Opeens nauwelijks ontbijt, fruit en toetjes willen..

Discussie in 'Voeding' gestart door RoAn1981, 5 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Onze dochter van bijna 19 maanden was altijd een voorbeeldig eter. Het avondeten en de boterham tussen de middag gaan nog steeds redelijk maar de rest? Drama. Ik weiger om een strijd te maken van eten dus tot nu toe laat ik het maar een beetje maar na een maand of 2 van dit gedrag begin ik me toch zorgen te maken of ze alles wel binnen krijgt. Ze is al erg klein van stuk (net 10 kg nu).

Qua fruit eet ze misschien 1 kwart stukje appel, het ontbijt is misschien net een halve boterham en toetjes weigert ze tenzij ik er een bergje vruchtenhagel of vlokken overheen gooi en dan eet ze die eruit waarmee ze dan 'per ongeluk' ook wat zuivel binnenkrijgt :) Kaas en melk gaan er wel goed in.

Ik heb al van alles geprobeerd: fruit weer pureren, in een smoothie, jus d'orange, als broodbeleg; ze weigert alles. Ze probeert het wel maar zegt dan 'ugh' en spuugt het uit.
    Ook qua ontbijt al van alles geprobeerd: muesli/cruseli, yoghurt, brinta, havermout, crackers (een cracotte wil ze nog wel maar dan zonder beleg), noem maar op..Toetjes: yoghurt, vla, kwark, vette of magere variant, siroop er doorheen, fruit er doorheen; niks werkt.

Moet ik me er bij neer leggen dat dit misschien een fase is? Moet ik haar maar laten of moet ik meer gaan aandringen? En hoe zorg ik dat ze in de tussentijd alles binnenkrijgt wat ze nodig heeft? Het is nu nog redelijk gezellig aan tafel en dat wil ik eigenlijk wel graag zo houden...

2. fafa

fafa Niet meer actief

In fruit zit in principe niks dat je niet ook uit groentes kan halen, dus als ze die goed eet zou ik dat fruit even laten voor wat het is (wel aanbieden, niet aandringen) en me storten op de groentes. Lekkere snackgroentes tussendoor. Versgemaakte soepjes, omeletje met groente etc.

Ook toetjes zijn eigenlijk helemaal niet nodig als ze kaas eet en melk drinkt. Lekker laten gaan dus. In ieder geval onmiddelijk stoppen met vruchtenhagel en vlokken. Anders eet ze het straks nooit meer zonder.

Ik zie nog niet echt issues hier. Dus hou het inderdaad gezellig, en fruit en toetje komt wel ooit weer. Of niet. En dan is het ook niet erg.

3. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Mijn zoontje is 20 maanden en heeft ook van die periodes. Een hele poos maakte hij weinig vam t avondeten en heeft nu twee avonden heerlijk gesmuld.
    Soms een dag dat hij weinig drinkt, soms eet hij geen fruit. Toetjes eet hij nooit. We bieden hem altijd wat aan,maar pakt t niet.
    Fruit...soms eet hij achter elkaar druifjes of frambozen of knaagt een half appeltje met schil weg en soms dagen niets daarvan (lust dan ook geen koekjes of iets)
    Ik maak me er niet te druk om. Ik bied gezonde dingen aan en af en toe wat lekkers. Zolang hij er van groeit en happy is......
    Pas veel aan t kwijlen ivm kiezen, toen ging t eten ook weer minder.

Deel Deze Pagina