Lieve dames, Wellicht dat jullie tips voor me hebben, want ik heb last van een hele dominante kat in m'n tuin. Begrijp me niet verkeerd. Ik hou van dieren, en begrijp dat het een kat moeilijk uit te leggen is, dat hij niet in iemands tuin mag poepen. Maar het loopt voor mijn gevoel nu de spuigaten uit. Ik ben zelf hoogzwanger, en heb een zoontje van 5 rondlopen. Er zit voor mij dus ook een groot risico vast, aan het opruimen van de poep ivm besmettingsgevaar van m'n ongeboren kindje. Daarnaast kan m'n zoontje niet zomaar in de tuin spelen, voordat ik alles heb gecontroleerd. We hebben een kleine tuin, met 2 borders met bloemetjes. Bij elkaar wellicht maar 6m2 wat aarde is. Hier haalde ik wekelijks een halve emmer poep uit. M'n plantjes werden vertrapt en ondergegraven, onder de vele hopen poep. Nu hebben we met kippengaas deze borders omrant, zodat de buurtkat er niet meer bij kon. Probleem opgelost denk je. Helaas is het nu erger geworden. Hij poept nu overal op het terras, en van de week zelfs midden op m'n loungeset. Ik heb ook al kattenschrik gestrooid, maar dat schrikt hem ook niet af. Wanneer ik de kat zie, spuit ik hem onder met water. Maar ook dat deert hem niet. Ik weet van wie de kat is. Maar ik weet ook dat deze buren er niets aan zullen doen. De kat mag niet meer binnenkomen, en hij moet met regen en kou buiten zitten. Z'n eten wordt buiten gezet, en hij heeft dus geen kattebak waarop hij zijn behoefte kan doen. Stiekem zielig voor de kat zelf. Hebben jullie wellicht tips die nog zouden kunnen werken?
In deze situatie zou ik bijna zeggen kat vangen en naar de opvang brengen. Wij hebben last van katten die zowel voor als achter alles onder sproeien. Mijn man heeft een kastje met hoge tonen gehaald. Werkt super goed. Is jullie tuin afgesloten?
Ik ben totaal geen kattenmens, en mijn tuin is ook een grote kattenbak. Stront bij de glijbaan, in gras, in mijn borders. Ik overweeg aankomende zomer schrikdraad te plaatsen. Want helaas doen de kattenbaasjes dat niet om hun eigen tuin om hun huisdier op eigen terrein te houden..
Zon kastje met hoge tonen hoor ik, kunnen voor kinderen ook niet fijn zijn. Ben beetje weerhouden om zoiets te plaatsen
Ik zou ook kijken voor evt schrikdraad. Hebben wij zelf ook gehad alleen dan om onze katten in de tuin te houden, maar ook nooit een andere katten in onze tuin gezien. Wij hadden schrikdraad wat je ook voor om de vijver gebruikt, dus met een niet-dodelijk voltage voor mensen (je voelt het uiteraard wel als je er aan zit ).
Heel herkenbaar Bij ons lopen meerdere katten los rond maar eigenlijk van één kat echt last wij kunnen bv de achterdeur met mooi weer nooit open laten staan dan komt die binnen en heeft al 3x bij ons in huis geplast en verschillende keren bij ons in de tuin geplast de stank is zo lastig er uit te krijgen daar hebben we dan ook weken last van Wij zijn met de eigenaar gaan praten maar tja zolang de gemeentes het goed keuren dat katten mogen zwerven is is weinig aan te doen. Koffie drap houden ze niet van heb ik gehoord van vriendin van me.
Nog niet zo heel lang geleden is er een heel gesprek hier geweest over de overlast van katten (dat topic opende ik, met een knipoog dan wel, maar er kwam toch wel een heel zinvolle discussie uit voort..) en daarin is te lezen hoe groot de ergernis soms op kan lopen. Terecht ook, zeg ik als kattenbezitter. En zeker in jouw situatie lijkt het me echt dat je machteloos staat. Een paar eigenaren die niet meewerken. Het dier dus verwaarlozen. Ik zou in dat geval de dierenbescherming bellen en de kat evt. op laten halen. Dierenbescherming gaat wellicht in gesprek met de eigenaar. Ben jij de enige in de straat die last heeft van deze kat? Stel, je maakt een melding, kan het dan ook bij anderen vandaan komen? Mooi balen dit. Succes!
gadver. Ik heb zelf 2 katten, die mogen in een kattenren naar buiten. Maar ik zou echt heel ongelukkig worden als een andere kat bij mij in de tuin komt poepen, vooral gewoon overal en nergens. Wat zielig ook inderdaad, misch een beetje omgekeerde wereld, maar kan je geen buitenbak kopen en die neerzetten voor t beestje? Of dit aan de buren opperen? Wij hebben dit in de ren staan, zo hebben we geen kattenbak in huis maar doen ze t dus op die buitenbak. Succes!
Nee er zijn meerdere meldingen geweest begreep ik omdat ik door was verwezen naar de wijkagent. Ik ben een dierenvriend we hebben ook de kat van de buren altijd bij ons in de tuin laat zeggen die komt altijd even kijken als we thuis zijn maar dat is zo'n lief beest blijft buiten doet zijn behoefte niet in onze tuin. Ik ben geen katten haatster wil ze ook zeker geen pijn doen maar op zo'n moment dan grrr. Dat maakt wel dat ik voor katten haters Iets meer begrip heb maar geen begrip als ze een kat pijn doen aangezien een kat geen schuld heeft maar het baasje. Een kat is opvoedbaar.
Dit gaat wel heel ver. Ik zou er toch melding van maken en alles fotograferen zodat je dit ook kunt laten zien. Het klinkt gewoon een beetje als verwaarlozing, ook al heeft het beestje wel te eten. Heeft hij wel onderdak in de schuur of iets?
Dank jullie wel voor alle reacties! Koffiedrap hebben we inderdaad ook al geprobeerd. Maar omdat hij nu overal op het terras poept, gaat dit ook niet werken. Ik weet dat er nog iemand in de buurt is, die veel last van deze kat heeft. Onze tuin is trouwens helemaal afgesloten. Ik heb ook gehoord over een sensor, die hoge tonen produceerd waar katten een hekel aan hebben. Ik zie dat misschien toch als een laatste redmiddel. De buren waarvan de kat is, staan in de wijk niet goed bekend. Ze hebben maling aan alles, en zijn bekend bij de politie. Wetend dat ze niets aan het probleem zullen doen, zie ik er geen heil in om dit probleem aan te kaarten. Misschien ook een stukje zelfbescherming, helemaal nu ik zwanger ben. Ik heb aan de dierenbescherming gedacht, maar ik denk dat de baasjes nooit zullen toegeven, dat ze niet goed voor de kat zorgen. Ze zullen hem niet wegdoen, omdat buren er last van hebben.
Ik heb hier toevallig naar gekeken. Maar we hebben een dubbele schutting met de buren, en aangrenzende schuurtjes. Hierdoor gaat het helaas bij ons niet werken. Maar dank je wel voor het meedenken.
De kat zit dag en nacht buiten. Hij weer nu dat, wanneer ik hem zie, hem nat maak. Hierdoor poept hij nu voornamelijk s'nachts in onze tuin. Voorheen heb ik hem vaak genoeg betrapt. Maar hij is aardig slim in dat opzicht geworden. Ik durf niet te zeggen of hij onderdak heeft. Ik hoop het stiekem wel voor hem.
Klinkt misschien raar, maar probeer de kat telkens als hij te dichtbij komt eens strak in de ogen te kijken.. Met zo lang totdat hij weg kijkt. Kan even duren maar is de investering zeker waard! Zo gaat dat in het dierenrijk ook, de dominantste wint.. Als ik dat zo hoor ben je wel geduld nodig, maar echt, wij hebben geen katten meer in de tuin! en mocht hij het te lang volhouden met aan blijven kijken, kun je altijd nog je tanden erbij laten zien. Klinkt te gek voor woorden, maar je moet er wat voor over hebben (ik heb dit eenmaal moeten doen met een erg hardleerse dominante kat, maar ook die is bijna niet weer gekomen. En als hij wel weer komt, kijk ik even weer en gaat hij gauw weer verder Succes! Wij hebben een kat rijke buurt, en ik haat katten (maar wil ze dus geen kwaad doen )
Mijn broertje was op huizenjacht daar was leuk huis waar de buren zo'n kastje hadden. Vanaf de straat hoorde je het al. (daar wil ik niet naast wonen, dit is nog erger dan kat in je tuin waren zijn woorden hahahahha) Onze nieuwe buren hebben waarschijnlijk een hond, ik hoop dat die katten wat weg jaagd
Geen tips, maar wilde je nog wel feliciteren met je zwangerschap (ook al ben je al bijna aan het bevallen ). Leuk hoor! Weet niet of je het nog weet, maar we hebben contact gehad toen we allebei een lege vruchtzak hadden.
Is het een optie om gewoon zelf een kattenbak in de tuin te zetten? Nee, het is niet hoe het zou moeten, maar misschien bespaart het jullie wel heel wat frustratie.
Dan staat hij wel heel hard hoor. En dat ding gaat pas piepen als er iets voorbij loopt. Wij hadden een hond maar dat hielp echt helemaal niks