Mijn zoontje is nu 4 maanden oud. Hij krijgt 5 flessen van 165cc en weegt ongeveer 6 kilo, Sinds een week komt hij rond 4 uur snachts. Ik kan het dan uit stellen met de speen tot 6 half 7. Wat normaal is want rond deze tijd krijgt hij zijn eerste fles. Ik wil gaan beginnen met zijn eerste hapjes. Maar ik heb gelezen dat sommige met hapjes beginnen en andere met pap. Waar zou ik mee beginnen of maak dat niet uit? En wanneer zal ik het geven en hoevaak geef je het?
Waarom probeer je niet eerst z'n fles(sen) op te hogen naar 180/6? Des noods eerst alleen die voor de nacht? Als je kindje nog niet aan de maximale hoeveelheid melk zit, zou ik nog even wachten met bijvoeden.
Eens met bovenstaande. Rond de 4 maanden zie je vaak dat baby's behoefte hebben wat meer melkvoeding. Een nachtvoeding is trouwens heel "normaal".... Dus de flesjes inderdaad ophogen, of gewoon een klein flesje in de nacht.
Wat betreft hapjes: wij zijn begonnen vlak voor de 4 maanden (advies van cb). Mijn dochter is een alleseter dus was geen probleem. De kauwbewegingen maakt ze echter pas nu de eerste tandjes door zijn. Dat is volgens mij het moment dat je echt aan vaste voeding kunt beginnen (ze kan heerlijk genieten van een broodkorst)
Met rijstebloem kan je pap maken en dan kan je kleine ook echt iets anders eten. De hapjes zijn hier meer oefenen met een lepel. Ik geloof niet dat er al veel binnen komt. Je kan het allebei doen, maar ik zou het wel apart introduceren. Dan weet je als er een reactie komt waarvan het is.
Dank jullie wel voor de tips ik moet midden augustus naar ze CB kijk ook wel even wat hun zeggen. Misschien gewoon tussendoor af en toe om te proberen
Fijn dat het flessen ophogen werkt. Beginnen met hapjes kan je in principe al doen tussen voedingen. De ene zegt dat je met groenten moet beginnen, de anderen met fruit en dan weer anderen met granenpap (zonder gluten). Het maakt echt niets uit, doe waar jij en je kindje je het beste bij voelen.