Vanaf wanneer kun (of moet) je iets toevoegen aan het eten van de kleine? Ik wil vandaag bijv. bloemkool met aardappeltjes proberen, 1e keer, en prak dat. Ik voeg dan wat water toe (kokrelex is nogal sterk, ik wil haar eerst aan de smaak laten wennen) Kan ik voor de smeuigheid hier het beste wat boter of olie aan toevoegen? Of later pas? En wat is beter, boter of olie? In boter zit vaak zout... Moet het echt NUL zout zijn, of is een heel klein beetje niet erg? (geen idee nl. of ze hier zoutloze boter verkopen... ik heb gister smeerkaas gekocht, maar de enige soort die ze hier hebben is hardstikke zout... ) Natuurlijk is olie gezonder, voor ons, maar moet een kindje niet ook een beetje vetten binnenkrijgen? Op latere leeftijd is dan volle melk beter, of halfvolle? Wij drinken zelf altijd magere melk. Kortom: - olie of boter, vanaf wanneer door eten? - olie of boter? zoutloos? - en later met melk, yoghurt: vol of wat magerder?
Mij is verteld dat boter gezond is (dat ze het nodig hebben) voor de kleintjes en dat er best wat boter doorheen mag. De zouten die erin zitten kunnen geen kwaad, een beetje zout hebben ze wel nodig. Olijfolie kan je ook gebruiken, maar dit is stimulerend voor de darmpjes heb ik mij laten vertellen. Wel goed dus als ze last hebben van harde ontlasting
O jah, vanaf wanneer: Volgens mij gelijk wel hoor brengt ook wat smaakt aan het eten vind ik omdat je er al zo weinig mee kunt doen. En het is niet zo droog meer dan.
Meid je kunt er gerust een beetje olie door doen hoor, Kylian had last van obstipatie en heeft vanaf zijn 2de levensweek een theelepeltje olie door zijn flessen gehad. Daarna nooit meer last van de poep , dus jij kunt gerust olie gebruiken hoor. Groetje sAnita
Hier doen we sinds deze week een beetje boter of olie door het eten heen. En kwa melk producten ga ik straks denk ik gewoon geven wat wij drinken en dat is half vol . Als yogert krijgt ze hier magere kwark of optimel.
Wij zijn met olie/boter begonnen rond de 7 maanden. Dan was het een mini klontje boter/scheutje olie, door het eten. En gewoon normale boter, niet zoutloos. Zout heb je nodig, en kan geen kwaad. Alleen uit de normale maaltijden haal je wel genoeg zout, daar heb je geen extra potje zout voor nodig. Melk hebben we hier halfvol gedaan. Ons CB had de stelregel: halfvol voor volle kindjes, en vol voor halfvolle kindjes.. Ons kindje is wel vol, dus halfvol is genoeg. Ik zou nog geen magere melk geven, kinderen hebben redelijk wat vet nodig, en melk is een goede bron daarvan..