Eileider dicht (HSG)

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Giegel, 30 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Giegel

Giegel VIP lid

20 apr 2008
    5.743
    0
    36
    Hoi Verloskundige,

Vandaag heb ik een HSG gehad en (pas) 16 febr krijg ik hier de uitslag van, maar ik weet nu wel dat mijn eileiders dichtzaten en dat er één geopend is. Wat ik niet weet is of hij weer helemaal doorgankelijk is.

Wat ik mij blijf afvragen is hoe groot de kans is om zwanger te worden met één open eileider is of er bijvoorbeeld mediciatie is om de kans op bevruchting te vergroten.
    Omdat mijn lichaam niet zo goed tegen een narcose of roesje kan, is voor mij een operatie om de verstopte eileider te openen geen optie.

Er zijn nog veel meer dingen die ik mij nu afvraag, maar bovenstaande is het belangrijkste voor nu en waarvan ik hoop dat jullie die ook kunnen beantwoorden.

Alvast bedankt!

Groetjes,
    Giegel

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi giegel,

Hoe groot d ekans precies is kan ik je niet vertellen maar je hebt maar een eileider nodig om zwanger te kunnen raken dus de kansen worden wel groter! Sommige vrouwen moeten een eileider laten verwijderen en kunnen dan ook nog zwanger raken via de andere eileider die neemt de taak van de verwijderde over
    Het is goed om de vragen die je hebt op te schrijven en mee te nemen (en te stellen) als je de uistlag krijgt de 16e. Het is jou lichaam dus je mag er alles ove rweten!

Imke

3. Giegel

Giegel VIP lid

20 apr 2008
    5.743
    0
    36
    Dankjewel Imke!

Weet je toevallig ook of er medicatie is om de kans op een zwangerschap te vergroten in dit geval?
    Mijn leeftijd begint ook mee te spelen :oops:

Groetjes,
    Giegel

4. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    hoihoi,

Daar ben ik niet zo van op de hoogte, is een zeer goede vraag voor de gynaecoloog!
    sorry

Imke

5. Giegel

Giegel VIP lid

20 apr 2008
    5.743
    0
    36
    Oke dankjewel!
    Ik vraag ook wel veel en besef dat het meer vragen zijn voor een gyneacoloog dan voor een verloskundige.
    Ik moet gewoon geduld hebben.

Groetjes,
    Giegel

Deel Deze Pagina