Hoi, Ik heb sinds anderhalve dag last van een branderig gevoel bij mijn vagina en schaamlippen (erger na seks). Ik heb kleine witte kloddertjes in mijn vagina/schedewand. (Nog) geen afscheiding tegen mijn ondergoed. Het ruikt niet vies. Ik heb geen jeuk. Is dit een Candida/schimmelinfectie? Kan dit vanzelf overgaan? Dit kan toch niet te maken hebben met het slikken van Etos Zwanger Worden of Cranberry plus van Kruidvat ivm neiging tot blaasontsteking? Heb verder gezond gegeten, geen/nauwelijks zeep gebruikt beneden, normale hoeveelheid seks gehad de laatste anderhalve maand. Als het niet vanzelf overgaat, moet ik dan naar de huisarts? (liever niet, ze lijken daar een beetje overwerkt en ik zou niet er niet naar toe willen als dit ook vanzelf overgaat). Moet mijn man dan ook iets krijgen? Ik ga namelijk over anderhalve week ook weer naar de gynaecoloog, in verband met een vroege miskraam en een nog niet op gang gekomen cyclus (geen eisprong, geen menstruatie sinds de vmk 4 weken geleden). Ze maken dan even een echo ter controle of mijn cyclus weer op gang is gekomen. Alvast bedankt voor het antwoord en de moeite! Jullie hebben het er maar druk mee
hoi, een schimmelinfectie gaat meestal niet vanzelf over. Het komt niet door de vitamine/cranberrypillen. Het is inderdaad een candida(dat is een schimmel) infectie. Je kunt ook even bellen met de assistente en zeggen dat je een schimmelinfectie hebt en vragen om een recept canesten. Overigens is het een slechte reden om niet naar de huisarts te gaan als je denkt dat die overwerkt is. Dat is zijn/haar probleem, als jij klachten hebt moet je je vrij voelen om te gaan! Mirjam