect op poep kan varieren van verstopping tot spuitpoep.

7. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    friso wordt gewoon gemaakt met opgewarmd water meid en niet met koud water, ik heb de friso standaard, en de friso extra (voor hongerige baby's) gecombineerd met elkaar, en de gebruiksaanwijzing van beide is hetzelfde als die van vele andere...

(koud) water verwarmen en dan de poeder erbij...

baby's hebben heel vaak last van krampjes, zeker in het begin en tja in zekere zin is het iets wat er eigenlijk "gewoon" bijhoort, wat meestal redelijks snel weer overgaat zodra ze gewend zijn aan de (hoeveelheid) voeding die ze te verwerken krijgen....

gr.smoekie

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Friso Comfort maak je aan met water dat net van de kook is. Anders worden de vezels niet geactiveerd.

9. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    In dit geval sluit ik me aan bij dirksmama. Friso Comfort moet je maken met water dat net van de kook is. In tegenstelling tot de andere Friso voedingen die wel gewoon in "warm" water kunnen.

10. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    hey meiden

ik werk al 7 jaar in de kinderopvang en daar maken wij de comf gewoon met water wat eerst gekookt is en dan afgekoeld is en dan poeder er bij.en als je goed schud is er geen klontje te bekenen.

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dan kun je het kindje net zo goed standaardmelk geven. Comfort bevat vezels die pas gaan werken als ze in water van ongeveer 70 graden opgelost worden.

Jammer dat er in de kinderopvang blijkbaar geen gebruiksaanwijzingen gelezen worden. Je kunt overigens ook even met Friso zelf bellen, die zijn misschien wat geloofwaardiger als een moeder op een forum: 0800 022 74 34

12. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    zowel op de verpakking van friso standaard als van friso extra
    staat dat je het moet klaarmaken met de voorgeschreven hoeveelheid koud (kraanwater) en deze verwarmen in de magnetron ( of met flessenwarmer - au bain marie of welke manier dan ook) om daarna vervolgens de afgestreken schepjes erbij te doen en goed "zwenken" tot het poeder is opgelost...

dus tja ik weet niet hoe jij erbij komt dat friso moet worden aangemaakt met water dat net van de kook af is (denk dat je in de war bent met een ander merk of ik ben in de war? dat kan natuurlijk ook) , maar wat ik net beschreven heb is bijna de letterlijke vertaling van hoe de bereidingswijze op het pak staat aangegeven....

ik gebruik ze namelijk zelf, zowel de friso standaard als de friso extra voor hongerige baby's... :)

nutrilon omneo moet je misschien klaar maken met water dat net van de kook af is, maar de voedingslijn van friso maak je dus klaar met opgewarmd (kraan) water (tenminste degene van friso die ik hier heb) ...

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Liever LEES nou eens! Ik heb het alleen maar over Friso COMFORT

Dit staat op de Friso site (ze hebben het over comfort 2 omdat ze niets over comfort 1 mogen vertellen, maar de gebruiksaanwijzing is gewoon hetzelfde):
    Let er wel op dat Friso 2 Comfort een afwijkende bereidingswijze heeft van de andere voedingen! Het moet opgelost worden in heet water van minimaal 75 graden Celsius. Bij deze hoge temperatuur lossen de vezels (johannesbroodpitmeel) die in deze voeding zitten pas goed op. Dit is noodzakelijk omdat alleen de opgeloste vezel ervoor zorgt dat je kindje minder of geen last meer heeft van verstoppingen, krampjes en/of spugen.

14. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Gelukkig doen ze het op het KDV waar mijn kind heen gaat wel zoals op het pak staat... (tegenwoordig krijgt ze weer friso normaal, maar ze heeft een tijdje comfort gehad).

15. Niet meer actief

Het CB had tegen mij ook gezegd dat je het met gekookt heet water eerst moet oplossen...en het staat idd ook op de verpakking..

16. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    nou ja wat ik ook al tussen de regels had gezet of jij bent in de war, of ik ben in de war, en in dit geval dus het laatste en ben ik in de war...

;)

17. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    En weten de desbetreffende mama's ook dat jullie dit zo doen? Ze geven de voeding niet voor niets en op deze manier doen jullie het werk van deze voeding teniet...Misschien hebben sommige kindjes daardoor terugkerende problemen, zijn de ouders aan het zoeken naar oplossingen, terwijl het dus blijkt dat jullie de voeding op de verkeerde manier klaarmaken....

18. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Niet erg hoor meissie, ontzwangeringsdementie :D ?

19. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    pff zou zo maar kunnen, zit af en toe wel eens te denken dat ik idd aan het "dementeren" ben op mijn 35e ;) en dan hoop ik maar dat het idd met "ontzwangeren" te maken heeft :D

moet maar gauw weer "zwanger" worden... :)

20. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Nee joh, dan wordt het NOG erger :D

Deel Deze Pagina