Dag lactatiekundigen, onze zoon heeft na de voeding last van melk die omhoog komt. Hij heeft er geen enorme last van, hij krijst het niet uit en hij spuugt ook niet, maar als ik hem te snel plat neerleg gaat ie wel protesteren, met z'n mondje bewegen (slikken?) en af en toe een vies gezicht trekken (en zuur ruiken), maar dat laatste niet dagelijks als wij maar niet te snel neerleggen. Ik heb niet het idee dat hij enorme reflux heeft ofzo, maar lekker is het toch niet. Na een voeding zit ik het liefst nog een half uur met hem omhoog. Overdag niet zo heel erg, alleen onhandig, maar 's nachts met twee nachtvoedingen hakt dat toch wel in mijn nachtrust. Eerder wegleggen is geen optie, want dan lig ik toch wakker van zijn geluiden, plus dat ik het zielig en onnodig vind. Wat kan ik nog meer doen, buiten medicijnen waar de klachten volgens mij niet serieus genoeg voor zijn? Zijn wiegje hangt ietsje omhoog bij het hoofdeinde, maar ik las ergens (op een serieuze website van een ziekenhuis geloof ik) dat dat eigenlijk alleen helpt als het flink omhoog staat én kindjes op hun buik slapen. En met welke leeftijd zou zijn maagklepje genoeg 'af' zijn om hier overheen te groeien? Hij kan trouwens ook erge last hebben van een boertje dat dwars zit en maar niet wil komen. Soms een uur na de voeding nog gaat ie opeens liggen kronkelen van ongemak en komt er een boer. Heeft dat ook met die maagklep te maken? Kan ik hem daar mee helpen? Ik wieg en klop op z'n rug tot ik een ons weeg soms, zonder resultaat. Ook errug vermoeiend 's nachts, en zielig. Als ik de boer er niet uit krijg, kan de lucht dan 'doorstromen' en krampjes veroorzaken? Hij heeft ook regelmatig krampen waar scheetjes opluchting bij geven. Is dit allemaal bij elkaar toch reden om eens naar medicatie te informeren bij het consultatiebureau? We geven al wel af en toe Cinababy, maar of dat echt helpt... Alvast bedankt voor het antwoorden! Chantico
Hoi chantico, Ik lees eigenlijk vooral dat hij er niet echt last van heeft maar het vooral erg zielig lijkt. Wellicht gewoon toch proberen om hem weg te leggen en niet zo te letten op alle geluidjes? Soms moet de voeding ook gewoon wat zakken. Je zou eventueel een rolletje handdoek onder zijn matras kunnen leggen zodat het hoofdeind wat hoger ligt. Voor mij (zoals ik het nu lees) geen reden voor medicatie