Voedingvraagje

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Suzanne1982, 4 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzanne1982

Suzanne1982 Bekend lid

16 jun 2008
    779
    0
    0
    Midden Nederland
    Hey meiden,

Mijn dochtertje is ruim 6 weekjes oud en krijgt Nutrilon 1. Ze weegt ruim 5 kilo. Wij bieden haar bij iedere voeding 120/4 aan. Soms drinkt ze de flessen niet helemaal leeg, maar af en toe ook wel. Als ze de fles wel leeg drinkt krijg ik het idee dat ze niet genoeg heeft gehad, omdat ze dan vaak binnen het uur weer hongersignalen afgeeft (sabbelen op haar vuistje). Als ik dan wacht met een fles maken begint ze op een gegeven moment te huilen. Kan het zo zijn dat ze na die 120/4 dan nog echte honger heeft? Het gekke is dat dit dus vaak 's avonds gebeurd. Overdag is het niets aan de hand, maar 's avonds zijn we vaak aan het klooien met haar, omdat we niet goed weten wat nou het probleem is :(. We geven haar namelijk als ze blijft huilen toch maar weer een flesje, waar ze vervolgens dan misschien een paar slokken van neemt. En toch gaat ze daarna meestal binnen het uur weer jengelen. Vervolgens gaan wij weer het hele rijtje na, heeft ze een schone luier en dat soort dingen. Voor mijn gevoel zijn we 's avonds dus alleen maar met flessen in de weer.

Wat denken jullie ervan? En hoeveel zouden jullie haar dan per voeding aanbieden? Ik hou een keer in de week precies bij wat ze binnen krijgt en dat ligt dan meestal rond de 800 cc per 24 uur.

Alvast enorm bedankt voor het meedenken!

Groetjes, Suus

2. violet

violet Actief lid

11 apr 2009
    229
    0
    0
    Hoi.

Lastig soms he.. die flesjes.
    Hoeveel flesjes krijgt ze nu nog?
    800cc lijkt me genoeg voor haar om het op 1 dag mee te doen.
    Je zou het flesje 's avonds iets kunnen verhogen. Bijv. 150/5 ipv 120/4. Misschien dat ze zich dan wel verzadigd voelt.
    Het kan natuurlijk ook zo zijn dat jouw dochtertje 's avonds gewoon wat onrustiger is. Er zijn veel baby's die op een bepaald deel van de dag onrustiger/jengeliger zijn. Vaak is dit ook 's avonds.
    Is ze overdag wel tevreden met haar fles?
    Ik hoop dat je hier iets mee kan.
    Sterkte en veel succes.

3. Suzanne1982

Suzanne1982 Bekend lid

16 jun 2008
    779
    0
    0
    Midden Nederland
    Hoihoi!

Bedankt voor je reactie!

Pfff, behoorlijk lastig die voedingen. Ze krijgt nu zo rond de 7/8 flessen per etmaal en dan kom ik dus op een totaal van zo'n 800 cc. Over het algemeen is ze overdag veel tevredener. Al moet ik zeggen dat ik vanochtend weer een soortgelijke situatie had. Om half 11 had ze heel haar fles leeg, vervolgens ligt ze dan de hele tijd wakker en dan wil ze om 12 uur alweer. Ze dronk een paar slokjes en nu slaapt ze als een blok (we zijn even boodschappen gaan doen met de kinderwagen en nu ligt ze in haar bedje te slapen). Ik denk dat ik inderdaad 150/5 ga proberen. Misschien 's ochtends een fles en 's avonds een fles. Ik ben dan alleen bang dat ze dan weer teveel krijgt, maar misschien regelt ze dat dan zelf wel weer met die andere flessen.

's Nacht gaat het hartstikke goed moet ik dan ook wel weer zeggen. Zo rond 23.30 uur krijgt ze de laatste fles en sinds een tijdje slaapt ze al snel zo'n 5 a 6 uur door. Heel af en toe zit er nog een nachtje tussen dat ze nog om de 3 a 4 uur komt, maar na de fles slaapt ze weer rustig verder.

Het kan inderdaad goed zijn dat ze 's avonds gewoon wat onrustiger is, want verder is het een super makkelijk kind. Ze huilt verder heel erg weinig.

Groetjes, Suus

4. violet

violet Actief lid

11 apr 2009
    229
    0
    0
    Graag gedaan.
    Ik weet dat ik het zelf ook lastig vond op bepaalde momenten.
    Gelukkig groei je er vanzelf wel een beetje in.
    Misschien heeft jouw meisje ook wat meer zuigbehoefte. Je zegt dat ze na 1,5 u al wel weer wat wil drinken, maar na een paar slokjes valt ze in slaap. Het kan natuurlijk zijn dat ze, doordat ze 1,5 u wakker is geweest, erg moe is en daarom wat gaat huilen/jengelen. Misschien helpt een speentje ook om de zuigbehoefte te bevredigen. En dan kan ze daarop lekker in slaap vallen.

Je kunt gewoon 150/5 gaan proberen. Als ze dan meer verzadigd is zal haar ritme ook veranderen. Je kunt voor jezelf opschrijven hoeveel ze drinkt per fles. Het kan natuurlijk zijn dat ze niet alle flessen leegdrinkt en dan dus toch niet te veel krijgt.
    Gewoon proberen. Blijft ze erg onrustig of niet altijd tevreden dan kun je het misschien overleggen met het CB.

Succes!:)

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn zoontje had dat ook, net zo in de avonduren. Een soort variant op het clusteren bij borstvoeding.. Dan willen baby's graag bij mama/papa zijn, en drinken vaker. 't schijnt een soort van "de dag verwerken" te zijn, of "voltanken voor de nacht"..

Wat wij deden was, of de speen geven, of flesjes van 30/1. Dus gewoon een bodempje. En dan was het vaak wel weer even goed. Totdat hij tegen bedtijd (ongeveer 4 uur na de laatste grote fles) nog een nieuwe grote fles kreeg. En dan de nacht in.
    Het heeft een paar weken geduurd, en daarna was het ook zo weer over..

6. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Pffff lastig he.... wij hebben dit soort dingen ook dagelijks.... heeft ze honger, kramp, zuigbehoefte...? Onze dochter huilt bijna nooit maar is 's avonds ook vaak wat aan het jengelen. We zijn er nu achter dat ze dan gewoon zuigbehoefte heeft en inderdaad bij papa/mama wil zijn. Na een half uurtje de speen ligt ze vaak lekker te slapen.

7. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Ik denk dat jouw meisje wel toe is aan meer in de fles. Toen Milan nog flesjes van 120/4 kreeg, 7 per 24 uur, kwam hij ook steeds eerder voor zijn fles. Tijdens mijn 1e bezoek aan het CB bleek Milan 5100 te wegen. Hij mocht toen flesjes van 150/5 krijgen en dan 6 per 24 uur. De arts zij dat hij voor zijn gewicht tussen de 750ml en 1000ml per dag mag hebben.
    Ik ben toen flesjes van 150/5 gaan maken en toen kwam hij om de 4 uur en soms liet hij ook wel eens wat langer er tussen. Nu zit hij zelfs op 5 flessen omdat hij na zijn laatste fles van 22.30 uur 8 uur slaapt.

8. Suzanne1982

Suzanne1982 Bekend lid

16 jun 2008
    779
    0
    0
    Midden Nederland
    Hallo allemaal!

Bedankt voor jullie reacties.

De afgelopen dagen heb ik al jullie tips uitgeprobeerd en ik heb nu een veel rustiger kind! Ik geef nu 2 a 3 keer per dag een fles van 150/5 die ze dan nagenoeg leeg drinkt. In de andere flessen doe ik nog 120/4. Ik kom nu op minder voedingsmomenten op een dag (zo'n 6) waardoor ik nog steeds op ca. 800 cc per etmaal zit. Ik probeer nu ook wat vaker een speen waarmee ze ook in slaap valt! Super!

Afgelopen nacht heeft ze van 00.00 uur tot 07.30 uur geslapen!!! Wow! :)

Liefs, Suus

9. violet

violet Actief lid

11 apr 2009
    229
    0
    0
    Wat ontzettend fijn voor je dat je meisje nu rustiger is.
    En super dat ze zo heeft doorgeslapen.
    Geniet er van.

Deel Deze Pagina