Voedingsvraagjes

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Lynn77, 31 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Even kort mijn situatie: april 2007 en januari 2008 MA gehad, daarna syndroom van Asherman gekregen door curettage. Inmiddels heb ik afgelopen donderdag weer groen licht gekregen van de arts om weer proberen zwanger te worden, maar de angst voor het krijgen van een MA zit er best diep in, dus ik wil vanaf nu al alle voedingsmiddelen die gevaarlijk kunnen zijn vermijden. de meeste weet ik wel maar een aantal is toch wat vaag, want de ene keer lees ik dat het wel mag en de andere keer dat het niet mag:

kaneel- mag je dit wel of niet?

geitenkaas en huttenkase- als er op kazen staat dat het gepasteuriseerd is mag je het toch altijd eten? Want ik las van de week ergens dat je álle zachte kazen moet vermijden. Ik ben dol op de geitenkaas die smeerbaar is van president, en op huttenkase. Er staat bij beide op de verpakking dat het gepasteuriseerd is.

brie-zelfde verhaal als hierboven, mag het nou wel of niet?

Griekse yoghurt en magere kwark- dit kan ik toch ook gewoon eten?Of valt dit onder de kazen?

En een gekke vraag: gebakken bospaddestoelen (portabella, oesterzwam, shi-take, noem maar op) ik heb namelijk geen idee of paddestoelen gevaarlijk zouden kunnen zijn, maar ik eet het wel graag.

Zijn er nog bepaalde kruiden waar je mee uit moet kijken?

Sorry voor al deze vragen, maar internet geeft me momenteel gewoon niet echt uitsluitsel of iets wel of niet mag.

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi lynn,

Heel begrijpelijk dat je alles wilt doen om een miskraam te voorkomen maar laat je niet gek maken hoor! Voeding kan eigenlijk geen kwaad zolang je alle maar met mate eet.

Kaneel mag, maar met mate, dus geen Hele zak kaneelsnoepjes verorberen op een avond maar elke dag een paar is prima.
    alles wat gepasteuriseerd is mag je inderdaad gewoon eten, het betekend dat het bewerkt is en dat de schadelijke bact gedood zijn.
    Griekse yoghurt en kwark is geen probleem.
    Kruiden zijn ook geen probleem, soms kan je van pittige kruiden maagzuur krijgen.
    Je mag alles paddestoelen en groenten eten, helemaal als het verhit is!

Gezond en gevarieerd eten en goed drinken!

Imke

3. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Lynn,

kaneel mag wel maar met mate, daarmee bedoelen we dat je gerust een normale hoeveelheid kruidnoten, ontbijtkoek en appeltaart kunt eten, maar dat je er geen kilo's van moet nemen.
    Geitenkaas van president en huttenkase, kun je eten, is allebei van gepasteuriseerde melk gemaakt.
    Bijna alle verpakte brie (bij de supermarkt) is gemaakt van gepasteuriseerde melk en kun je dus eten.
    Griekse yoghurt en magere kwark kun je eten.
    De paddesteolen die je noemt kun je allemaal eten.
    Wat kruiden betreft kijk eens op de site van het voedingscentrum:
    http://www.voedingscentrum.nl/EtenEnGez ... ruiden.htm

Mirjam

4. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Bedankt Immie en Mirjam voor de antwoorden!
    Super dat jullie hier zijn om ons adviezen te geven!

Deel Deze Pagina