Voedselvergiftiging tips

Discussie in 'De lounge' gestart door ClaireDeLune, 3 sep 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.034
    2.838
    113
    Je kan echt wel een dagje je maag/buik rust gunnen dan hoor. Gewoon ff niks en tot rust komen, slapen en daarna weer proberen.

Ben paar x uitgedroogd geweest door hg in de zwangerschap, maak me daar nu niet meer zo'n zorgen over bij zoiets..

Meestal werk erin proppen alleen maar averechts als je nog in die uitkotsfase zit :D

Bij buikgriep als het langer duurt is wat anders, dan moet je op gegeven moment wel met de lepeltjes sportdrank in de weer ja.

2. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.269
    25.737
    113
    Ik zou blijven drinken ook al komt het er snel weer uit. Als het voedselvergiftiging is, spoel je jezelf schoon.
    Als het buikgriep is, is er altijd wel iets van water wat in je lijf blijft.
    Wat ik echt afschuwelijk vind is overgeven als er niks meer in je maag zit. Dat is zoveel viezer, en vervelender, dat ik liever een glas water er wee uitgooi, dan alleen maar gal.

NiVa0230 vindt dit leuk.
  3. ClaireDeLune

ClaireDeLune Fanatiek lid

12 okt 2021
    1.156
    1.962
    113
    Nederland
    Ja dat gal is echt een hel. Van de lucht word ik dan ook weer misselijk. Never ending story.
    Maar we zijn er uit, het is buikgriep.
    Vrijdagochtend koffie gedronken met m’n 3 beste vriendinnen en alle 4 zijn we ziek :eek: Allemaal dezelfde symptomen, ook hoofdpijn en koorts. nu hoop ik dat het de rest van het huis bespaard blijft.

4. A je to

A je to Bekend lid

7 feb 2016
    944
    1.259
    93
    Beterschap! Wij kwamen vannacht terug van Lanzarote met een lelijke buikgriep. :(
    Ik ben er zeer gevoelig voor, dus als het heerst word ik nooit gespaard, maar deze is echt heftig. Ik spuug al uren gal. Mijn hele lijf doet zeer, en ik ga elk kwartier van bloedheet naar ijskoud.
    Echt zo naar...

5. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    Ook ooit voedselvergiftiging gehad, denk van broodje hamburger in restaurant, maar had ook hoofdpijn. Enorm overgeven en diarree, toen alles eruit was knapte ik weer snel op.
    Man had ook zo’n broodje maar nergens last van. Dit kan de enige oorzaak geweest zijn dus wel gek.

6. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Of buikgriep heerst weet ik niet. Ik weet wel dat er altijd wel íets heerst. Zo waren man en de jongste vorige week verhouden met koorts. De jongste had op een gegeven moment 40.4 en sliep de hele dag. Duurde 3 dagen en daarna was hij weer beter. Wel veel bijgeslapen daarna. Ook man heeft 2 dagen koorts gehad maar heeft het met veel pcm voor mij vol weten te houden (ivm de zwangerschap). Heel lief want ik had het zelf niet door op dat moment, zag alleen dat hij ook moe was.
    Fijn dat je je in elk geval beter voelt.

Deel Deze Pagina