Hoe baby sap laten drinken?

Discussie in 'Voeding' gestart door MamaenMini, 15 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Mijn dochter is 8 maanden en ik wil dat ze bij haar hapjes wat sap drinkt. We hebben geprobeerd:

- flesje met koud/lauw/warm sap -> 1 slok en uitspetteren.
    - tuitbeker van avent met sap -> tuitbeker is interessanter dan het drinken.
    - oefen beker van difrax -> wil graag helpen dus gaat lastig, laat het uit haar mond lopen, vind het dus leuk maar snapt het niet.

Ieman tips?

2. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ze lust het wel, vooral appel of rode vruchten smaak.

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik zou dr gewoon laten klooien met een tuitbeker enzo en dan heeft ze het vanzelf wel door.. overigens zou ik gewoon diksap doen ipv sapjes.

4. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Ik weet niet hoe vaak je het geprobeerd hebt? Het heeft hier in elk geval echt tijd nodig. Tuitbeker is ook hier vooral heel leuk om mee te spelen. Wij oefenen zelf met een difraxbeker, we doen dit al een maand of twee en er loopt nog steeds heel veel water langs. ;) Maar stieken slikt ze ook steeds vaker wat door! Ik zou een keuze maken uit de manier waarop je haar wilt laten drinken en dan dit blijven proberen. Zodat je niet steeds met een andere manier aankomt. Het kan ook even duren voordat ze het snappen. Geef het de tijd zou ik zeggen. :D

5. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ja ik geef gewoon diksap hoor! Dacht dat jullie dat wel zouden snappen haha ga m'n dochter echt geen taksi geven.

6. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ze vind de beker erg leuk en snapt het goed, heeft ook 'speel' bekers in de box en dan doet ze net alsof ze drinkt haha maar vind het handig als ze ook uit tuit kan drinken. Dus kies er nu voor met tuit te oefenen en later de beker! Fijn dat het gewoon tijd nodig heeft.

7. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Gewoon even met de tuitbeker laten spelen.. Er komt een moment dat ze hem doorheeft ;)

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

Rietjesbeker? Werkte hier heel erg goed vanaf 6 maanden

9. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Hier ook een rietjesbeker... Gewoon elke keer die beker gegeven, en in het begin snapte hij het niet maar na een paar dagen kon hij echt goed uit de rietjesbeker drinken :)

10. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier ging de rietjesbeker ook beter dan de tuitbeker. Oefenen met een gewone beker deden wij trouwens in bad, wordt het niet zo'n kliederboel..

11. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Wat voor merk is die rietjes beker? Lijkt me ook wel wat!

12. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'voeding'

13. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik vind de rietjesbekers van nuby het fijnst. Maar je hebt ze van alle (huis)merken

14. Marlijn83

Marlijn83 Bekend lid

24 nov 2010
    711
    0
    16
    Vrouw
    Limburg
    Vanaf wanneer kan je starten met een rietjesbeker of tuitbeker? Jesse krijgt diksap uit een fles namelijk...
    Wil het wel gaan proberen :)
    Oja hij krijgt zijn melk nog verdikt met Nutriton, hele dunne vloeistoffen snapt hij daardoor nog niet zo goed.. Tis wel niet veel Nutriton meer; 1,5 schepje op 180/6..

15. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Gewoon rietjesbeker van de Hema, paar euro maar, vanaf 6 maanden.
    WIj geven trouwens water of thee.

16. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Mijne drinkt ook met nutriton, maar de losec was ook dun en dat snapte ze wel. Hier 150cc met 1 schep.

17. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier met gewone beker en wat later met rietjesbeker laten drinken.
    Overigens hier pas na 1 jaar af en toe wat zoets gegeven, daarvoor eerst alleen water, na een tijdje ook thee.

18. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Gewone beker voor haar mond houden en laten nippen. Waarom sap? Waarom niet gewoon water of thee? Niet elk kind houdt an die combinatie van zoet en zuur die je in (dik)sap hebt, en qua gezond is water natuurlijk beter.

19. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Idd zelf (met wat hulp) laten klooien met een bekertje, ze worden daar heel snel handig in hoor! En/of een rietjesbeker.

Ik geef ook water of kruidenthee, die zijn vaak ook wat zoetig van smaak en daar wordt hier van gesmuld.

20. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    gewoon flesje dan met n speen met 1 gatje?
    of wil je juist dat ze leert met n tuitbeker te drinken?

Deel Deze Pagina