voel de kleine amper

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door bar, 5 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Secretary Pre-sales&Implementation
    Gouda
    je moet toch de kleine een aantal keren op een dag voelen?
    ik heb de kleine nu nog maar 1 keertje gevoeld.. alleen een paar keer een trapje in mijn ribben vanmorgen..
    maar verder nog niet
    gister was de kleine ook al zo rustig... Maar ik maak me denk ik zorgen om niks?

2. Female

Female Niet meer actief

hoi bar, mijn gyn zei van de week nog dat je het kindje vanaf 25 wk iedere dag moet voelen aangezien het met 26 wk officieel levensbatbaar is. als jij hem/ haar vanmorgen hebt gevoeld is het toch goed? als je een dag het kindje niet voelt zou ik gewoon even je vk bellen, je mag vast langskomen. ook als je je zorgen maakt gewoon even bellen!

3. Mist

Mist Fanatiek lid

18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Meteen verloskundige even bellen, bij dit soort dingen hebben ze liever dat je tien keer te veel belt dan 1 keer te weinig, want als je je kindje echt maar 1 keer hebt gevoeld is dat volgens mij met zo'n 30 weken toch echt te weinig dus gewoon even bellen, als het niets is dan zijn ze er ook om je gerust te stellen!

4. Mist

Mist Fanatiek lid

18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Oh ja ik geloof dat je je kindje minimaal 6 keer per dag moet voelen..

5. ramona

ramona Fanatiek lid

9 mrt 2005
    1.200
    2
    0
    Huismama
    Zundert
    Gewoon bellen als jij je er niet fijn bij voelt

6. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Gouda
    de vk is er niet vandaag. tenminste, mijn vk niet.. Anders moet ik naar de mobiel bellen..
    ik wacht vanavond nog even af..

7. Mist

Mist Fanatiek lid

18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Als je hem/haar echt maar 1 keer hebt gevoeld zowel gisteren als vandaag zou ik zelfs gewoon op mobiel bellen, wat je ook kan doen is er even rustig voor gaan liggen en even wat porren, als het goed is krijg je je kindje dan wel even actief..

8. wizard

wizard Actief lid

19 apr 2006
    338
    0
    0
    Wat Mist zegt kun je inderdaad proberen. Wat bij mij altijd goed helpt is lekker ontspannen in bad gaan liggen (tenminste als je er een hebt). Bij mij reageert de kleine hier altijd op! Verder kan het zijn dat de kleine een groeispurt maakt. Ik merkte wanneer zij een groeispurt maakte dat ze dagen achtereen een stuk rustiger was. Succes enne.....bij twijfel of ongerustheid: altijd (ook mobiel) je vk bellen!

9. Niet meer actief

Onze beeb was rond die tijd ook zo rustig... en bleek achteraf gewoon een groeispurt gehad te hebben en was tegelijkertijd volledig ingedaald. Niet teveel zorgen maken (moeilijk, I know!), als je hem/haar elke dag even voelt is't goed, dat hoeft echt niet minimaal een aantal keren te zijn ;)

10. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Het is niet voor niks dat als je je kleintje niet vaak voelt, je soms regelmatig een CTG krijgt.

11. Mist

Mist Fanatiek lid

18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Mij is toch echt duidelijk door de verloskundige gezegd dat je hem iets van 6 keer per dag moest voelen. Ik haalde dat makkelijk want hij kon rustig in 5 minuten al 6 keer mij een stomp geven ;)

12. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Ben je vandaag druk in de weer geweest, misschien heb je de kleine daarom niet gevoelde, zo niet, en je maakt je zorgen zou ik idd je vk bellen!

13. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Ik sluit me aan bij: Ongerust? Gewoon even de vk bellen!

Maar ik wil er ook bij zeggen dat ik het ook gehad heb. Mijn kindje was ongeveer 1,5 week lang een heel stuk rustiger als normaal. Ook zijn gewoonlijke 'show' als ik in bed lag en na het eten was er niet meer bij. Alleen af een toe een stompje....

Een week later bij de vk bleek hij een enorme groeispurt gemaakt te hebben (moest me spontaan op suiker laten testen want was echt héél snel gegroeid). Nu is hij alweer 3 weken zo druk als vanouds :D
    En de groei was de laatste keer bij de vk ook weer gestagneerd.

Dus ik zou niet gelijk in paniek raken maar als je je zorgen maakt toch even bellen, laat de vk maar beslissen of je even langs moet komen of niet.

14. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Gouda
    ik heb de kleine tenet eventjes gevoeld.. toen lag ie wild te trappelen.. hihi dus ben weer blij.. Maar de kleine is rustiger dan anders.. Ik hou het zoiezo in de gaten en maandag morgen moet ik zoiezo naar de vk toe.. Als ik de kleine gewoon af en toe voel dan denk ik dat ik gewoon wacht tot maandag. En als ik het echt niet vertrouw dan bel ik haar zeker eventjes op.
    Ik ben vandaag helemaal niet druk geweest. Ik zit elke dag thuis en daarom voel ik de kleine ook echt elke keer. en ik ben gewent de kleine vaak te voelen.. en gister heb ik het weinig gevoeld, maar toch wel een aantal keer verspreid over de dag.. en vandaag ja alleen vanmorgen en tenet toen we in de auto zaten..

15. slingeraap74

slingeraap74 Actief lid

1 jan 2007
    234
    0
    0
    Huismama
    Almere
    Bij mij voelde ik de kleine vanaf 24 weken maar 1/2 keer op dag. Niemand vlk en gyn maakte zich daar geen zorgen over, maar ook dat zal wel weer met het feit te maken hebben dat ik dikker ben. (heb het nu al zo vaak moeten horen als er iets was)

16. Niet meer actief

ze krijgen natuurlijk ook minder ruimte om te bewegen he ;)

17. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    Ik voel mijn kleintje soms ook erg weinig. Gisteren heb ik een pretecho gehad. Ze was zo bewegelijk dat het soms lastig was om iets te zien, erg grappig. Al die tijd heb ik maar een keer heel zacht iets gevoeld. Dit terwijl de groei wel wat voorloopt, dus zo rond de 27 weken. Het heeft mij dus wel gerustgesteld dat het zoveel meer beweegt dan ik merk. Maar in geval van twijfel altijd bellen met de vk hoor!

18. AnnaS

AnnaS Fanatiek lid

25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Veel bewegingen merk je niet meer omdat je eraan gewend raakt.
    Alleen de harde porren voel je duidelijk en als je kindje elke dag voeld is het goed. Dat hoef niet de hele dag door zijn, want ze krijgen een slaapritme en een flinke groeispurt.
    Afgelopen woensdag had ik de kleine heel even smorgens gevoeld en smiddags was ik bij de VK en die ging ineens met haar koude handen aan mijn buik zitten, nou je zag gewoon een welving op mijn buik.
    Mijn VK zei gelijk ach die sliep vast diep en schrok zo van die handen dat er gelijk in mijn buik klaar wakker was.
    Liggen wil ook wel eens helpen, maar bij mij ook niet altijd. Als het slaapt, slaapt het.

Als je veel zorgen maakt dan zou ik gewoon morgen even bellen.

Groetjes anna.

19. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Ik ben zelf nu 34 weken zwanger en voel de baby bijna alleen nog maar 's avonds.
    Geen trappen maar echt bewegingen.
    M'n man maakt dan altijd de stomme opmerking dat ik een allien in me buik heb (pfff mannen soms ;))
    Maar over de gehele dag heen voel ik de baby niet.
    Dit komt mede doordat mijn placenta aan de voorkant ligt en ik overdag druk bezig ben met m'n andere 2 kinderen.
    En wanneer ik dan ineens denk van "hey heb de babay nog niet gevoeld " dan ga ik even rustig liggen....maar nee hoor...dan denkt de baby ook...mij krijg je niet te voelen haha
    Alleen als ik 's avonds op de bank lig (en de kids naar bed zijn) en wanneer ik er het minst mee bezig ben...dan voel ik 'm weer :D
    En vooral dat gedouw naar beneden met z'n hoofdje lekker tegen me blaas aan ;)

Deel Deze Pagina