Help! Spruw, niet drinken en bevroren melk!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Joveli, 6 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joveli

Joveli Niet meer actief

Vandaag de hele dag een huilend jongetje tijdens het voeden en ook vond ik zijn tong verdacht wittig.
    Ja hoor: spruw.
    Net snel een recept gekregen en naar de apotheek gegaan op het op te halen maar nu zit ik met een probleem.
    Hij wil absoluut niet uit mijn borst drinken. Nouja hij wil het wel maar hij begint meteen te huilen en krijgt dus niets binnen. Hij heeft hierdoor de hele dag al bijna niets gedronken en nu adviseerde de huisarts om hem wat gekolfde melk te geven. Nu heeft hij ontzettende honger maar het kolven kan niet want ik heb hier geen kolf! Ik heb nog wel 140 CC in de vriezer staan maar dit is bevroren.. Hoe krijg ik dit zo snel ontdooid?

2. appeltje

appeltje Niet meer actief

Onder de kraan houden en langzaam warmer draaien. Dan gaan de minste voedingsstoffen verloren. Gilt je kindje van de honger, dan zeg ik 'in de magnee' .

Maar je moet je melk wel kwijt natuurlijk. Kan je geen kolf lenen of haal jij het met de hand uit je borst?

3. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Ik weet niet wat je van de apotheek hebt? meestal krijg je Daktarin gel mee... dit is alleen funest voor je tepels...

Bij de Etos en DA en andere drogist kan je Daktarin creme halen... hierdoor blijven je tepels heel... !

smeer na elke voeding bij je zoontje: een druppel ter grote van een erwt op je vingers en dit in zijn mondje smeren!

En probeer nu nog een kolf te regelen... bels anders een kraamcentrum of een verloskundige of de dienstdoende apotheek met een borstonsteking ben je veeeeel verder van huis!

4. Joveli

Joveli Niet meer actief

Hoi,
    bedankt voor de antwoorden.

Ik heb de melk au bain marie ontdooid en daarna aan hem gegeven. Hij had echt verschrikkelijke honger en dronk binnen no time 140 ML weg.
    Ik heb inmiddels een kolf kunnen regelen (ben namelijk niet thuis, en had dit niet voorzien :rolleyes: ik ga voortaan nooit meer zonder kolf op pad)

Weet niet of op deze manier de voedingsstoffen behouden zijn gebleven maar hij had zo'n honger. Ga nu maar flink kolven voor de nacht etc.

Ik heb trouwens Nystatine labaz gekregen. En ik smeer dit na iedere voeding in zijn mondje (niet meer dan 4 ml per dag) en ook op mijn tepels. (Alhoewel ik niets voel bij mijn tepels etc maar voor de zekerheid..)

Pff, vind het wel moeilijk hoor. Hij wil graag aan de borst liggen en drinken maar raakt totaal overstuur als hij gaat drinken. :(

Deel Deze Pagina