totaal geen ritme

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door FutureMama81, 5 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FutureMama81

FutureMama81 Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.326
    0
    0
    Onze dochter is nu bijna 5 weken. Er zit nog totaal geen ritme in slapen en voeden. Kan ik daar zelf iets aan gaan doen? Ik geef flesvoeding. De ene keer slaapt ze 3 uur, dan 4 uur, soms 2 uur en vraagt dan weer om voeding. Hierdoor zit er dus totaal geen ritme in. Is het beter om zelf een vast ritme qua voedingen aan te gaan houden? Dus bijvoorbeeld om de 4 uur en als ze langer dan 4 uur slaapt haar wakker maken voor een flesje? En wat moet ik dan doen als ze na 2 uur alweer wakker wordt en hapt? Rekken tot die 4 uur?? Ik vind t erg lastig, want hierdoor krijgt ze haar laatste fles de ene keer om 23.00 uur en de andere keer pas om bijvoorbeeld 1 uur of half 2 's nachts pas. Hoop dat je me wat tips kan geven..

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Het belangrijkste is dat je niet meer voeding geeft dan wordt aangegeven bij het gewicht van je kindje. Als dat lukt door het schema van je kindje aan te houden, is dat geen probleem hoor. Komt je kindje te vaak, dan kun je kijken of een kleiner speentje helpt. Tussendoor water of rooibosthee aanbieden, helpt ook even tegen de honger.

Groeten eveline

3. FutureMama81

FutureMama81 Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.326
    0
    0
    Hoeveel water mag ik per keer geven?? Als ik haar ritme aanhoud krijgt ze nml teveel.

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

ik zou proberen om niet meer dan 30 ml per keer te geven.

Groeten Eveline

Deel Deze Pagina