Kindje sterk voelen en dan dagen bijna niks!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door kat, 20 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kat

kat Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Ik vroeg me af of het vaker voorkomt dat je je kindje dagen heel goed voelt (zo goed dat je je buik ook ziet bewegen) en er dan dagen zijn dat je weer "bijna" niks voelt?

Ik denk steeds bij mezelf van ach na een paar dagen voel je haar weer, maar het duurt me deze keer te lang. Vindt het best akelig.
    Mijn placenta ligt trouwens aan de achterkant.

Ik lees wel vaker dat je je beep pas met 28 weken elke dag goed zou moeten voelen!? Dus waarschijnlijk maken we ons weer druk voor niks, maar dat gevoel he!

gr. Kat

2. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Als je je zorgen maakt, dan bellen. Ik weet niet vanaf wanneer je je beebje iedere dag moet voelen.

3. joyce26

joyce26 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.332
    0
    0
    huismama
    op de grens van nederland/belgie
    hoihoi ik heb hetzelfde 2 weken terug moest ik op controle bij de vk en s avonds heeft zelfs me mannetje de beeb gevoeld echt heel duidenlijk paar dagen terug was het weer erg rustig voelde ik af en toe een kriebel meer niet gisteren voelde ik het gelukkig dan wel weer goed maar niet zoals 2 weken terug en volgens mij moet je het vanaf 28 weken elke dag voelen.
    maar als je het zelf niet vertrouwt dan kan je altijd de vk bellen natuurlijk
    groetjes

4. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik heb het zelfde, het enne moment is ze aan het jumpe daar binnen en zie je me buik bewegen. en de andere x voel ik ze een helle dag amper ik heb haar zelfs een x 4 dg achter elkaar niet gevoelt en ging ik me echt zorgen maken. nu voel ik haar afentoe kriebele maar veel minder dan met 20 wk wel zijn de bewegingen als ze die maakt veel heviger en voel ik ze heel goed. soms als ik haar niet voel en ik leg me hand op me onderbuik terwijl ik op me rug lig voel ik haar wel trappe tegen me hand en weet dan dat het wel oke is daar binne.

5. kat

kat Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    bedankt voor de reacties.

Ik heb dat idd. ook wel dat als ik mijn hand op mijn buik leg ik getrappel voel (mijn man voelt dat ook), alleen veel minder als voorheen.
    Eerst voelde ik het als ik gewoon zat of stond en dat is nu sinds 4 dagen beduidend minder, alleen dus als ik ga liggen.

Maar als ik morgen nog niet veel voel dan bel ik de vk wel even, voor mijn eigen gemoedsrust.

groetjes

6. Joaney

Joaney Actief lid

15 aug 2006
    455
    0
    0
    Vanaf 28 weken is het idd de bedoeling dat je je beebje iedere dag voelt.
    Mijn beebje kwam tot die tijd ook erg onregelmatig, soms was 'ie erg rustig en dan weer lekker druk.. het geeft niks als je tot die 28wk niet iedere dag even duidelijk beweging voelt.

Ik kon de verandering van niet zovaak voelen naar echt meer voelen ook duidelijk merken. Het kindje krijgt natuurlijk ook minder ruimte op een gegeven moment en dan voel je iedere beweging. Dat was bij mij heel typisch, echt met 28 weken.

Ik hoop dat je er wat aan hebt. En als je er zorgen om hebt moet je gewoon de vk bellen hoor, daar is ze voor.

Liefs, Jo.

7. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

meis ik herken het. vooral in de periode van 20 tot 26 weken was het de ene dag wel en de andere dag niet. heb toen ook een keer de VK gebeld en die raadde me aan een positie te zoeken waarin ik de kleine vaak voelde, en als ik na 12uur niks had gevoeld moest ik weer bellen.

nou binnen 2 uur was beebje er weer. het is een rottijd wat beweging betreft. en inderdaad na 28 weken moet je je beebje elke dag minimaal 10 tot 12 keer voelen.

maarre gewoon bellen hoor als je twijfelt. Zolang jij gespannen bent zul je niet zo snel iets voelen. op een of andere manier werkt dit door op je kindje.

8. kat

kat Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    ja dank je.

Ik lees hier toch idd. dat het vaker is rond deze periode.
    Mijn man meende al eens ik moest haar met rust laten, dat ze zich daarom minder vaak laat voelen ;) :(

groetjes

Deel Deze Pagina