Cyclus

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door lisanne123, 28 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Hallo ,
    Ik kon nog geen topic vinden over de exacte cyclussen van jullie .
    Ik ben wel benieuwd aangezien mijn cyclus (na het stoppen van de pil) niet zo regelmatig is .
    Ben ook benieuwd na hoeveel cyclussen andere zwanger waren, of hoeveel cyclussen andere al zwanger proberen te worden.
    Ik zit nu op : 36-35-38 .
    Hoop dat andere hun cyclussen hier ook willen zetten .

Liefs , lisanne

2. Kristin

Kristin Nieuw lid

30 dec 2011
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Lisanne,

Ik ben in november gestopt met de pil en sindsdien 27-27-26; ik wacht nu op de vierde ongesteldheid (of een positieve test!). Zit nu trouwens in ronde 1 voor zwanger worden!

Eigenlijk vind ik je cyclus wel aardig regelmatig voor het stoppen naar de pil, met maximaal 3 dagen verschil. Voel je je eisprong of merk je iets aan je afscheiding rond dagen van eisprong?

3. Nonaches

Nonaches Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.524
    1.025
    113
    Amsterdam
    Hoi Lisanne,

Ik ben 15-11-2011 gestopt.
    Cyclus was 26-27-36

Nu mega last van mijn eisprong en zit in ronde 3

4. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Zie mijn handtekening:D

5. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Kristin , Jij heb ook een mooie regelmatige cyclus .
    Ja oké mijne is ook redelijk regelmatig maar weet niet of ik een eisprong heb . Heb er vorige maand wel op gelet , maar aangezien me cyclus 38 was heb ik er achteraf gezien te vroeg op gelet .
    Heb jij al een eisprong opgemerkt ?
    Ik weet dus niet of ik überhaupt wel een eisprong heb, kan dat wel met zulke lange cyclussen ? .

Nonaches , wel fijn dat je je eisprong duidelijk voelt alleen niet fijn dat je er zo een last van heb . Heb je hem bij je andere cyclussen ook zo goed gevoelt ?

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Lisanne, ik heb ook een onregelmatige cyclus. Meestal tussen de 30-37 dagen, met regelmatig uitschieters richting 45 en een keer 60.. Dus iets korter gemiddeld, maar wel langer dan normaal..

Mijn eisprong voelde ik soms, niet altijd. Was een kwestie van klussen vanaf dag 14 (30 minus 14 dagen voor de periode tussen de eisprong en menstruatie, en 2 extra. En dan minimaal een week. En vaak wel langer.

Je kunt prima zwanger worden met een langere cyclus, je hebt alleen iets minder kans, omdat je gewoon minder eisprongen hebt per jaar.
    Ik was na 1 en 3 keer al zwanger!

7. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Fijn om te weten dat je met zulke lange cyclussen ook zwanger kan worden , je leest vaak als je boven de 35 zit dat je dan geen eisprong heb .

Dus als ik het goed begrijp kluste je vanaf dacht 14 een week lang ? En kluste je dan iedere dag ? Om de 1 à 2 dagen is bijna altijd wel goed toch ?

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Net zovaak als we het leuk vonden. Was ook weleens 3 dagen ertussen. En vaak ook wel langer dan die week, omdat mijn cyclus ook weleens uitschoot.
    Moet toch ook fijn blijven. Heeft hier ook niks uitgemaakt..

1a2 dagen is prima. Bij vaker heb je niet meer kans, bij minder heb je kans dat je je eisprong mist. Als het echt lang duurt, kun je overwegen om het alleen om de 2 dagen te doen, dan is de hoeveelheid zaadjes hoger per lozing. Voor sommige stelen is dat tekort een reden voor het niet snel zwanger worden,

Bij die cyclus van 60 heb ik waarschijnlijk een eisprong gemist, dus een dubbele cyclus. Maar bij die van 45 voelde ik de eisprong wel. Die zat dan op dag 31-32

9. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Ja het moet inderdaad fijn blijven . Probeer nu om de 2 dagen aan te houden , mijn vriend weet alleen niet dat ik dat ook een beetje expres doe haha .

Oké , dus als er te weinig zaadjes zijn wordt de kans ook minder , ik dacht elk zaadje is een zaadje wat "omhoog" kan klimmen of het er nou veel zijn of weinig ze worden toch niet allemaal gebruikt .

Maar heb je als je het precies op je eisprong doet evenveel kans als 1 of 2 dagen ervoor ?

Je leest altijd dat je boven de 35 dagen geen eisprong heb .
    Ben nu wel gerustgesteld dat dat toch anders kan zijn .
    Hoe voel jij je eisprong eigenlijk ?

10. Bob1981

Bob1981 Fanatiek lid

7 mrt 2011
    2.253
    26
    48
    Vrouw
    Hi,

Ik heb het onderstaande even voor je gekopieerd uit een ander topic:D
    Er gaan vele meningen rond over hoe vaak "klussen" en meer en minder zaad...volgens de gyn waar wij lopen kun je gemakkelijk iedere dag "klussen" rond je vruchtbare periode en anders is om de dag beter....
    Een man maakt iedere dag weer nieuw zaad aan...je erg vaak klaarkomen op een dag wil zaadproductie afnemen...dus wees niet bang daarvoor. Hou het in het begin nog leuk en lekker dat werkt veel beter :D
    Wij lopen in de mmm(medische malle molen) omdat vriendlief geen zaadproductie heeft dus wij zijn al 2,5 jaar aan het wachten op een beebje wat ook nog blijft zitten...

Hieronder staat je LH piek uitgelegd voor als je bijv gaat testen met ovu sticks

Er zijn veel vrouwen die bij de drogist testjes kopen waarmee je je meest vruchtbare moment kunt meten. Te Velde twijfelt aan de betrouwbaarheid van deze testen. "Het gaat meestal om urinetesten die de zogenaamde LH-piek meten. LH is een hormoon dat aangeeft of er een eisprong zit aan te komen. Het probleem met die tests is echter dat ze niet aangeven wanneer. Een LH-piek duurt namelijk wel 24 tot 36 uur, maar de eisprong komt al zo'n 24 tot 28 uur na het begin van de LH-piek. Vrij snel dus. Als je het begin van de piek te pakken hebt, zit je goed Dan kun je het beste diezelfde dag nog gemeenschap hebben. Maar als je net op het einde van de piek zit, is de eisprong al geweest en ben je dus te laat. En dat geeft die test niet aan! Om dit probleem te ondervangen, zou je je eigenlijk 's-ochtends en 's-avonds moeten testen

Succes!

11. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Dankjewel Bob1981 ,

Heb wel wat aan die info , je hoort inderdaad veel verschillende verhalen over hoevaak je het best seks kan hebben .
    Elke dag zou hier zowizo niet lang goed gaan .
    Om de dag à 2 dagen is wel redelijk te doen .
    Is om de twee dagen te weinig ? Zou er dan geen zaad aanwezig kunnen zijn op het moment van je ei .

Las er inderdaad pas ook wat over in een foldertje bij de scall , dat er bij sommige mannen inderdaad helemaal geen zaad mee komt met een zaadlozing . Was natuurlijk gelijk weer bang dat het bij mijn man ook zo was ( ben tegenwoordig bang voor alles wat zwangerschap belemmerd ) . Zou dat eigenlijk kunnen , terwijl ik vorig jaar ( werd wel een miskraam) zwanger ben geweest van mijn mannetje.

Deel Deze Pagina