dochterlief is inmiddels 8 wkn oud..ze doet het helemaal prima. ze drinkt iedere voeding ongeveer tussen de 120 en 160 cc...maar ze zit nog steeds op 7 flessen..oftewel ze komt om de drie uur...met uitzondering van de nacht. ik heb geprobeerd de tijd te rekken door met haar te spelen of dmv de speen maar dat helpt niet...ook in bed laten liggen werkt niet..ze is echt wakker en heeft echt honger. ik moet er bijzeggen dat ze voor haar allergie speciale voeding krijgt (neocate) en dat die niet echt heel vullend is...we hebben er al jbpm doorgedaan maar ook dit heeft geen effect... heeft iemand nog tips mischien..of is ze gewoon nog te jong en moet ik geduld hebben?
ja ze is nog jong,mijn zoontje dronk op die leeftijd ook zoveel. tijd rekken had geen zin dan bleef hij huilen,en dat is ook niet de bedoeling natuurlijk. word vanzelf wat minder hoor! je kan wel proberen haar telkens die 160 aan te bieden,misschien heeft ze dat gewoon nodig.
ze krijgt flessen met 180cc erin maar die gaan zelden helemaal leeg..dus ze heeft 'ruimte' genoeg om meer te drinken
Als ze echt honger heeft en de voeding is minder vullende dan zou ik r gewoon eten geven zoals ze wilt ... een beetje zoals bij BV ...
is ze wel al dmv provocatietest getest of ze idd een allergie heeft?of geef je die voeding uit "voorzorg"? geef je die uit "voorzorg" zou je friso extra eens kunnen proberen (desnoods gemengd als dat mogelijk is, dat weet ik niet) en kijken hoe ze het daarop doet... ik zie dat je aardig grote flessen voor haar maakt, je zou die ook wat minder kunnen maken...ze drinkt gemiddeld tussen de 120 en 165 op zeg je dus zou je gewoon flessen kunnen maken van 165 (150+5) en opschrijven welke voedingen ze het minste drinkt, en die flessen dan ook aanpassen, daarbij is het niet zo heel vreemd hoor dat ze nog aan de 7 flesjes komt, ze is pas 8 wkn en geeft zelf wel aan wat ze nodig heeft.... ik weet niet of je haar 's avonds wakker maakt voor een laatste fles? (daarmee doel ik op de fles van zeg 23-00 uur?) anders zou je kunnen kijken hoe ze het doet op flessen van 135 op de dag en 165 voor de avond....en dan kijken hoelang ze slaapt na de avondfles... hier werkt dat nu perfect.....ze slaapt nu na de avondfles van 20 uur zo 8 uur en komt pas tegen een uur of 4 snachts.... ze krijgt nu totaal 6 flesjes en zal ongetwijfeld een keer die van 4 uur laten vallen dat ze pas tegen 7 uur zal komen en ze dan "netjes" op 5 flesjes zit... succes in ieder geval meid, en maak je niet druk dat ze nog op 7 flessen zit...dat wordt vanzelf minder geef haar lekker de tijd en voeding die ze nodig heeft...
savonds maken we haar idd wakker om half 11 voor de laatste fles en dan slaapt ze door tot dik 4u..daarna nog een keer 4u dus tot 8u sochtends..de nachten zijn het probleem dus ook niet. ze heeft idd een test gehad en deze voeding kan ik dus ook niet vanaf dat is het lastige ook een beetje. ik zit totdat ze 1jr is vast aan deze voeding. bedankt voor het meedenken! en ik lees al dat ik toch wat teveel wil voor 8wkn
nou ik zou zeggen baat het niet schaden doet het ook niet, maar laat haar eens een keer liggen en kijk hoe laat ze dan "zelf" komt... misschien slaapt ze vanaf de avondfles ook wel door tot de nachtfles...je hoeft het maar 1x te proberen om erachter te komen... succes in ieder geval... gr.smoekie
Ik denk dat he gewoon nog geduld moet hebben. Mijn dochtertje dronk de eerste 8 weken 8 flessen per dag.
Mijn dochter, morgen 8 weken, drinkt ook zo'n 6 a 7 flessen per dag. En dan op zo'n meest 120cc (+4), meer kan ze echt niet op. 's Nachts slaapt ze ongeveer 8 uur. Ik moest van het CB ook de tijd tussen de voedingen gaan rekken naar 4 uur, maar dat gaat net als bij jou echt niet.
7 voedingen is nog heel gewoon hoor op deze leeftijd. Ik zou alleen wel gewoon wat kleinere flessen maken. Neocate is peperduur, zonde als je na elke fles een schepje door de gootsteen spoelt.
Hoi, Hier hetzelfde 'probleem'... En mijn dochtertje is ongeveer even oud. Ze krijgt nog grotendeels bv, alleen om 17.00 uur nu een flesje, wat we gaan uitbouwen tot 3 flesjes overdag. Haar schema is ongeveer: 05.30 08.00 11.00 14.00 17.00 (flesje) 19.00 23.00 (wakker maken voor laatste voeding) Ik hoop eigenlijk dat die voedingen van 17.00 en 19.00 uur snel een keer in elkaar overgaan.. Op die voedingen kan je de klok gelijk zetten, altijd 2 uur ertussen. Zo kort op elkaar is best vermoeiend, want eigenlijk ligt ze tussendoor maar max 45 min, meestal 30 minuten in bedje. En dan komt ze echt gewoon weer voor de volgende voeding! En net als hier, rekken heeft geen zin. Dus eigenlijk is ze van 17.00 tot 20.15 uur aan een stuk wakker.. Het lijkt wel alsof ze dan gaat voor-eten voor de nacht.. Net als dat er 's ochtends veel korter zit tussen de voedingen. Dan is het weer 'bij-eten'. Volgens het cb zal ze waarschijnlijk binnenkort de eerste ochtendvoeding gaan overslaan.. Ik zie wel, wacht rustig af, want ze zal het wel nodig hebben. Ze komt nog steeds 250 gram per week aan. Ben eigenlijk ook allang hartstikke blij dat ze een vrij regelmatig schema heeft en dat ze snachts doorslaapt...
Mijn dochtertje is bijna 8 weken oud en zit nu bijna 2 weken op 6 flessen, dus om de 4uur. Normaal gesproken kwam ze al om de 2uur maar toen zijn we over gegaan op friso extra(3 schepjes) en friso normaal(2 schepjes) op 150 cc en nu kunnen we de voedingen gewoon om de 4uur geven. Dit raadde de arts op t consultatiebureau ons aan. Groetjes
Mijn dochtertje zat met 8 weken ook op 7 voedingen, maar wel kleinere hoeveelheden. Ik zou haar gewoon voeden op verzoek en liever iets te weinig klaarmaken dan teveel. Je kunt kunt altijd nog 30 ml extra maken als je merkt dat ze nog wat wil, anders kun je het weggooien. Ik laat haar helemaal zelf aangeven wanneer ze een fles minder wil en dat gebeurt vanzelf hoor, dan merk je dat ze van een flesje steeds minder hoeven en op een gegeven moment kun je die dan gewoon weglaten.
inmiddels heeft dit '' probleem'(was niet echt een probleem natuurlijk maar goed) zichzelf opgelost. sinds een week is ze zelf de tijden gaan oprekken en eet ze om de 4u ze drinkt nu ook meer dus prima