Voedingswaarde ontdooide melk

Discussion in 'Borstvoeding' started by KarlijnA91, Sep 17, 2023.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. KarlijnA91

KarlijnA91 Bekend lid

Oct 8, 2021
    996
    1,550
    93
    Ik ben onlangs gestopt met kolven en ben nu bezig om mijn diepvries met borstvoeding leeg te maken. Ik geef gedeeltelijk KV en gedeeltelijk BV in een flesje om de kleine te laten wennen. Nu komt hij de laatste nachten weer iedere vier uur, terwijl dit de laatste weken meestal zo rond de 6/7 uur was. Hij heeft dan echt honger. Nu vraag ik me af; kan het zijn dat de voedingswaarde van de BV achteruit gaat door het invriezen? De melk is van juli dus het is wel nog goed. Heeft iemand hier ervaring mee?

2. Mammie79

Mammie79 Actief lid

Aug 28, 2014
    291
    95
    28
    Denk niet dat het aan de voedingswaarde ligt. Eerder aan een groeispurtje van je kleintje. Hou oud is hij??

3. KarlijnA91

KarlijnA91 Bekend lid

Oct 8, 2021
    996
    1,550
    93
    Dat kan natuurlijk ook! Hij is nu 12 weken (te vroeg geboren, dus gecorrigeerd 7 weken). Het viel me op dat het precies gelijk viel met het beginnen aan mijn diepvriesvoorraad, maar kan ook toeval zijn inderdaad.

Mammie79 likes this.
  4. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

Jul 5, 2016
    4,695
    4,304
    113
    noord holland
    Ik heb altijd begrepen dat borstvoeding nog net zo voedzaam is na invriezen, ontdooien en opwarmen. Enkel kan het wat effect hebben op de antistoffen maar de melk is nog net zo voedzaam. Ik zou het denk ik ook eerder zoeken in verandering in de ontwikkeling. Baby's kunnen altijd ineens meer wakker worden 's nachts, slechter slapen overdag, meer of minder honger hebben, meer huilen, enzovoorts.

KarlijnA91 likes this.

Share This Page