overgaan op andere voeding?

Discussion in 'Flesvoeding' started by jettje, Feb 14, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jettje

jettje Fanatiek lid

Jan 30, 2007
    1,541
    0
    0
    zv-er
    hoi hoi,

Mijn kleine meid is nu 4 weken oud.
    Ze krijgt fv en 1x perdag bv uit de fles.
    We zijn begonnen met nutrilon standaard maar dat kreeg ze
    niet weg. We zijn toen overgestapt op friso maar ze spuugde bij elke voeding en de darpjes speelde erg op dus friso voor krampjes + spugen genomen.
    Ondanks dat blijf ze last hebben van de darmpjes en met de onlasting heeft ze ook veel moeite. Ze spuugt wisselend.
    Nu vroeg ik me af of ik nog een andere voeding moet proberen?
    Of door moet gaan met friso. Ze drinkt ook niet altijd haar fles leeg.
    De afgelopen 2 dagen komt ze ook weer om de 3 uur.
    Ze krijgt 135 cc perfles 165 cc geprobeer maar drinkt ze nog niet leeg.
    Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Groetjes Jetje

2. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    waarom gebruik je geen hypo allergeen voeding? Dat is de voeding die het beste aan sluit op BV is mij altijd verteld. Toen ik BV gaf maar dat niet lukte ben ik ook overgegaan op hypoallergeen om die reden....

xxxx

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Persoonlijk zou ik het hier nog wel bij houden, ze is pas 4 weekjes en heeft nu al 3 verschillende soorten voeding gehad! Lijkt me ook niet heel fijn voor haar buikje.

Dat ze haar fles niet leeg drinkt zal de reden zijn dat ze weer sneller dan na 4 uur komt. Overigens vind ik 3 uur bij 4 weekjes ook niet heel raar, zeker niet als ze haar fles niet leeg drinkt. Wilt ze niet wat minder drinken en dan een flesje meer per dag? Sommige baby`s vinden dat fijner.

Wat weegt ze nu?

4. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

Dec 6, 2009
    1,409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fv moet je eigenlijk altijd 2 weken geven, voordat je evt overstapt op een ander merk/soort. Elk kindje reageert anders op verschillende merken/soorten, dus soms is het wel even zoeken.
    Ik weet niet of je hiervoor meer bv hebt gegeven, maar onze kleine is na 4 wk volledig bv overgegaan of fv (geleidelijk) maar kreeg dus ook heel veel krampen en moeilijk poepen. Bij ons heeft de omneo voeding van nutrilon erg geholpen (wel pas na 2 weken volhouden). De krampjes namen af en ze begon weer elke dag te poepen.
    En omneo is trouwens ook hypo-allergeen (al staat dat niet groot op de verpakking, maar is wel zo volgens advieslijn van nutrilon en de cb-arts). Het lijkt dus ook meer op bv dan standaard voeding.
    Sterkte!

5. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

Feb 12, 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    Ik ben het met snowtje eens,dat je 1 voeding 2 weken moet proberen,om te kijken hoe het gaat.
    Maar mijn man en ik geven onze jongste hypo,maar ik denk dat we daarvan gaan afstappen.
    In het begin begon ze steeds meer eten te vragen en poept ze moeilijk.Heeft veel pijn en 1 poepluier per dag,nu geven we nutriton bij de voeding,maar daar is 1 probleem van opgelost.dat vaker komen.Ze komt om de 3 uur,maar het poepen met hypo is nog steeds een kriem.En dan is ze einde van deze week 5 weken en we zijn al 4 weken met die hypo bezich.

6. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

Dec 6, 2009
    1,409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje vervelend zeg, dat het poepen zo moeilijk gaat. 1x/dag valt op zich nog mee. Op het cb zeiden ze ook dat baby's van die leeftijd gewoon niet de juiste motoriek gebruiken om te poepen en dat het er daarom moeilijk uitkomt.
    Ons dochtertje poepte op hypo maar 1x/3 dagen en op omneo 1x/dag, soms 2x/dag. Ze is nu 4,5 mnd en vandaag liep ze weer rood aan omdat het haar niet lukte. Dus tja.. sommige kinderen zijn er blijkbaar ook gewoon niet goed in ;)
    Maar als je al 2 weken hypo geeft en er is geen verbetering, zou ik echt eens andere voeding of evt ander merk proberen. Het kan zo veel schelen! Het is zo zielig om je kindje dan zo te zien. Sterkte :)

7. misa

misa Niet meer actief

Ik zou ook nog even niet wisselen van voeding. Wennen aan voeding kost zo 2 weken tijd, dus neem dat ook ruim zou ik zeggen.
    En baby's moeten in het begin echt even op gang komen. Eerder hoefden ze niets, nu moeten ze ineens vanalles en moeten ze hele flessen drinken, poepen enz.
    Krampjes horen er jammergenoeg vaak wel bij tot ongeveer 12 weken. Er zijn wel middeltjes wat zouden kunnen helpen.
    vsm cinababy
    infacol
    sab simplex (duitsland)
    En als het echt erg is: bezoek een osteopaat! Die kunnen wonderen verrichten!

Succes!

Share This Page