Ik vind het juist eerlijk gezegd vreemd dat er weer zo negatief gedaan moet worden. Het kost de voedselbank niks,de winnaars krijgen een mooie dag,de sponsor maakt reclame. Ik zou zeggen win-win-win voor alle partijen.
eerlijk? ik vind het ronduit belachelijk dat dit gedaan word door de voedsel bank. ja het word gesponsord ik zag gister in hvn een stel in jurk en pak als je dan uitgaat van 500 per ding. dan nog een limo van 500 dan een feest en trouwceremonie en trouw boekje nog een keer een 4000 euro zit je op 5500 totaal. daar had je dus 100 gezinnen hartstikke blij mee gemaakt om een week boodschappen te verzorgen. hoe krom is dit dan? trouwen is luxe en zeker niet nodig.
Ik vind het een mooi initiatief. Ik moest meteen denken aan de uitspraak van Marga Klompé, een van de opstellers van de Bijstandswet: "daar hoort af en toe ook een bosje bloemen bij". Zij zag een 'luxe' als een bosje bloemen als een soort uiting van menselijke waardigheid. Ook al zit iemand aan de grond...ze blijven mens.
Ik heb deze actie opgezet zien worden vanuit de weddingplanners wereld, waar de actie is gestart door een overkoepelende organisatie van trouwlocaties. Steeds meer mensen uit de trouwwereld vonden dit een geweldig initiatief en hebben hun deelname toegezegd, waardoor dit hele pakket mogelijk is. De voedselbank is hiervoor benaderd om zeker te weten dat de actie de juiste mensen treft. Zij zijn hiermee akkoord gegaan. In iedere provincie word 1 bruidspaar gelukkig gemaakt. Alles word volledig gesponsord, om de droom van vele vrouwen uit te laten komen. Want ook al heb je geen geld, (bijna) iedere vrouw droomt toch van die mooie witte jurk, een mooie auto en het kasteeltje. Ik vind het een prachtig initiatief, en vind de reacties hier een beetje overtrokken. Gun die mensen ook eens iets, ookal is trouwen een luxe tegenwoordig, betekend niet dat je het niet mag als je bij de voedselbank loopt.
Dat lijkt mij ook maar tegenwoordig moet iedere iniatief uitgebreid op de weegschaal gelegd worden en kun je als organisatie nog weinig goeds doen. Zoals je ook in dit topic kan lezen. Ik zeg super idee.... Waar kan ik me aanmelden hiervoor wil ook trouwen.
Mooi gezegd! Ben het er mee eens. Je zou zelf maar elk dubbeltje moeten omdraaien elke dag....hoe verdrietig is dat. Ik gun zo iemand heel erg een vrolijke, blije dag!
Ook ik ben het met Dirksmama en Agnes eens, hoewel ik de combinatie idd een beetje raar vindt. Wat ik met name positief vind is dat mensen die altijd maar in de zorgen zitten, altijd ieder dubbeltje moeten omdraaien OOK een droom kunnen hebben. Voor sommigen is dat een mooie trouwdag om op terug te kijken. En voordat die trouwdag er is hebben ze iets moois om naar uit te kijken.
Ik vind het een beetje een moeilijk geval. Ik zie aan allebei de kanten wel punten waar ik het mee eens ben. Op zich is het een mooi plan, alleen vind ik het "huwelijk-idee"niet zo... Ik bedoel: je kijkt ontzettend uit naar je huwelijkdag, en de volgende dag zit je weer aan de boterhammen met pindakaas.. Ik denk dat ze veel beter iets anders op touw hadden kunnen zetten waar je op langere termijn nog veel plezier van kunt hebben. ZSoals al geopperd hier: gratis pampers oid. Ik denk zelfs dat je als huwelijkskoppel hier ook best wel een dubbel gevoel van zult hebben....al dat geld voor 1 dag! Als je altijd zo krap moet leven..? Wij hebben het hier ook financieel ontzettend zwaar, en vorige week had mijn moeder als verrassing kleingeld gespaard zodat ik eens naar de kapper mocht/kon gaan. Echt, ik was perplext, aan de ene kant ben ik er superblij mee( kort geknipt, kleurtje erin) maar aan de andere kant voel ik me ontzettend schuldig....en kan er maar moeilijk van genieten, want o o o wat had ik allemaal wel van die 60 euro kunnen doen! Vind het dus een beetje dubbel maar wel heel mooi als er mensen zijn die een topdag zullen beleven!