Welke rietjesbeker zonder antilekventiel?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sophie82, 22 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sophie82

Sophie82 Lid

18 nov 2011
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 Sophie82, 22 nov 2011
    Laatst bewerkt: 22 nov 2011
    Mijn dochtertje van nu 8 maand krijgt sondevoeding door reflux en KMA. Terwijl zij hiervoor in het ziekenhuis was opgenomen en er een virus overheen kreeg is er bij haar een sonde geplaatst.

De de eerste week met sonde dronk zij nog wel iets maar de laatste 6 maand kunnen we bij elke dag 0ml opschrijven. Van het drinken uit een fles snapt zij niets meer. Totaal geen zuigreflex. Voor een gewone beker is zij nog wat klein en de plens drinken overvalt haar steeds.

Gisteren heeft zij bij toeval het rietje ontdekt! We zijn sinds 4 dagen begonnen met het afbouwen van de sondevoeding en proberen te zorgen dat zij honger en dorst krijgt. Nou dat is dus gelukt. We zijn heel erg blij en trots dat we bij vandaag 175 ml op kunnen schrijven.

Ik wilde voor de grap eens kijken wat ze deed met een pakje met een rietje en heel bijzonder had ze het meteen door. Ze vindt het ook heel heel leuk, want ze heeft er zelf controle over!

Ik heb al twee tupperware rietjesbekers, maar deze zijn niet zo praktisch voor een baby (groot en zonder oortjes o.i.d.).
    We zijn dus op zoek naar een goede rietjesbeker waar geen antileksysteem in zit, hiervoor heeft zij de techniek en de kracht niet. Hij moet ook niet te groot zijn, want een langer rietje vergt weer meer zuigkracht.

Wie o wie heeft ervaring met een goede beker? Ik zie op Google door de bomen het bos niet meer!

2. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
  3. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.981
    136
    63
    Die van de Hema! Zit geen anti-lek op (beetje jammer als ze er mee gaan gooien!). Drinkt net zo makkelijk als een rietje met een pakje. Beker is wel vrij groot, maar ik denk dat het qua zuigkracht wel meevalt. En maar €3, dus het proberen waard (lijkt mij)

Deel Deze Pagina