Mijn dochter krijgt al sinds ze 2 maanden is nutramigen AA. Op de gewonde nutramigen en andere voeding reageerde ze slecht. Na overleg met de KA hebben we eergister koemelk voorzichtig geïntroduceerd. Eerder kwam het er niet van omdat we eerst wilde weten hoe ze op bijvoeding zou reageren en toen kreeg ze haar eerste tandjes. Eergister heeft ze een theelepel yoghurt gehad. Ze heeft hier helemaal niet op gereageerd. Normaal heeft ze altijd al wel eczeem overal maar dit werd niet erger. Ook geen buikkrampen of huilen ofzo. Gister hebben we bij haar flessen steeds 1 schep gewone melk (wel gewone babymelk natuurlijk) bijgedaan. Ook hier reageert ze verrassend goed op. Ze slaapt in de middag er juist langer op en 's nacht merken we ook niks. Ook kwa uitslag niks. Ze kwam vannacht wel om 4 uur maar ze had gewoon honger. Dit had ze een week niet gedaan maar heeft dit eigenlijk voorheen structureel gedaan rond 4 uur dat ze een fles wou. Vandaag overal 2 scheppen gewone melk bijgedaan. Opvallend is dat haar huidje nu gaver is dan voorheen. Ik realiseer me ook dat dit komt omdat haar tandjes nu door zijn en haar weerstand weer beter is. Wel is ze weer iets meer snotterig maar dit is ze de laatste tijd wel vaker geweest dus niet gelijk te linken aan de koemelk. Ik moet zeggen dat ik geen verandering bij haar merk. Ze is nog steeds even vrolijk. Kan ik nu helemaal overgaan op gewone koemelk? Ik heb pas de 15de weer een afspraak bij de arts
Ik zou het nog niet doen, ook al reageert ze er niet op. Griekse yoghurt is prima, maar koemelk is over het algemeen pas rond de 10/11 maanden.
Ik bedoel ook gewone babymelk dus gewoon de standaard 2 en niet echt koemelk staat inderdaad wat onduidelijk
Oooo oke ja ik zie het nu staan! Ik zou per fles 1 schep doen en dan kijken hoe het gaat en stapsgewijs een schepje er bij doen. Sta je onder behandeling van een kinderarts? Misschien die nog even om advies vragen.