stoffen bankstel schoonmaken

Discussie in 'De lounge' gestart door Lovelive3, 1 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovelive3

Lovelive3 Bekend lid

1 sep 2016
    878
    65
    28
    Hoi wij hebben een mooie hoekbank, alleen er is afgelopen jaren veel overheen gekomen en daardoor ziet hij er niet meer uit. Ik twijfel tussen een sopje en daarna strijkijzer eroverheen of een tapijtreiniger. Wat zouden jullie doen?

2. Littleindians

Littleindians Actief lid

27 feb 2016
    364
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees even mee!

3. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.565
    601
    113
    HG vlekkenspray, extra sterk.

Mijn man heeft net onze twee stoffen banken ermee behandeld en ze zijn brandschoon. Inspuiten, in laten werken en met een handdoek eraf wrijven. Als je het met een lichte handdoek doet, komt hij zwart in de was. Nu ging het om vlekken van omgevallen drinken wat eruit gepoetst was maar kennelijk niet goed want de bank wordt er vlekkerig van.

Maar ik ben ruim twee jaar geleden onverwacht bevallen op de bank, je kan je voorstellen hoe je bank eruit ziet daarna. Kunnen we wel weggooien dacht ik. Maar hij is er nog steeds, alsof er nooit iets gebeurd is ;)

4. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik doe het altijd met een stoomcleaner (die neemt mijn man dan mee van zijn werkt, die hebben daar ook een poetsbedrijf, mooi handig). Eerst vlekkenspray zoals Giebel zegt en daarna dat apparaat erop met een klein beetje vlekkenspul erin.

5. Zara123

Zara123 Bekend lid

25 sep 2015
    654
    26
    28
    Toevallig hebben wij dit pas gegaan, ik had het nooit verwacht maar bank is weer als nieuw!!
    Zat vol met limonade vlekken en ook een ongelukje van dochter op de bank gehad. We hebben een tapijtreiniger gehuurd bij Praxis en reiniger van HG gekocht. Bank is wel een dagje vochtig maar alle vlekken zijn eruit en het is super makkelijk zelf te doen.

6. Lovelive3

Lovelive3 Bekend lid

1 sep 2016
    878
    65
    28
    dank jullie voor de reacties, ik ga er maandag mee aan de slag. Heb er zin in! (want het is jaren een doorn in het oog.. het IS dat hij lekker zit :) )

7. Lovelive3

Lovelive3 Bekend lid

1 sep 2016
    878
    65
    28
    haha wow

8. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.361
    113
    Vrouw
    Ik heb laatst onze creme kleurige stoffen bank weer vlek-en kringvrij gekregen met tapijtreiniger van Hg, gewoon in een sopje en daarmee boenen (en dat dan 2x).. Ik heb hem daarna ingespoten met zo'n waterafstotende spray die je ook voor jassen en schoenen kunt gebruiken.. Tot nu toe blijft hij heel netjes!

9. Lovelive3

Lovelive3 Bekend lid

1 sep 2016
    878
    65
    28
    Slim die waterafstotende spray

Deel Deze Pagina