En weer een virus te pakken....sinds begin dec is onze zoon voor de 7e of 8e keer ziek: koorts, huilen, weinig eten en slecht slapen. Niks ernstigs denk ik, hij heeft nog nooit AB gehad en het gaat wel steeds weer over, maar zijn algehele weerstand lijkt niet goed. Het langste niet ziek is twee-en halve week sinds begin dec. Huisarts/kinderarts kunnen niks vinden behalve huisstof/graspolallergie. Si nov is hij 2kg afgevallen. Ik ben eens gaan googlen en ik kom meer dan eens bij Orthiflor uit. Normaal ben ik helemaal niet van het alternatieve en homeopatische, maar ik vind dit zo sneu voor hem. Nu hebben we het paaseitjes zoeken weer moeten afzeggen tot zijn grote verdriet...maar ik ga niet het bos in met een kind dat niet eet en 39gr koorts heeft. Heeft iemand ervaring met Orthiflor, of Orniflor? Helpt het echt of is het geldklopperij? Hij eet gezond, graag groente, weinig snoep, is veel buiten en krijgt dagelijks vit D.
Wij hebben het een tijdje gebruikt omdat onze zoon continu oorontsteking had. Heeft hier super geholpen. Binnen een maand geen oorontsteking meer. Toen we er even mee stopten kwam dat vrij snel weer terug dus toen weer begonnen en verdween de oorontsteking weer. Afgelopen zomer hebben we afgebouwd en de weerstand van ons zoontje lijkt weer op peil te zijn. Heeft afgelopen winter 2x kort oorontsteking gehad. De winter ervoor was dat nog van september tot februari nonstop oorontsteking (januari toen begonnen met orthiflor)
Probiotica is niet alternatief/homeopatisch. Je moet idd wel het juiste merk gebruiken zodat je zeler weten dat de bacteriën levend de darmen bereiken. Orthiflor is volgens mij een van de betere merken. Iets als Yakult werkt niet, die bacterien passeren de maag niet levend. Dus volgens mij is orthiflor n goede keus. Je zou ook nog n goede multivitamine kunnen proberen (en dan niet de chemische varianten van bijv Davitamon).
Hier voor de jongste gebruikt omdat hij snel last heeft van zijn darmen (voedselintoleranties). Hij is nu 2.4 jaar en we zijn er net mee gestopt omdat hij de hele winter maar 1x een beetje ziek is geweest. Misschien begin ik er in het najaar weer mee. Ook orthiflor dus, deed de poeder door iets van pap. Het mag niet met warm eten.
Nu zijn het zo te zien waterpokken. Nou ja, dat krijgen ze allemaal. Welke multivitamine raadt je wel aan HappyRabbits? We gebruiken nu alleen de vit D druppels die hij vanaf zijn geboorte tot 4 jaar moest vlg de kraamzorg destijds. Orthiflor is wel duur zeg pffff. Daarom dat ik ook eerst op zoek ben naar ervaringen.
Je hebt verschillende goede probiotica. Mijn oudste kreeg ook orthiflor. Mijn jongste nu van solgar. De osteopaat deed een testje welke beter bij het kindje werkte. Hier doet het wonderen!
Solgar is idd een goed merk. Wij hebben voor ons zoontje Animal Parade van Nature’s Plus. Te koop nij de vitaminstore. Zijn geen goedkope merken nee.