Voedsel wat bizar stinkt/vies smaakt

Discussie in 'Corona forum' gestart door Muisjepluisje, 22 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Somita

    Somita Fanatiek lid

    22 sep 2020
    1.378
    774
    113
    Nu ruim 15 maanden na besmetting 1 en 12.5 maand verder.
    Kip en eieren smaken nog niet lekker, vlees is niet meer zoals voorheen net als veel kruiden.
    Of het ooit nog goed komt geen idee, maar heb liever geen smaak dan veel dingen die niet lekker smaken of ruiken.
     
  2. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Oh echt? Ik vind geen smaak (had ik 2 weken) nog vervelender omdat mijn eetlust daardoor helemaal verdween. Ik was wel 3 kilo kwijt dus goed voor de lijn :cool: (al kan dat in mijn geval niet dan val ik om :roflmao:)
     
  3. Eikeboompje

    Eikeboompje Bekend lid

    7 sep 2017
    813
    489
    63
    Vrouw
    Ik heb deze week voor het eerst corona gekregen en we aten van de week Boerenkool en ik had toch zin de piccalilly erbij, maar die was toch vies. Dacht dat het potje te lang open had gestaan, dus hup nieuwe pot geopend. Helaas zelfde vieze smaak..... Ook ketchup was heel vies. Koffie smaakt me minder lekker als anders en zo nog wat dingen. Hoop dat het straks weer over is.
     
  4. Justme1985

    Justme1985 Fanatiek lid

    16 okt 2009
    1.024
    641
    113
    Ik ben ook liever mn geur en smaak kwijt dan de wat ik nu heb... de geuren en smaken die ik ervaar zijn echt niet te doen vaak. Het huilen staat mij soms nader dan het lachen. Eten kan ik niet meer van genieten, soms is de smaak zo erg dat ik ervan kokhals en dus niets (gezonds) eet... nee dan echt liever geen geur en smaak meer zodat ik in ieder geval gezonde voeding tot mij kan nemen :$.

    Nu zijn de geur- en smaakvervormingen in mijn geval best heftig als ik het hier zo lees :) gelukkig is het niet bij iedereen zo!
     
  5. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Nee toen ik geen smaak had wilde ik dus niks eten. Nu vind ik alleen ei, rauwe paprika en courgette heel vies en sommige dingen smaken of ruiken drop achtig. Maar verder gelukkig niet..
     
    Justme1985 vindt dit leuk.
  6. Somita

    Somita Fanatiek lid

    22 sep 2020
    1.378
    774
    113

    Dat heb ik dus ook.
    Bij de eerste keer was ik mijn smaak en geurkwijt en dit heeft een week of 8 geduurd toen kwam het weer terug.
    Ja eten was toen inderdaad een moeten, want proefde niets.
    De tweede keer dat was 10 weken na besmetting 1 vervormde alles.
    Als ze hier een eitje bakte ging ik bijna over mijn nek van de geur.
    Ontlasting had echt een hele akelige lucht, koffie enz ik werd er misselijk van.

    Nu een jaar later is het echt wel verbeterd.
    Maar ei, kip , cola, vleeswaar enz. Het smaakt niet meer als vroeger.
    Ik hou niet van zoetbeleg op brood, maar het hartige is 9 van de 10 keer niet meer de smaak van vroeger en smaakt niet lekker meer, waardoor ik dus geen brood meer eet.
    Vlees, waar ik kon genieten van een barbecue of gourmetten is het nu niet zo lekker meer dan voorheen.
    Ei, kon zo genieten van een gekookt eitje,vanmorgen weer geprobeerd maar heb een hap bleek in mijn mond voor mijn gevoel.
    Chips enz het is niet meer zoals vroeger.
    Pinda's of iets waar het inzit zoals pindakaas het is gewoon vies.
    Waardoor er dus ongezond eten overblijft want zoet is niet zo vervormd.

    Op dieet gaan ik kan mij er niet toe zetten want waar ik eerst koolhydraatbeperkt deed en veel met ei en kip deed in mijn dieet, is er nu weinig wat het kan vervangen.
    Dus nee als ik dan mocht kiezen, ging ik toch voor smaak en geurkwijt.
    Maar dit is voor ieder persoonlijk.
     
  7. ZsaZsa

    ZsaZsa Fanatiek lid

    10 mei 2019
    1.732
    1.620
    113
    Vrouw
    Ik heb nu Corona en geen geur en smaak. Dat wat ik wel kan proeven smaakt alsof het bedorven is.

    ik twijfel dan ook veel of dat nu echt zo is kijk goed naar datum etc op verpakking
     
  8. Roosje24

    Roosje24 Fanatiek lid

    21 jan 2012
    4.124
    152
    63
    ik heb het met dezelfde dingen. Echt heel erg. Uien, paprika, koffie smaken nu zo vies. Dingen die ik gewoon at en dronk bah
     
  9. Merryl

    Merryl Fanatiek lid

    25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Gelukkig ben ik niet de enige, maar vervelend is het wel. Ik probeer het wel hoor, maar van de week lagen er rauwe uien in de groendak binnen en vond het zoooooo vies.
     
  10. Mop81

    Mop81 Fanatiek lid

    9 nov 2013
    4.047
    2.428
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ik vind knakworstjes altijd al naar kattenvoer ruiken :roflmao:
     
    hibiscusje vindt dit leuk.
  11. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.655
    33.006
    113
    :roflmao:
     
  12. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.935
    8.752
    113
    Onze zoon kreeg corona in oktober. Hij heeft tot zeker de kerst last gehad van smaak verlies.

    Veel dingen waren smerig. Bij hem smaakte bijna alles naar metaal.
     
  13. Muisjepluisje

    Muisjepluisje Fanatiek lid

    17 feb 2021
    1.395
    1.089
    113
    Vrouw
    Ik heb er nog steeds last van :(

    het volgende smaakt en ruikt naar zwavel
    ei, ui, prei, blueband, cola

    Word er echt meeeeega gestoord van
     

Deel Deze Pagina