hallo, ik heb een vraagje rond misselijkheid! als ik s'morgens opsta,is het de gewoonte om mijn vitamine in te nemen met een glas water,maar de laatste 2 weken moet ik dat altijd terug overgeven! elke keer als ik water drink moet ik overgeven en soms ook bij andere dranken! wat ik wel goed kan verdragen is appelsiensap,maar daar kan ik ook niet teveel van drinken want anders krijg ik diarree! ik maak me eigenlijk wel zorgen of dat ik wel genoeg vocht binnen krijg! ik probeer wel wat te drinken,maar dan ben ik er wel ziek van!ook van eten trouwens. de misselijkheid word met de week precies erger en heb van mijn dokter postafene(of zoiets) gekregen,maar ik durf dat niet te nemen en eigenlijk ben ik wel een beetje tegen medicijnen nemen tijdens de zwangerschap! kan het geen kwaad dat ik (te) weinig drink? ik zorg natuurlijk wel dat ik wel wat vocht binnen krijg,zodat ik niet uitdroog. groetjes sofie
Hoi sofie, HEt is erg belangrijk dat je goed drinkt in de zwangerschap, er word zelfs geadviseerd een liter meer te dirnken dan buiten je zwangerschap. HEt medicijn kan absoluut geen kwaad en helpt je alleen van de misselijkheid af te komen. Probeer elke keer kleine slokjes te nemen, en dwing je zelf niet in een keer een glas leeg te drinken. Elk kwartier een slok is prima en kom je al een heel eind. Imke
bedankt voor je antwoord,maar ik heb nu nog een vraagje: sinds gisteren is de misselijkheid afgenomen en vandaag ben ik niet eens meer misselijk geweest,nu is het het tegenovergestelde:ik heb honger! klopt het dat het HCG-hormoon nu niet meer zoveel meer stijgt als in het begin?of is mijn lichaam er nu gewend aan? ik ben nu 8 w zwanger. groetjes sofie