voedselvergiftiging.

Discussie in 'De lounge' gestart door This is me, 12 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Hallo iedereen,

Ik had woensdag avond pasta met stukjes kip gegeten.
    Vrijwel direct na het eten kreeg ik flinke buikkrampen.
    En daarna was ik de hele nacht aan het overgeven en kreeg ik er diarree bij.
    De volgende dag wel wat minder overgeven e diarree was gelukkig weer voorbij.
    Maar omdat ik woensdag nog op vakantie in het buitenland was en gisteren terug ben gekomen,had ik toch maar voor de zekerheid de huisartsenpost gebeld.
    Conclusie (wat ik al vermoede) ik had een voedselvergiftiging opgelopen.
    Het enige wat ik kon doen was uitzieken.
    Vanochtend opgestaan en voelde me gelukkig weer beter.
    Gewoon kunnen eten etc.
    Maar nu heb ik net mijn avond eten op en begin me nu weer misselijk te voelen.
    Wil eerlijk gezegd niet weer de huisartsenpost bellen (omdat hun toch aangeven niks te kunnen betekenen)
    Dus vroeg me af of hier mensen zijn die ook eens voedselvergiftiging hebben gehad en dit herkennen.

2. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Bij mij als mijn maag leeg is gaat het weer over. Is het misschien geen buikgriep? Dat heerst ook ontzettend. Hebben we hier ook een week last van gehad. Diarree en overgeven. En dagen misselijk blijven...

3. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Nee helaas geen buikgriep.
    Eergister nacht en gisteren had ik zelfs zoveel gespuugd dat er gewoon niks meer uitkwam maar ik wel bleef braken (als je begrijpt wat ik bedoel) zelf haast geen vocht kwam er mee.

4. MamaBenjamin

MamaBenjamin Niet meer actief

Ja, dankzij een tapasrestaurant. Het laatste wat ik at waren champignons gevuld met kruidenboter. Dat kwam er dus ook als eerste weer uit en die geur heeft nog dagen in mijn neus gezeten. Word nog steeds misselijk als ik daar weer aan denk. Maar welk gerecht het nu precies geweest is? Ben er een goeie week ziek van geweest.

5. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Ja dat heb ik nu ook,telkens als ik aan dat gerecht denk voel ik me nog beroerder :)
    Had jij dat ook dat je de ene moment je weer beter voelde en daarna weer ineens ziek?
    Bij de hap zeiden ze dat het 24 uur zou duren,maar ja die zijn nu al weer voorbij helaas.

6. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Ja, in het ziekenhuis waas ik een antal jaren geleden werkte een toetje met eiwit gegeten wat blijkbaar niet goed meer was. Een uur later kwam het werkelijk uit alle gaten spuiten zo erg. Mijn dienst zat er toch op en een collega heeft me naar de eerste hulp gebracht. Ik kreeg meteen infuus met vocht. Maar goed, ze zijn hier in portugal erg scheutig met de infusen meteen. Ze leggen zelfs een uitgedroogde teddybeer er aan als het moet...

7. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Als je zo beroerd bent geweest dan echt je maag nog een paar dagen rust gunnen en dus geen avond eten. Eventjes veel licht verteerbaar eten tot je nemen.
    Je kan niet van je maag verwachtwn dat hij al gewoon avond eten aan kan.

8. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Goed blijven drinken. Mocht dat niet lukken wel aan de bel trekken hoor. Veel beterschap! Misschien voel je je gewoon nog steeds niet lekker na de voedselvergiftiging.

9. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    ik heb dat bijna 4 weken gehad, bleek salmonella te hebben.....sterkte

10. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Ik had het voor het laatst met oud en nieuw van de millenniumwisseling (die blijft me dus heel goed bij;))
    Een week lang goed ziek op bed gelegen, salmonella die ook van ongare kip afkwam.
    Goed blijven drinken idd, voordat je uitdrogingsverschijnselen krijgt.

sterkte.

11. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Wat je zou kunnen doen tegen de misselijkheid is domperdion nemen. Dat kun je zo bij de apotheek halen, daar heb je geen recept voor nodig. Het zorgt ervoor dat je maag sneller leeg word en daardoor ben je minder misselijk. Ok, dan komt het er aan de onderkant uit, want het moet er toch uit, maar eerlijk gezegd heb ik dat liever... ;)

12. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Waar ben je op vakantie geweest? Ik ben ook ooit zo ziek terug gekomen van vakantie en bleek een of andere wazige bacterie te hebben die verwant was met salmonella. Een tip, als je hoofdpijn krijgt gaan drinken, eventueel ors want zodra je hoofdpijn krijgt ben je aan het uitdrogen. Ondanks dat ik in de zorg werk herkende ik het niet aan de hoofdpijn en lag ik bijna in het ziekenhuis voor een infuusje.

Daarbij dronk ik om mijn maag rustig te krijgen lauwe cola zonder prik. Dit heeft ooit een Turkse vrouw me geadviseerd toen ik zo'n last had van mijn maag.

13. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Ik zou je maag wat rust geven en niet te zware kost eten.

14. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Mijn man wou dit idd donderdag meteen voor mij bij de apotheek halen.
    Maar blijkbaar (zeiden ze bij de apotheek) mag het sinds kort niet meer zonder recept mee gegeven worden.
    Toch bedankt voor je tip.

15. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Ben in turkije geweest.
    Heb idd ook cola in huis gehaald,dit helpt wel een beetje als ik me weer wat misselijk voel.
    Probeer zeker voldoende te drinken.
    En toch maar wat minder zwaarder te eten.

16. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Mocht je er maandag nog last van hebben dan zou ik voor de zekerheid bij je arts een fecesonderzoek aanvragen naar dit soort bacteriën. Turkije is een geweldig land maar staat er wel om bekend en omdat je kip hebt gegeten is de kans ook wat groter.

17. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Bedankt zal ik zeker doen.

18. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Tja bij mij zei de ha gewoon uitzieken, ik ben er heen gegaan na 1,5 week pas, omdat het elke keer over leek en weer begon.... ik had ook bloed bij de ontlasting en kon niet rechtop lopen van de pijn. Dat was dan met name op de dagen dat de ontlasting weer normaal was, daarna werd het weer diarree en was de pijn weg.
    maar na 1,5 uur zei de ha dat ik vezelarm moest eten, veel drinken en pas na 2 weken wilde hij het op kweek zetten om uit te zoeken welke bacterie het was....
    dus het is niet direct zeker dat een ha actie onderneemt

Deel Deze Pagina